Ik ben bezig met een Access database die o.a. registreerd welke software op welke PC aanwezig is. Naast de meest gangbare beschijvingen zoals het besturingssysteem, office versie, serrive pack etc. moet er ook ruimte zijn voor alle overige applicaties. Deze overige wil ik opslaan in een aparte tabel, en linken aan de hoofdtabel. De bedoeling is dat wanneer je op 'overige software' klikt, er een uitklap tabel komt waar je zoveel overige software kwijt kan als je maar wilt. Dit moet heel simpel zijn, maar ik krijg het maar niet oor elkaar...Hier twee printscreens om het te illusteren:

Dit is een stukje tabel uit de hoofdtabel. Bij overige software moet je niets in kunnen vullen, maar enkel via de uitklaptabel (je weet wel, met zo'n plusje)

Dit is de tweede tabel, dus dit moet worden weergeven in de hoofdtabel wanneer je het uitklapt.
Mijn vraag is dus hoe ik deze relatie moet leggen, heb ik percée een sleutelveld met een uniek ID nodig bij één van de twee? Hoop dat het een beetje duidelijk is zo...

Dit is een stukje tabel uit de hoofdtabel. Bij overige software moet je niets in kunnen vullen, maar enkel via de uitklaptabel (je weet wel, met zo'n plusje)

Dit is de tweede tabel, dus dit moet worden weergeven in de hoofdtabel wanneer je het uitklapt.
Mijn vraag is dus hoe ik deze relatie moet leggen, heb ik percée een sleutelveld met een uniek ID nodig bij één van de twee? Hoop dat het een beetje duidelijk is zo...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 13:50 ]