Toon posts:

[2000] Inaccessible_boot_device ook na reinstall*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
JO peeps, dit is het probleem:

We hebben een pc waarin de ps2-poort kapot is. We gebruiken een USB toetsenbord, maar deze werkt niet onder dos. Onder win2k gaf deze al wat problemen met uitvallen. Het toetsenbord opnieuw inpluggen wilde wel eens werken, soms een reboot. Na zo'n reboot ontstond ineens deze error:

http://support.microsoft.com/kb/822051

We hebben geprobeerd win2k opnieuw te installeren, maar vanwege het USB toetsenbord hebben we de hdd in een andere pc gehangen en daarop de hdd refixed (had wat bad clusters), geformateerd en win2k opnieuw geinstalleerd.

Nou ontstaat het blauwe scherm dus meteen bij 't opstarten van win2k weer als de hdd in de oorspronkelijke pc gehangen.

Er is genoeg hdd space vrij, we hebben alles al behalve het geheugen en de hdd natuurlijk eruit getrokken (incl. muis + toetsenbord), maar nog steeds hetzelfde blauwe scherm.

Hoe krijgen we deze pc weer levend?

ps. nog even voor de duidelijkheid, dit probleem is ontstaan zonder dat er verder iets veranderd was, software- en hardwarematig.

ohja ook nog even voor de duidelijkheid. ik heb de search afgezocht en een stuk of 10 topics doorgelezen hier op GoT over dezelfde foutmelding, maar in alle gevallen (die ik kon vinden) ontstond de foutmelding door verandering van hardware/softwaredrivers (SP1). Safemode of repair wordt aangeraden, maar ik heb dus net een schone install gedaan :>

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 13:25 ]

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04 09:19
Probeer eens te kijken met een test programma van je harde schijf of dat deze nog leeft, kan namelijk goed zijn dat plotseling je hdd overleden is.

had ik namelijk ook pas, en powerMax gaf aan dat hij defect was.

de meeste test programma's zijn gewoon op de website van de fabrikant te downloaden

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-04 11:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Om USB goed te laten werken onder W2K dient minimaal SP3 geïnstalleerd te zijn (als mijn geheugen mij niet bedriegt). Probeer het eens met een W2K installatie-CD met SP4 erop geslipstreamd (bij een goed werkende harde schijf natuurlijk).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55

Metzie

Nyaano !

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:08:
We hebben de hdd in een andere pc gehangen en daarop de hdd refixed (had wat bad clusters), geformateerd en win2k opnieuw geinstalleerd.

Nou ontstaat het blauwe scherm dus meteen bij 't opstarten van win2k weer als de hdd in de oorspronkelijke pc gehangen.
De andere pc heeft waarschijnlijk een ander type moederbord, chipset en harddisk controller. Na het herinstalleren pakt windows automatisch de specifieke drivers voor een bepaalde chipset. Zo een installatie is daarna niet meer bootbaar op een pc met een afwijkende ide controller.

Je kan via een van deze 6 stappen proberen je huidige installatie weer aan de praat te krijgen:
http://www.windowsreinsta.../motherboard/problems.htm

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
We gebruiken een USB toetsenbord, maar deze werkt niet onder dos.
Zit er in de BIOS geen optie USB --> OS/BIOS (Of dat wel werkt durf ik niet te zeggen, bij mij werkte het namelijk niet i.c.m. m'n RAID controller).
Onder win2k gaf deze al wat problemen met uitvallen. Het toetsenbord opnieuw inpluggen wilde wel eens werken, soms een reboot.
Zit er toevallig een VIA chipset op het moederbord?
Zo ja, helaas is daar geen simpele oplossing voor, misschien kun je bij USBMan een oplossingen vinden.
Andere 4in1 drivers willen ook nog weleens helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas even de titel aan:
[W2k]Inaccessible_boot_device > [2000] Inaccessible_boot_device ook na reinstall*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
neallel schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:05:
Probeer eens te kijken met een test programma van je harde schijf of dat deze nog leeft, kan namelijk goed zijn dat plotseling je hdd overleden is.

had ik namelijk ook pas, en powerMax gaf aan dat hij defect was.

de meeste test programma's zijn gewoon op de website van de fabrikant te downloaden
Zoals ik al aangaf hebben we eerst een testproggie over de hdd gedraaid in een andere pc en die heeft de boel gefixed en toen ging een win2k install prima op een andere pc.
Mr. Liu schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:09:
Om USB goed te laten werken onder W2K dient minimaal SP3 geïnstalleerd te zijn (als mijn geheugen mij niet bedriegt). Probeer het eens met een W2K installatie-CD met SP4 erop geslipstreamd (bij een goed werkende harde schijf natuurlijk).
We hebben op een andere pc met en ps2 toetsenbord win2k pro + sp4 en alle andere updates erop gezet, voordat we de hdd in de originele pc terug hingen.
Metzie schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:35:
[...]

De andere pc heeft waarschijnlijk een ander type moederbord, chipset en harddisk controller. Na het herinstalleren pakt windows automatisch de specifieke drivers voor een bepaalde chipset. Zo een installatie is daarna niet meer bootbaar op een pc met een afwijkende ide controller.

Je kan via een van deze 6 stappen proberen je huidige installatie weer aan de praat te krijgen:
http://www.windowsreinsta.../motherboard/problems.htm
Ik denk ook dat het 'm daarinzit, ander moederbord en daardoor alle gevolgen van dien. Ik zou er vanuit gaan dat als je de hdd in een andere pc gooit, bij het opstarten van win2k deze ziet dat er nieuwe hdd zit en deze dan opnieuw gaat installeren O-)
KILLorBE schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:54:
[...]

Zit er in de BIOS geen optie USB --> OS/BIOS (Of dat wel werkt durf ik niet te zeggen, bij mij werkte het namelijk niet i.c.m. m'n RAID controller).

[...]

Zit er toevallig een VIA chipset op het moederbord?
Zo ja, helaas is daar geen simpele oplossing voor, misschien kun je bij USBMan een oplossingen vinden.
Andere 4in1 drivers willen ook nog weleens helpen.
Ik zal denk ik eerst gebruik moeten maken van het stappenplan hierboven aangegeven, want ik weet niet hoe je nieuwe drivers kunt installeren zonder dat je de os inkunt :? Daarnaast weet ik ook niet hoe je iets in het bios moet aanpassen zonder (werkend) toetsenbord :?

ps. oplossing 2 via die link deed 't, tnx Metzie

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:26 ]

Pagina: 1