Hoe NCQ activeren met USUS P5AD2-E Premium?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• The Puma
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-01-2024
IK heb een maxtors Diamondmax 10 300Gb aangesloten op de SATA poort 1 van de Intel ICH6R south bridge, en een Plextor PX-712SA op de poort 2 van de deze onboard controller

Als ik windows xp sp2 wil installeren geeft hij na het installeren van enkele drivers bij het bericht "starten van windows" een BSOD

Wat is hier de oorzaak van.
Iemand anders dit gehad???

BIOS IDE configuratie als volgt ingesteld:
Configure SATA as: ACHI

PS: ik heb ook al de PX-712SA van de poort 2 afgehaald, maar dat was dus zonder resultaat

Hoe krijg ik at aan de gang.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-08 13:46
Schrijf de informatie uit de BSOD op en zoek hierop op GoT, Google, en support.microsoft.com (Het liefste in de UK database want die is het grootste) wellicht kom je zo verder waar het eventueel aan kan liggen en kun je deze dingen uitproberen.

Volgens mij kan je met Google/GoT ook wel terugvinden hoe je NCQ aan kan zetten...
Uit tests blijkt dat het langzamer is dan wanneer je niet gebruikt, als client zijnde. Alleen voor server applicaties zou het beter <kunnen> zijn.

Ik wist trouwens niet dat CD-Rom spelers ook op S-ATA poorten konden worden aangesloten.. Weer wat geleerd? ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• The Puma
Niemand ervaring met het asus p5ad2-e premium moederboard met een met NCQ harde schrijf?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39
Uhm, NCQ is toch pas beschikbaar bij SATA 2?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• The Puma
Nee, de southbridge ondersteund dat, en de maxtor diamond 10 ook al

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

The Puma schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:05:
Niemand ervaring met het asus p5ad2-e premium moederboard met een met NCQ harde schrijf?
Je negeert het antwoord van Sluuut? :/ Zo werkt het hier echt niet.

Verder kan ik ook op geen enkele manier uit de topicstart afleiden of je zelf ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is niet de bedoeling hier op GoT. Start met het doornemen van de startpost van het PMG Beleid :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.