[W2K3 - XP] Active Desktop pagina op publieke pc gpo*

Pagina: 1
Acties:

• monocult
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,

Op een computer, die straks ingezet gaat worden in een publieke ruimte, hebben we Windows XP geinstalleerd, en deze 'dichtgetimmerd' d.m.v. Group Policies. Tevens hebben we in de GPO ingesteld dat er een webpagina geladen moet worden als Active Desktop achtergrond. Dit laatste lijkt alleen goed te werken wanneer het icoon van Internet Explorer aanwezig is op het bureaublad. Wanneer we de instelling 'Hide Internet Explorer icon on desktop' activeren in de GPO, wordt de active desktop achtergrond niet meer geladen.

Weet iemand hoe wij er voor kunnen zorgen dat de Active Desktop webpagina wordt geladen zonder dat het Internet Explorer icoon aanwezig op het bureaublad?

Alvast bedankt! :)

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01
Heb je een domein waarop je inlogt en je policy's vandaan krijgt :? Of is het een "local" policy :? Volgens mij kan je idd bij de opties in je Userpolicy wel instellen naar welke link je Active Desktop gelinkt moet worden. Het lijkt mij een beetje vreemd als ie verwijst naar je local desktop shortcut om die active desktop te activeren. Misschien kan je eens kijken naar welke snelkoppeling die link verwijst..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• monocult
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
IJnte schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:49:
Heb je een domein waarop je inlogt en je policy's vandaan krijgt :? Of is het een "local" policy :? Volgens mij kan je idd bij de opties in je Userpolicy wel instellen naar welke link je Active Desktop gelinkt moet worden. Het lijkt mij een beetje vreemd als ie verwijst naar je local desktop shortcut om die active desktop te activeren. Misschien kan je eens kijken naar welke snelkoppeling die link verwijst..
IJnte,

Klopt. De machine is lid van een domein, en de Group Policy is op de server geconfigureerd. Ik ben het inderdaad met je eens dat dit probleem erg vreemd is. Het bekijken van het doel van de 'snelkoppeling', zoals je zegt, is niet mogelijk. Wanneer je namelijk met de rechter muisknop klikt op het icoon krijg je de eigenschappen van Internet Explorer, en niet van een snelkoppeling. Het icoon is dus geen snelkoppeling (tenminste zo lijkt het). De Group Policy instellen zodat het icoon wordt verborgen zorgt er dus voor dat de betreffende Active Desktop pagina niet meer wordt weergegeven. :(