Toon posts:

[ervaringen] Jewel 8080

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik hoop dat het oke is om een nieuwe thread te beginnen maar zag geen ervaringen over deze laptop. Wel een keer een melding maar daar verder geen nuttige info bij (en van een half jaar geleden).

In elk geval na lang twijfelen heb ik besloten niet voor de PB G4 te gaan (dag droom...) en gewoon voor een windows machine te kiezen.
Mijn oog is nu gevallen op de Jewel 8080

Mijn vraag:
Wie heeft wat voor ervaringen met deze laptop?
Ik zag iemand zeggen: "Je gaat toch geen white label laptop kopen?" Wat houd dat in en waarom niet?

Hierbij de specs: Jewel 8080
Config:
Jewel Jade 8080, DVD/CD(4-speed DVD-RW(+/-)),
Garantie( 2 Jaar Carry-in Garantie),
Geheugen(1 GB DDR (2x512MB)),
Office( - Geen -),
Processor(Intel Pentium M 735 - 1,7GHz),
Vaste schijf( 80 GB 5400rpm-8MB), (twijfel nog even voor 60GB 7200rpm)
Windows(- Geen -),
Pixel Vrij Garantie(Pixel vrije garantie (8 dagen))

Algemene specificaties:
Uitgebreide Specificaties van Jewel Jade 8080 ( JEWEL8080AKTIE2 ) :
PROCESSOR Intel® Pentium® M (Centrino platform)
CHIPSET Intel® 855PM Intel® ICH4-M
BEELDSCHERM 15" SXGA+ TFT, Resolutie 1400x1050
GEHEUGEN 2x SO-DIMM PC2700
VIDEO ATi M11 Radeon 9700
128MB Dedicated video memory
PCMCIA SLOT 1x PCMCIA Cardbus
STORAGE DVD +/- R/RW rewriter of combo (DVD-ROM/CDRW)

40/60/80 GB of groter 2.5" harddisk naar keuze
SOUND AC97 2.2
I/O 3x USB 2.0
1x D-Sub for monitor
1x Headphone jack
1x Microphone jack
1x DC-IN jack
1x RJ-45 LAN
1x RJ-11 modem
1x firewire
SD cardreader
1x parallelle poort
1x Kensington Lock Support
1x FIR
COMMUNICATIE 10/100MBit Ethernet
56k v90 Modem
GEWICHT/AFMETINGEN 2.8Kg
333.6 x 276.3 x 31 mm
VOEDING Smart Li-Ion batterij
100-240v 65W AC Adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
zie ook deze topic

Die compal is hetzelfde als jewel jade 8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Jewel 8080. Whitelabel houd in dat 'ie niet door Jewel gemaakt is maar door een of ander bedrijf uit Onkyotonkyo. De 8080 komt bij Compal vandaan die in het verleden ook barebones (kale doos zonder proc/mem/hdd/) aan oa Dell leverde. Alle Jewels die bij compal vandaan komen zijn naar mijn ervaring goed tot zeer goed (8060/8070/8080), Jewels die bij andere bedrijven vandaan komen (uniwell oa, zie bv ervaringen van de Jewel 2780) zijn vrij matig op zijn best.

Tot nog toe ben ik relatief tevreden over de kwaliteit en uitermate tevereden over de prijs/kwaliteit verhouding. De enige problemen die ik heb ondervonden is dat na ~3 uur gamen er garbage op het scherm verschijnt en dat heel af en toe de "p" op mijn toetsenbord blijft steken. Omdat ik hem niet als game machine gebruik heb ik hem daarom nooit teruggebracht voor garantie.

Verder is de batterijtijd ontzettend gunstig (ik haal rustig 4 uur 1.5doth, 60gb5400, 1024mb). Vergeleken met andere High-end notebooks (IBM T42) is het scherm minder goed kwalitatief gezien maar mijns inziens nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Supermario888, ik had er geen weet van dat de compal hetzelfde is. Ik kan daar overigens weinig ervaringen over de jade 8080 vinden, maar dat zal ongetwijfeld aan mijzelf liggen.

Sarcastro dank je voor je antwoord.
Je opmerking over het scherm heeft bij mij nog wel een vraagje opgeroepen: Hoe is de kijkhoek?
Stel je wilt met 2 personen een foto of animatie bekijken, kan dat?
Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor photoshop, is het scherm daar wel goed genoeg voor?
Want tja.. IBM is natuurlijk een andere prijsklasse.

Ik twijfelde vooral tussen deze en de Asus 6700MNE (een type daarvan met 15,4" en 1400xnogwat res). Maar de ervaringen van iemand dat de asus een slechte kijkhoek heeft, houden me van dat merk af.

