Toon posts:

Bulletproof FTP server aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb het hele internet afgestruind naar een oplossing voor mijn probleem. Ik kwam telkens problemen + oplossingen tegen die er op leken, maar het toch niet helemaal waren. Dus nu vraag ik zelf maar hulp.

Een uiteenzetting van het probleem:
Ik woon in een studentenhuis met een 4 anderen. Wij delen 1 internetverbinding via een Sweex Broadband Router i.c.m. een Sitecom Site Hub LN-107 5-port 10M Hub.
Ik wil een server laten draaien op mijn computer waardoor mensen uit mijn huis (dus achter de router) bij een aantal bestanden kunnen. Ook wil ik van buitenaf (vanaf een computer op de universiteit o.a.) bij mijn bestanden komen.
Een huisgenoot van mij draait ook een server op zijn computer en heeft daardoor poort 21 al weggekaapt.
Ik gebruik het programma Bulletproof FTP Server 2.3.1. Ik heb een aantal accounts aangemaakt met wachtwoorden etc. Ik heb ook in het programma aangegeven dat ik niet poort 21 wil gebruiken, maar poort 54. Deze poort heb ik in de router onder het kopje: Virtual Server al opengezet. Ook heb ik met Portforwarding de poorten 6000-7000 opengezet (dit is toch voor de PASV verbinding?). Dit heb ik in het programma ook ingesteld.

Nu is het zo dat de mensen in mijn huis zonder problemen kunnen inloggen als ze mijn ftp-adres invullen. Maar als ik een vriend vanaf zijn computer laat inloggen, dan laat mijn server dat toe; maar de gebruiker krijgt de volgende foutmelding:
Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorgt ervoor dat u toegang tot die map hebt.

details: Er heeft een time-out van de bewerking plaatsgevonden

Mijn server geeft zelf geen foutmelding in de Log...
Ik weet niet wat er nu fout of goed is ingesteld en ik vraag jullie deskundige hulp om dit probleem op te lossen. Ik heb ipv poort 54 ook al poort 1024 gebruikt, maar dat wil ook niet baten.

Ik hoop dat het op te lossen valt,

Vriendelijke groet!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

hhhm. dat klinkt als een probleem of met het account dat je voor hem hebt aangemaakt of met zijn verbinding eerlijk gezegd.

Als je ingelogd bent, dan betekent dat volgens mij dat de poorten netjes staan doorgemapt (handig dat je hele ranges kan gebruiken voor passive trouwens!) en dat dat ook werkt. Het lijkt me daarom meer een client/server software probleem. Laat hem eens een ander FTP programma proberen en kloon zelf eens een account (of gebruiken alle users hetzelfde account?).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor iedere verschillende user een andere andere account. En het werkt niet alleen niet vanaf zijn computer, maar ook niet vanaf de computer bij mijn ouders of een computer op de universiteit als ik gewoon mijn ftp adres in een explorer-adres-balk invoer.

Dus tsja, lastig... Ik hoop dat mijn poorten juist zijn, maar zeker weten doe ik het niet...

• Borrelnootje11
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:15
Je kan btw ook zelf testen via http://www.net2ftp.com & http://www.web2ftp.com. Heb ik zelf ook gedaan.
Edit: Als je dus in die studenten flat zit en je wil het van buiten je netwerk testen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Borrelnootje11 op 21-02-2005 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks, ik heb het getest... Ik kan prima inloggen als het vinkje voor Passieve Mode uit blijft staan. Als ik die aanzet en dan probeer in te loggen, krijg ik de volgende foutmelding:

Warning: ftp_rawlist(): php_connect_nonb() failed: Connection timed out (110) in /home/net2ftp/public_html/includes/browse.inc.php on line 213

