Toon posts:

Hoe PRN File leesbaar maken? *

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op het werk wordt gebruik gemaakt van een boekhoud programma.
De vraag is om een grootboek overzicht niet af te drukken maar te printen naar een bestand zodat deze op het scherm bekeken kan worden.

De output bestanden bestaan uit *.PRN bestanden. Nu is de vraag hoe ik zo'n bestand converteer naar een leesbaar bestand.

Ik heb al verschillende methodes gebruikt.. het bestand converteren naar een postscript bestand en daarna converteren naar pfd met ps2pdf.exe, maar het lijkt of hij alleen het formaat omzet naar pdf. De bedoeling is om het bestand leesbaar te maken.

Weet een van jullie hier een oplossing voor?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:44

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zoiets? prn2pdf zoeken wil weleens helpen :)

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:33

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan ook naar een PDF printer printen. Dan krijg je meteen een pdf file.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.cutepdf.com werkt perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 21-02-2005 12:47 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er zijn inderdaad meer dan voldoende PDF printers te vinden; [google=print to pdf] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

prn zegt weinig: wat voor (virtuele) printer/driver gebruik je om de prn te maken? PCL moet je converteren. Ik zou gaan voor een PS printer, dan moet naar PDF omzetten een eitje zijn, maar je kan ook gewoon Ghostview gebruiken na een rename naar .ps.
offtopic:
'PRN file' zegt niet heel veel: kleine titelaanpassing

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1