snelheid ADSL speedtouch 510i ISDN verlaagt steeds

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 20:32

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey tweakz,

Thuis hebben we een Wanadoo Lite abonnement, met een speedtouch 510i.

We hebben 3 computers (en een UTP-kabel waar niks op zit) aangesloten op een switch, inclusief de speedtouch 510i. 1 Computer staat vrijwel altijd aan (vaak op sleep), eentje staat regelmatig aan en eentje vrijwel niet. We hebben thuis overigens de modem op ISDN zitten. Op de speedtouch zit de nieuwste firmware. Volgens adslcentrale.nl zitten we ongeveer 4 km van de centrale af, en dat is dan via een omweg. Hemelsbreed denk ik wel dat we er 3 km van af zitten.

In het kort:
configuratie
-ADSL Wanadoo Lite (snelheid nog niet ge-upgrade);
-ISDN;
-speedtouch 510i met de nieuwste firmware;
-de speedtouch en 3 computers (xp sp1) op een switch;
-ongeveer 3 à 4 km van de centrale;

Het probleem:
Als de modem een langere tijd aanstaat, denk daarbij aan een paar dagen, dropt de downstream snelheid van 1120 kb/s naar iets van 600 kb/s. Nadat de modem aan en uit is gezet, is de snelheid weer optimaal, om vervolgens na een paar dagen weer te droppen. Het lijkt me sterk dat de lijn van KPN slecht is, aangezien we de normale snelheid wel gewoon kunnen halen (getest met speedtest en kpnbroadbandvalley). Als de snelheid is gedropt naar 600 kb/s, staat dit ook op de configuratiepagina van de modem (10.0.0.138). De lijnen hier thuis zijn in orde. Kan het misschien aan de firewall van de modem liggen? Ik heb de firewall nu uitgezet, dus als ik nieuws heb horen jullie nog van me.

NOSIG

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
*Schop

Ik heb nu ook de firewall enz. uitgezet, en inmiddels is de snelheid van de centrale ge-upgrade, maar het probleem blijft. De downstream blijft telkens hangen op rond de 600 kb/s. Echt heel irritant :(

NOSIG

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

slaay

Natuurbeleven.com

Heb je de laatste firmware? Want daarmee zou je modem iets lager moeten trainen en dus niet steeds connecten.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zoek even in de 800 andere dsl threads. Sluit je modem direct aan waar je lijn binnenkomt. Alle logica even bedenken heo je een optimale verbinding maakt zo kort mogelijk.

Een zakkend modem kan duidelijk op een slechte aansluiting, te-lange (of minder kwalitatieve) koperlijn tussen centrale en jou aansluiting, of defecte apparatuur/modem.

4000 meter uit een postcode controle duidt vaak op 5000 a 6000 meter koperlijn! dat is behooorlijk lang voor DSL.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb de 800 overige threads al gelezen en de modem zit sowieso al op het ISRA-punt. Kan ik KPN aansprakelijk stellen voor mijn probleem (of wanadoo)?

NOSIG

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bigchristiaan schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:13:
Ik heb de 800 overige threads al gelezen en de modem zit sowieso al op het ISRA-punt. Kan ik KPN aansprakelijk stellen voor mijn probleem (of wanadoo)?
Aansprakelijk? Het product wat je afneemt is niet: "een 8Mbit verbinding met garanties"

Het is een ADSL verbinding die volledig open staat. Factoren waar niemand iets aan kan doen (behalve verhuizen, de centrale om de hoek paatsen of nieuwe koperkabels ingraven voor jou aansluiting) spelen een rol bij de maximale snelheid.

Daarom wordt er ook niets gegarandeerd. Zou je zelfs bijvoorbeeld 3Mbit halen kan je nog een FAST verbinding / abonnement hebben. Dan zou ook de enige mogelijkheid en advies kunnen zijn om over te stappen op Basic omdat het technisch niet haalbaar/leverbaar is op dat adres.

* bjck zet er een punt acher.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan ik KPN aansprakelijk stellen
Ik zou dat vooral zo doen.

Misschien kan je beter even gewoon bellen en aangeven dat je je lijnsnelheid niet haalt, ook niet direct op ISRA en of ze het willen onderzoeken. Dat werkt beter.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1