Warning: ftp_rawlist(): php_connect_nonb() failed: No route to host (113) in /home/net2ftp/public_html/includes/browse.inc.php on line 214

of dergelijke combinaties van de bovenstaande zinnen. Dus is mijn passive mode nu niet goed ingesteld? Hoe moet het anders dan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb zelf de passive poortrange van 3000 tot 3005 lopen en heb die 6 adressen met de hand doorgemapt naar mijn pc en in mn ftp server die 6 poorten ook als passive range ingesteld. Misschien dat als je dat ook zo doet, het dan wel werkt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bij het testen is van belang dat je weet of de client passive of active connect. in dat eerste geval moet jij poorten extra openzetten en deze isntellen in de ftp server, in het 2e geval moet de ander geen firewall hebben of ftp ondersteuing in de firewall.

of je passive connect of niet kun je alleen in de client regelen. Er staat ook een klein stukje ove rin de "het grote portforwarding verhaal (sticky in dit forum)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, wat je zei, maar als ik het weer check op die website, dan is het resultaat weer dezelfde foutmelding als geschreven in mijn 3e post.

Active werkt blijkbaar goed, Passive niet...

@leuk_he: welke poorten opper jij dan om open te zetten? En wat als het dan nog niet werkt? Is het dan een probleem van mij of moet er op de client-computer geregeld worden dat de verbinding alleen over Active gaat?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Active goed -> ander heeft zijn (NAT) firewall blijkbaar goed staan. mooi.

Passive: moet je (naast poort 54) inderdaad poorten forwarden EN deze aangeven in bullitproof. Je hebt het goed beschreven, maar aangezien het niet goed gaat heb je een foutje gemaakt hiermee? meestal moet je concluderen dat het bij passive bij de server fout staat.

niet nogmaals poorten veranderen, maar goed testen, evt tijdelijk dmz/default server gebruiken. :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb bij mijn instellingen mijn passive IP adres veranderd van mijn door mijn router toegewezen adres naar het adres wat we van de service-provider hebben gekregen. Op die check-site doet nu alles het, Passive en Active. Supermooi...

Maar! Nu ging mijn vriendin het proberen en zij kreeg de foutmelding die ik in mijn eerste post opgaf.
Ik kreeg in mijn log de volgende opmerking:

Cannot open data connection : you supplied a local ip in PORT command, switch to PASV mode. (10060)

Wat nu? Ligt dit aan haar instelling m.b.t. firewall en router? Of weer aan mij?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Moet je butllit ftp server niet ook je externe ip adres vertellen? Is dat deze foutmelding?

ps, het helpt als je een client hebt dit alles kan loggen. dit is zo blindraden.

[ Voor 32% gewijzigd door leuk_he op 21-02-2005 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan... Ik denk dat het aan haar instellingen ligt. Maar dat kan ik nu niet testen, ze zit ver van mij vandaan en heeft niet veel verstand van computers.

Daar heb je gelijk in, ik zal er wat aan doen, maar dat zal niet vanavond zijn... Ik ben waarschijnlijk de enige in mijn omgeving die zo'n client kan aanmaken, dus dat laat even op zich wachten; ik moet ook nog studeren :O

Voor nu ben ik in ieder geval blij dat het volgens de check-site werkt, dat geeft mij stille hoop dat het ook echt gaat werken.

Als het werkt, zal ik het laten weten...
Voor vragen, ik weet jullie te vinden! Dank _/-\o_

Ik test het waarschijnlijk morgen op mijn faculteit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost...

Het probleem zat hem niet in de poorten, maar in mijn instellingen in het programma Bulletprroof.
Om de Passive mode te gebruiken moet je het daarin aanvinken en een 'fixed IP' of een 'dynamic IP' opgeven. Ik gebruik een fixed IP, maar ik had daar eerst mijn eigen IP adres invuld (het adres wat mij door de router toegewezen is). Het moest het IP zijn wat ik van mijn provider had gekregen.
Toen ik dit gewijzigd had, deed alles het prima. Leuk_he had gelijk... Verder werken de instellingen van JvS ook prima.

Mensen, dank voor de hulp!

(het topic kan gesloten worden naar mijn mening)
Pagina: 1