Toon posts:

Laptop voor Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik ben opzoek naar een laptop voor Videobewerking.
Dit betekend dat hij lekker zwaar mag zijn. Minimaal 1280x1024 aan moet kunnen en een hdd die met 7200 toeren draait. Ook goed veel geheugen is een must.
Ik heb nu al wat afgezocht en wiilde erg graag ene Acer of een Maxdata, want daar heb ik in het verleden goede ervaringen mee gehad.

mijn vraag is: Welke laptop raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-10 21:06
Ik heb net voor een vriendin een Acer besteld en geinstallereerd. Een vriend van mij had net daarvoor ook een Acer besteld. Ik kan niet anders zeggen dan dat de lap tops er goed uitzagen en goed aanvoelden. INstallatie was makkelijk en alles werkte goed. Acer heeft lap tops met SXGA (1400*1050) schermen, wat het werken erg fijn maakt. Je kan uiteraard ook WXGA (1280*800)kiezen. Ik weet dat Acer een laptop heeft met een 17 inch beeldscherm (Aspire 1711SMI ). Het is wel een grote lap top, maar wellicht iets voor jou?

Denk er overigens wel aan dat als je snel geheugen en een snelle schijf neemt de lap top misschien wel erg heet wordt en de fan constant staat te loeien.

Over Maxdata kan ik je weinig vertellen daar ik geen ervaring met dat merk heb. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn ervaring met Acer goed is.

[ Voor 36% gewijzigd door Emos op 21-02-2005 13:47 ]

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een tegenvraag: waarom wil je een laptop als je video gaat bewerken en het toch niet portable hoeft te zijn? Neem dan een desktop...

Dat is waarschijnlijk nog goedkoper ook...

edit: desktop houd dus in alles wat niet laptop is :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-10 13:44

Nietzman

Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik ene laptop wil is omdat ik constant op pad ben en vaak in hotels overnacht voor mijn werk en stage. Dus een desktop is voor mij een beetje onhandig. En omdat ik toch mijn hobby wil uitvoeren zocht ik dus een andere optie.

Dank jullie allen.
Mijn oog is inderdaad gevallen op een Acer die Emos beschreef.
Allemaal bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain00
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 13:35
Je kan beter niet de interne harddisk gebruiken maar koop een goeie externe firewire harddisk, je kan je camera hier weer op aansluiten zodat je met een firewire poort toch uitkomt. Een apple powerbook met final cut pro of final cut express is inderdaad de ideale oplossing als je naar prijs en prestaties kijkt. Als je geen apple wil gaat een windows laptop met firewireook prima. Ik heb een acer met een centrino 1.5 en dat loopt prima. Als je professioneel monteert is een goeie videomonitor en koptelefoon een must. Sony(professional) heeft goeie kleine videomonitoren.
Pagina: 1