Toon posts:

DAO Excel kan maar 16384 regels aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem met het genereren van een Excel file in Visual Basic
Ik maak gebruikt van de DAO engine om een excel file te maken.

Het probleem is dat een worksheet niet meer dan 16384 regels aan kan.

<code>
Set objExcel = CreateObject("DAO.DBEngine.36") 'De Excel Engine

Set objExcelFile = objExcel.OpenDatabase(strTempFile & ".xls", False, False, "EXCEL 5.0;") 'Create ExcelFile

Set objWorksheet = objExcelFile.CreateTableDef(objString.RemoveInvalidChars("salaris", c_strAllowedInExcel)) 'Create Worksheet Object

......... etc
</code>

Weet iemand of ik de engine kan veranderen in een andere versie zodat die meer dan 16384 regels aankan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 14:03 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nee, Excel zelf kan niet meer dan dat aantal rijden per werkblad aan. Zoveel rijen in een Excel blad lijkt me ook enigzins onwerkbaar.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Creepy schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:08:
Nee, Excel zelf kan niet meer dan dat aantal rijden per werkblad aan. Zoveel rijen in een Excel blad lijkt me ook enigzins onwerkbaar.
Apart, de laatste keer dat ik checkte was dat nog steeds 65536 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BtM909 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:09:
[...]

Apart, de laatste keer dat ik checkte was dat nog steeds 65536 ;)
Zou ook goed kunnen, maar er is in elk geval een limiet :)
Zodra je met zoveel records gaat werken moet je Excel niet meer gebruiken. Voor datauitwisseling niet, en voor dataopslag al helemaal niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Yup, excel kan 65,536 rijen x 256 kolommen.

[offtopic][corel-spam]Corel Quattro Pro kan 1.000.000 rijen x 18.276 kollommen :P [/corel-spam][/offtopic]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• sopsop
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

FendtVario schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:50:
[offtopic][corel-spam]Corel Quattro Pro kan 1.000.000 rijen x 18.276 kollommen :P [/corel-spam][/offtopic]
[offtopic]Het verschil tussen die aantallen is recht evenredig met het aantal gebruikers van Excel en Quattro :P [/offtopic]

[ Voor 4% gewijzigd door sopsop op 21-02-2005 15:12 ]

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:50
boppert schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:12:

[offtopic]Het verschil tussen die aantallen is recht evenredig met het aantal gebruikers van Excel en Quattro :P [/offtopic]
[nog meer offtopic]recht evenredig ?? Wat d8 je van omgekeerd evenredig ??[/nog meer offtopic]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom gebruik je geen ADO? DAO is ouderwets en helemaal vervangen door ADO. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of het dan wel werkt maar je kunt het allicht proberen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

GarBaGe schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:17:
[...]
[nog meer offtopic]recht evenredig ?? Wat d8 je van omgekeerd evenredig ??[/nog meer offtopic]
[offtopic] Dat laat maar weer eens zien hoe ondergewardeerd de Corel Suite is... [/offtopic]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 20:13
Weet je zeker dat Excel de fout genereert en niet je eigen code die een overflow krijgt ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:03:
Ik zit met een probleem met het genereren van een Excel file in Visual Basic
Ik maak gebruikt van de DAO engine om een excel file te maken.

Het probleem is dat een worksheet niet meer dan 16384 regels aan kan.

<code>
Set objExcel = CreateObject("DAO.DBEngine.36") 'De Excel Engine

Set objExcelFile = objExcel.OpenDatabase(strTempFile & ".xls", False, False, "EXCEL 5.0;") 'Create ExcelFile

Set objWorksheet = objExcelFile.CreateTableDef(objString.RemoveInvalidChars("salaris", c_strAllowedInExcel)) 'Create Worksheet Object

......... etc
</code>

Weet iemand of ik de engine kan veranderen in een andere versie zodat die meer dan 16384 regels aankan?
Ewww yeck. En je hebt ook nog eens de fysieke grenzen van Excel bereikt. Migreer dit naar een database, aangezien je toch DAO kan gebruiken. Wel even van tevoren normaliseren ;). Gebruik als boven aangeduid ADO voor de aansturing.

PS 256 kolommen is ook de max van ADO, niet toevallig ook die van Excel :D .

• d00d
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09-2025

d00d

geen matches

Ik zie dat je gebruik maakt van Excel 5.0. Da's wel een heel oude versie. Ik weet niet precies wanneer ze over zijn gegaan van 16.000 naar 65000 rijen maar als ik jou was zou ik het eens proberen met een stukje software dat minder dan 10 jaar oud is :-)

42.7 percent of all statistics are made up on the spot.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 14:23

TwoR

Gekleurde stippen

Ik kan hier met vb6 en excel 2003 wel 65000 rijen exporteren. Het zou dus inderdaad aan je excel versie kunnen liggen.

Probeer eens in excel zelf te kijken hoeveel rijen je kwijt kan.

offtopic:
Code kan trouwens tussen [code] [/code] tags ipv <code> </code>

[ Voor 19% gewijzigd door TwoR op 22-02-2005 11:27 ]

Verwijderd

d00d schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:22:
Ik zie dat je gebruik maakt van Excel 5.0. Da's wel een heel oude versie. Ik weet niet precies wanneer ze over zijn gegaan van 16.000 naar 65000 rijen maar als ik jou was zou ik het eens proberen met een stukje software dat minder dan 10 jaar oud is :-)
hij maakt geen gebruik van excel 5, wel van het isam excel 5.0 formaat via jet-dao. het volstaat mijns inziens dan ook in de connection string properties EXCEL 5.0 in EXCEL 8.0 te veranderen en als dit niet zou gaan via dao, dan is dit wel zeker beschikbaar via ado.
Pagina: 1