Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATA 133 hoe werkt het/hoe aan te sluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATA-133 harddisk van Maxtor en nu vraag ik mij de volgende dingen af. Ik heb hem aangesloten met kabels die bij mijn moederbord zaten. Als ik test in SiSoft Sandra heb ik een doorvoersnelheid van 43 mb/s. Nou betekent ATA-133 volgens mij dat je een doorvoersnelheid van mx. 133 mb/s kan hebben.

Moet ik speciale kabels kopen en hoe zien die eruit?
Moet ik wat veranderen in windows/bios?

Bedankt! :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

Reinier

\o/

Dat is de theoretische maximumsnelheid van de interface, maar je schijf haalt dat niet. 43MB/s is helemaal niet slecht.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou betekent ATA-133 volgens mij dat je een doorvoersnelheid van mx. 133 mb/s kan hebben.
Je zegt het zelf al. Da's gewoon de maximumsnelheid dat de interface kan hebben. Of de schijven deze kunnen halen is een tweede. Voor de officiele snelheden van de harddisks kun je in de technische datasheets van de harddiskfabrikanten terecht.

Hoe je kabels moet gebruiken en aansluiten staat gewoon in de handleiding van het moederbord uitgelegd.

Basic dit, dicht dus.

edit:
Je bent hier dus nieuw :) Ik raad je aan om terug te klikken naar de [faq]Registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen. En dan met name het Forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 39% gewijzigd door BalusC op 21-02-2005 13:48 ]

Dit topic is gesloten.