Ik heb zo'n 1450 euro excl. te besteden en ben gewoon op zoek naar een snelle, stabiele, bij voorkeur lichte laptop. Is de Jade 8080 dan dus een goede koop?

Nogmaals enorm bedankt! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Over dat topic wat Supermario aangeeft, de 8080 = Compal CL56)

Het scherm is prima voor photoshop werk. Ook films kun je met zijn tweeen op het scherm kijken. Wel is het niet zo dat het scherm kwa inkijk hoek ook maar in de buurt komt van een standalone TFT scherm. Ik heb overigens niet zo gek veel laptops gezien die dat wel doen maar dat terzijde.

Over die Asus schermen en inkijk hoek, ik zou hem gewoon in de winkel gaan bekijken, en dat moet je dan eigenlijk ook voor die Jewel doen. 1 ervaring van 1 persoon met zo maar een Asus laptop is natuurlijk niks om je eigen koop op te baseren. Pas als je hem gezien hebt kun je een goede afweging voor jezelf maken. Mycom zou de meeste Asus modellen op display hebben staan en Computerland de meeste Jewels

Wat ik zeg is natuurlijk puur op mijn eigen ervaringen gebaseerd en ik misschien wel hele andere standaarden aanmeet wat het scherm betreft. Persoonlijk ben ik niet zo dat sinds ik 1000+ euro voor iets uitgegeven heb het automatisch goed vind. Wel ben ik van mening dat in de prijscatogerie die jij aangeeft de 8080 zeker een goede keus voor je kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Sarcastro :)

Ik was best heel zeker van deze laptop, en nog steeds.
Alleen WillowTien heeft me op de Alpha 2500 gewezen en die lijkt ook super, maar dan goedkoper.
Alleen wel een white label... Veel problemen gezien, maar inmiddels voor alles een oplossing, geloof ik. Oftewel: ik wacht die nog heel even af en anders ga ik voor de Jade 8080.
Thanks again! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2500 = uniwill. Zie mijn eerste post. Ik kan die alleen maar afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ja... dat weet ik.

(ik kan erg eigenwijs zijn)

Maar het is gewoon zo moeilijk om zo'n topaanbieding naast je neer te leggen.
Zeker als ik lees dat die problemen nu opgelost schijnen te zijn. En ze bij Computerland niet zeggen dat de een beter is dan de ander (En de 8080 is toch duurder... dus lijkt me dat ze je die eerder zouden willen aansmeren, toch? of niet?)

Volgens die verkoper komen ze 1 op 1 terug. Compal en uniwill

Wat is wijsheid he.. grrr echt moeilijk!

Verwijderd

Topicstarter
Nou door jouw ferme afraden en de hele witte schermen problematiek, bleef ik een onprettig gevoel houden bij die alpha 2500.
Bleef twijfelen met de 8080 maar ook die deed t niet helemaal voor me in 't echie'.
Nu zei de verkoper van computerland dat hij zelf twijfelt tussen die alpha en de sony vaio 115b die nu in de aanbieding is bij mycom...
Geweldig ding: gelijk verliefd. amazing scherm! (ik kan er naast staan en alles nog goed zien: 180 graden bijna) goede snelheid. geupgrade naar 1gb intern geheugen. en ik kon m gelijk meenemen.
Ben dus uiteindelijk voor iets heel anders gegaan en super gelukkig. Heb hier een super gevoel over.
1 minpuntje: geen tv-out. maar goed... overheen te komen :)

Maar dank je voor je hulp! Zonder jullie had ik het niet kunnen doen!!!

(en waarom ik niet eerder naar sony keek: afgedaan als te duur, maar nu toch betaalbaar :))

Verwijderd

Allleen heeft de sony niet een videokaart die te vergelijken is met die Ati dingen.
Dan valt hij toch alweer af voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat klopt. Sommigen vinden deze videokaart te langzaam. Als je als een idioot een venster door het scherm gaat bewegen, dan kan hij het niet volgen.
ehm.. ja, ik kan daar niet mee zitten.
Maaaaar ik speel dan ook geen games, dus heb ik niet nodig. Als je gamed, dan is die jewel waarschijnlijk beter.
Maar met deze weet ik gewoon verder dat ie goed is :)

Ohja, wel 1 ander nadeel: het toetsenbord!!! Ze hebben er een UK ipv US toetsenbord in gedaan! Met de " boven de 2 ipv de @ en de pond boven de 3 ipv de # :(
Nou heb ik m op US gezet, maar sommige tekens (zoals de backslash) ken ik niet uit mn hoofd, dus dat is dan zoeken...
Pagina: 1