net nieuw en toch al een aantal keer vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-12-2022
hallo, ik heb een net nieuwe asus a4 laptop met een gig ram en een amd athlon 3200+.

toch is hij al een aantal keer vastgelopen.
Ligt dat aan mijn software of klopt er gewoon iets niet?
Ik gebruik de laptop wel voor extreme audio bewerking, maar ik kan me niet voorstellen dat em dat doet vastlopen. Systeemherstel na ernstige fout-bericht al meer dan 10x verschenen en ik heb em net een maand?...

voor de audio gebruik ik een externe kaart via usb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Wat doe je als je laptop vastloopt? Als je geen gekke dingen doet moet je even je geheugen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ik doe niks, en loopt vast schakelt automatisch uit, en vervolgens kijk "windows" zelf of er geen fouten zijn.
Daarna krijg ik altijd dat bericht verzenden gedoe......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Draai MemTest86 eens even. Lijkt me een geheugen probleempje. Komt vaker voor bij nieuwe pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ja sorry, dat kan ik nu niet doen, ik zit nm op m`n werk en m`n laptop staat thuis. ik probeer het vanavond even.
trouwens ik heb net nieuw geheugen gekocht, standaart zat er namelijk 512 in , maar ik ga uitbreiden :) Kan hier het probleem ook mee opgelost zijn? of moet ik vooralsnog dat progje draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

the tempter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:46:
ja sorry, dat kan ik nu niet doen, ik zit nm op m`n werk en m`n laptop staat thuis. ik probeer het vanavond even.
trouwens ik heb net nieuw geheugen gekocht, standaart zat er namelijk 512 in , maar ik ga uitbreiden :) Kan hier het probleem ook mee opgelost zijn? of moet ik vooralsnog dat progje draaien?
Lijkt me sterk. Neem aan dat er wel minimaal 256 inzit wat voeldoende is voor winows xp zodat het niet gaat crashen. Maar ik zou het zeker eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Welke geheugen zit er nu in? Alleen het geheugen wat er al in zat of heb je er zelf al bij geprikt? Als je al hebt bijgeprikt kan het ook een compatibiliteitsprobleem zijn tussen de twee verschillende reepjes...

Geef sowieso eens wat meer info:
- Specs van je laptop
- Specs van welke Software erop draait
- Welke foutmelding hij precies geeft als hij eruit klapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zie AJ1815.
Als je zo vaak een storing hebt zou ik overigens ook je leverancier even bellen, lijkt me niet normaal. Je hebt nog 23 maanden garantie namelijk ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
specs: asus a4700k ddr333 admprocessor 3200+
ik heb nog 2 nieuwe reepjes van 512 die moet ik nog verwisselen met de 2x256 die er in zit.

foutmelding: oei, het scherm wordt blauw, en dan start hij automatisch opnieuw op?
scandisk erover en verder doet hij het gewoon weer. alle niet-opgeslagen info weg.

software: native instruments reaktor 4 i.c.m cubase sx2 en ableton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
En wat staat er op dat blauwe scherm? ...

Lees anders ook ff de bsod guide :)

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 21-02-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
bsod guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
T'was 20 seconden zoeken.

Windows XP en 2000 BSOD guide

Als je die nu even leest weten we tenminste waar de fout is ;)
En dan kunnen we verder praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
yo gka kijken,thnx man.

alhoewel ik niet hoop dat het nogeens gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
the tempter schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:07:
yo gka kijken,thnx man.

alhoewel ik niet hoop dat het nogeens gebeurd.
Zie het zo, mocht het nou nog een keer gebeuren. Dan weet je in iedergeval hoe het komt :)

Schrijf dan dus ook het nummer op dat je krijgt.
Ik heb toevallig hier een pc met brak geheugen.

Dus ik krijg deze foutmelding. Waarop je dan verder kunt zoeken:
STOP: 0X0000008E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 11:42
Extder Icey zegt: "Page fault in non paged area" waarschijnlijk, bijna 95% zeker brak geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Icey schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:12:
[...]

Extder Icey zegt: "Page fault in non paged area" waarschijnlijk, bijna 95% zeker brak geheugen :)
Ik zeg ook :P ik heb hier een pc met brak geheugen :P

De fout was (tenminste, hij is nu niet meer vastgelopen) dat hij teveel voltage kreeg.

MDT (ging wel 240mhz :9~ terwijl het maar 200mhz ddr is) is geen fan van 2.9 volt :D 2.7 is hoogste wat stabiel is. Maargoed, ik speel atm er ook nog maar mee in een nf7-s rev 2.0

Straks in een so939 neo2 of 4 gaan we blazen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ok dan diverse testen gedraait, behalve knoppix ,maar ze hebben het de hele tijd over linux?

even klein vraagje tussen door, na het plaatsen van dubbel geheugen heb ik niet echt het idee dat ie sneller is....

[ Voor 43% gewijzigd door the tempter op 26-02-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een gigabyte aan geheugen is vaak ook nogal overkill, de meeste programma's gebruiken die extra 512MB amper.
En het idee achter knoppix: Als de reboots veroorzaakt worden door je windows installatie, zal knoppix gewoon stabiel draaien. Is het een hardware probleem, dan reboot knoppix ook.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
MadMarky schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:00:
Een gigabyte aan geheugen is vaak ook nogal overkill, de meeste programma's gebruiken die extra 512MB amper.
En het idee achter knoppix: Als de reboots veroorzaakt worden door je windows installatie, zal knoppix gewoon stabiel draaien. Is het een hardware probleem, dan reboot knoppix ook.
Wat je zegt klopt.

