Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PW] Verzoek tot nieuwe category Media Center PC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het een goed idee om een nieuwe category te maken met complete media center PC's? Dit jaar wordt waarschijnlijk wel een interessant jaar op dit gebied en de verschillende reviews in de bladen (PCM, C!T) zullen wel een paar zoekopdrachten genereren.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Net als Complete Systemen is een dergelijke categorie niet haalbaar. Doordat elke shop zijn media centre PC van andere componenten voorziet en het aantal diverse componenten schier oneindig lijkt, is het aantal media centre PC's te groot om duidelijk en overzichtelijk te kunnen presenteren in een categorie. Tevens is er nauwelijks sprake van een goede vergelijks mogelijkheid tussen de diverse media centre PC's

Verwijderd

Topicstarter
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het aantal media center PC's is momenteel niet zo heel groot (schatting: -->20-30?) De meeste producenten/bedrijven hebben er maar 1-3 in de aanbieding in tegenstelling tot 10+ systemen. Ik zou de media centers eerder willen vergelijken met een laptop. Er zijn wel upgrades mogelijk, maar de basis is vaak op elkaar afgestemd (casing, moederbord, processor ea.)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Helaas zijn het niet alleen de fabrikanten die Media Centre's aanbieden. Ondertussen zijn er al meerdere shops die eveneens Mdia Centre's zelf in elkaar zetten. Waardoor je dus een categorie gaat krijgen met een enorm aantal verschillende Media Centre's

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik zie het probleem, al denk ik persoonlijk dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat iedere PC boer een eigen versie maakt. Toch zou ik wel vragen om over de implicaties van het volledig negeren van MCE PC's na te denken. IMHO blijft het een gemis dat systemen als de paradigit enjoy tv2005 ea niet te vinden zijn. Mocht je er ooit nog eens aan willen dan heb ik alvast wel een paar suggesties voor subcategorieen die natuurlijk ook als eventueel filter zouden kunnen optreden voor zo'n rubriek.
  • PC modellen (zoals HP)
  • Woonkamer modellen
  • Portable MC
  • Extenders
  • Kant en klaar van een fabrikant vs. zelf in elkaar gezet door pc-boer