Toon posts:

van Direct-ADSL naar ADSL-only

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlang heb ik bij KPN de aanvraag gedaan voor ADSL-only (was volgens KPN mogelijk voor Direct-ADSL klanten).

Al snel ontving ik een schrijven dat mijn telefoonabonnement zou worden opgeheven en ik enkele weken zonder ADSL kwam te zitten. Ik heb annulering dan ook maar weer snel opgeheven.

Van de ADSL-helpdesk heb ik onderstaand antwoord ontvangen:

a). Gedurende de periode van het opzeggen Direct adsl tot en met de aanleg van Direct ADSL zonder telefoonaansluiting zal u gedurende 4 tot 6 weken zonder ADSL komen te zitten

Is dit nou echt zoveel werk ?

Kan mij iemand een ander alternatief aanbevelen (internet zonder telefoonabonnement)?

Alvast bedankt

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 16:16
Kabel internet. En ja het duurd nou eenmaal zo lang want ze halen een extra signaal van je telefoon lijn af. Het kan ook sneller gaan maar ja dan ga jij direct in de telefoon klimmem als het een dag langer duurd. Vandaar een veilige lange tijd zodat als het fout gat ze nog wat lucht hebben om het op te lossen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vaag antwoord. Ik werk ook op die helpdesk en heb daar ook het eea aan documentatie van adsl-only doorgelezen en het idee ervan is dat je zonder downtime gewoon je telefoonabonnement op kan zeggen terwijl je adsl doorloopt (er is technisch ook geen reden om het weg te laten vallen voor 4 weken).

Volgens mij krijg je helemaal geen downtime als je van direct-adsl naar adsl only overstapt. Ik denk dat mensen je verkeerd begrepen hebben ofzo? :?

overigens wordt adsl only alleen nog maar passief in de markt gezet, dus als jij je telefoonlijn opzegt, kan je een tegenbod van de kpn krijgen voor adsl only. Misschien als je er om vraagt, dat het dan ook kan, maar naar mijn beste weten gaat het pas per maart echt helemaal ingevoerd worden :)

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 21-02-2005 13:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Als jij ook op deze helpdesk werkt hoe kan het dan zijn dat jouw collega's (na vele telfoontjes en e-mailtjes) onderstaand antwoord geven?

a). Gedurende de periode van het opzeggen Direct adsl tot en met de aanleg van Direct ADSL zonder telefoonaansluiting zal u gedurende 4 tot 6 weken zonder ADSL komen te zitten

b). De overgang van Direct ADSL naar Direct ADSL zonder telefonie-abonnement is zonder slotnota, dus er worden geen extra kosten in rekening gebracht.

c). Wij vinden het vervelend dat u verschillend bent geïnformeerd over de te volgen procedure. Wij adviseren u nogmaals contact op te nemen met de Klantenservice en hier uw Direct ADSL abonnement en telefoonaansluiting op te zeggen. Vraagt u na de ophef van uw ADSL-aansluiting een Direct ADSL-abonnement aan zonder telefonie-abonnement.

Vandaag nog maar een telefoontje gepleegd naar KPN en ik wordt één dezer dagen teruggebeld!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 15:11 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ze hebben het dus niet over omzetten, maar over compleet opzeggen en dan opnieuw aanvragen :s. Misschien heb ik het wel compleet verkeerd begrepen, maar het idee is juist klanten behouden en dat doe je naar mijn bescheiden idee niet echt met 5 weken downtime...

Ik zal van de week nog eens die documentatie doorkijken. Ik zou als ik jou was eens bellen met 0900 0244 en dan bij de klantenservice navragen of je echt alles moet opzeggen en dan opnieuw moet aanvragen (wat behoorlijk achterhaald is) of dat je gewoon alles om kan zetten (wat ik me herinner gelezen te hebben en wat me ook logischer lijkt).

Het kan trouwens zo zijn dat mensen niet echt op de hoogte zijn, omdat dit eigenlijk pas per maart echt actief ingevoerd wordt (nu dus alleen nog maar "defensief" als tegenbod op mensen die hun lijn opzeggen)...

[ Voor 16% gewijzigd door JvS op 21-02-2005 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je de documentatie reeds doorgelezen ?

Ik heb nu de schriftelijke bevestiging dat de overstap van direct-adsl van kpn naar direct-adsl-only van kpn niet mogelijk is.

Dit kan alleen door opzegging van direct-ads van kpn en opzegging van telefoonabo. en aanvraag van de nieuwe direct-adsl-only van kpn en dus zodoende ongeveer 6 weken zonder Internet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb er niet meer naar gekeken, was het eigenlijk helemaal vergeten. Kom de komende week ook niet op 't werk, dus snel zal ik het niet nakijken

Pagina: 1