Echter merk je het verschill tussen 512mb en 1024mb Echt wel.
Jouw stelling is dus helaas incorect :)

Niet dat ik je hierop wil aanvallen, maar nu van 512mb naar 1gb gaan is ongv het zelfde als in het windows 98 tijdperk van 32mb naar 128mb gaan.

(Windows hoeft niet veel sneller te zijn, maar je kunt veel meer open hebben, en zware games lopen ook 10x beter. Denk hierbij aan HL2, en doom3.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:12
RS_003 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:38:
[...]

Wat je zegt klopt.

Echter merk je het verschill tussen 512mb en 1024mb Echt wel.
Jouw stelling is dus helaas incorect :)

Niet dat ik je hierop wil aanvallen, maar nu van 512mb naar 1gb gaan is ongv het zelfde als in het windows 98 tijdperk van 32mb naar 128mb gaan.

(Windows hoeft niet veel sneller te zijn, maar je kunt veel meer open hebben, en zware games lopen ook 10x beter. Denk hierbij aan HL2, en doom3.)
Beetje oftopic, maar wil de toch even reageren ;)
In het windhoos 98 tijdperk van 32mb naar 128 mb gaan was een wereld van verschil. Maar nu van 512 naar 1 gig gaan zeker niet. Ik ben een paar weken geleden van 512 naar 1 gig gegaan. En moet zeggen dat ik het wel merk, maar niet spectaculair. Waar vroeger vaak het geheugen de bottleneck was, is dat nu al lang het geval niet meer. Kijk overigens de topics er maar op na, en zijn zelfs mensen die zeggen het vrijwel niet te merken :O

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Daacuso schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:49:
[...]

Beetje oftopic, maar wil de toch even reageren ;)
In het windhoos 98 tijdperk van 32mb naar 128 mb gaan was een wereld van verschil. Maar nu van 512 naar 1 gig gaan zeker niet. Ik ben een paar weken geleden van 512 naar 1 gig gegaan. En moet zeggen dat ik het wel merk, maar niet spectaculair. Waar vroeger vaak het geheugen de bottleneck was, is dat nu al lang het geval niet meer. Kijk overigens de topics er maar op na, en zijn zelfs mensen die zeggen het vrijwel niet te merken :O
En daar ga ik dan toch ook weer op reageren ;)

Ik merk wel degelijk zeer veel verschil.
Kijk, als jij alleen maar af en toe een filmpje opent is het logisch dat je niet veel verschil merkt.
Maar ik werk met databases van 1+ GB. En dan merk je het echt wel ;)

Ik had er dus bij kunnen zetten: Ligt nogal aan je gebruik.
Hoewel je dat ook wel uit dit kon opmaken
Windows hoeft niet veel sneller te zijn, maar je kunt veel meer open hebben, en zware games lopen ook 10x beter. Denk hierbij aan HL2, en doom3.)
Maar... Om dan te stellen dat het bijna niks scheelt vind ik ook weer niet echt geheel correct ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Roberto op 27-02-2005 13:38 . Reden: 2 typo's!!!!!!111!!!11! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

RS_003 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:35:

[...]
Maar ik werk met databases van 1+ GB. En dan merk je het echt wel ;)

Ik had er dus bij kunnen zetten: Ligt nogal aan je gebruik.
Hoewel je dat ook wel uit dit kon opmaken

[...]
Databases van >1GB, daar werkt ook iedereen dagelijks mee op z'n laptop joh 8)7

Ik zei toch ook al, het hangt van de programma's af die je open hebt staan, ik denk dat de gemiddelde laptopgebruiker weinig van die extra 512MB merkt.

Goed, discussion closed? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog meer vastlopers te voorkomen kun je ook nog op linux overstappen... Dan heb je daar veel minder last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[lekker genuanceerd]
en daarbij, databases van 1Gb zíjn niet eens databases... ;)
[/lekker genuanceerd]

[ Voor 28% gewijzigd door pjottum op 28-02-2005 08:59 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ik heb trouwens mijn foutcode gevonden...

0xc0000047

maarik kan nergens vinden wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk. Neem aan dat er wel minimaal 256 inzit wat voeldoende is voor winows xp zodat het niet gaat crashen. Maar ik zou het zeker eens proberen.
128 is ook genoeg voor XP als je geen zware programma's wil draaien. Ik heb thuis een P3 met 128 Mb PC voor surfen en beetjemsn enzo. Kortom een internet PC een nooit problemen mee gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

deze krijg ik vaak,midden in mijn project....alles waar ik 4dagen mee bezig ben geweest is weg.
Ze duiden op een software fout (dacht ik )
maar wat kan ik er mee, hoe moet ik het verhelpen?
tijdens het bsod staat er ook schakel dit en dat uit in de bios...
Ik heb GEEN ervaring met bios, ik weet niet hoe ik er in moet komen, laat staan dat ik daar iets ga uitschkelen.....

ik heb de trouble shooting gebeuren door gelezen maar ik word daar niks wijs uit.
ook weet ik niet precies meer wat er allemaal in het bsod stond, kan er nm geen screenshot van maken ofzo....

please help/ :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:00
the tempter schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:08:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Wijst op een brakke driver.

Heb je alle asus drivers ed. die bij je laptop kwamen geinstalleerd? Zoek anders even voor updates op de ASUS site (heb hetzelfde gehad op mijn Asus, kwam door de Intel driver voor mijn wifi kaart ... die effe geupdate en probleem is weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the tempter
ja ik heb gezocht naar updates maar nika te vinden, ik heb wel een cd-rom erbij gekregen met alle drivers.....maar ik ging/ga ervanuit dat alles wel geinstalleerd is.
Pagina: 1