Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Gelockte prijzen fout, maar wel als goedkoopste in de lijst.

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11 09:15

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik zie regelmatig dat shops die hun prijzen in de PW gelockt hebben staan, foutieve prijzen hebben staan bij de artikelen. Zo staan ze vaak bovenaan in de lijst omdat ze de laagste prijs hebben. Als je dan een PC samenstelt die een (of meerdere) van die onderdelen erin heeft staan die fout is, dan kan de prijs van PC vaak erg verschillen. Het gebeurd zelfs zo vaak, dat ik een beetje begin te vermoeden dat die winkels het expres doen om bovenin de lijst te komen.

Zo is dit een mooi voorbeeld (deze viel me nu op). De echte prijs op de website is 321 euro, hoe komen ze er dan bij om hem voor 80 euro op de lijst te zetten die in de PW verwerkt word? 321 of 80 euro is geen verschil wat je met een tiepfout kan afdoen.

Ik heb het tot nu toe niet gemeld maar ik begin me er toch aardig aan te storen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Hier nog eentje, van dezelfde winkel. 268 Euro op de website, 191 euro in de PW.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Voor dit soort meldingen hebben we dan ook het meldpunt. :) Daar kun je ons direct met de benodigde links op de hoogte brengen van de verkeerde prijs of een andere fout. Dan kunnen de Frontpage Admins de prijs controleren en daar waar nodig corrigeren. De melding kun je doen via de Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/edit.gif -edit button achter de prijsnotatie van de betreffende shop.

[update]
Er is iets fout gegaan bij de update van de prijzen van Salland dit wordt op dit moment hersteld. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Longbeard op 21-02-2005 14:07 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik weet dat het meldpunt hiervoor is, maar het gebeurd wel erg vaak. Niet dat het meldpunt er dan niet meer geschikt voor is, maar ik vond het wel even de moeite waard om te melden, als elke keer iemand anders die meldingen ziet, dan is het misschien niet duidelijk dat het steeds vaker voorkomt :)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

In dit geval lag de oorzaak in een Database storing bij Salland waardoor de verkeerde prijzen in de Pricewatch terecht kwamen. Roelant heeft de prijzen net opnieuw geimperteerd waardoor de prijzen er nu goed in zouden moeten staan. :)

Dat het reg vaak gebeurd ben ik niet met je eens. Gezien het totaal van 102.051 prijsopgaven, zal het altijd voorkomen dat een aantal prijzen niet kloppen. De Frontpage Admins proberen dit individuele prijsfouten zo snel mogelijk te corrigeren. Wanneer er echter sprake is van database import fout dan duikt Roelant meestal de Pricewatch DB in om de prijzen opnieuw in te voeren en zo de Pricewatch te herstellen.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ok, dan zal ik in het vervolg toch weer het meldpunt gebruiken :)

Maar ik kom het toch regelmatig tegen hoor :) Maar idd, het zijn veel prijzen, dus je kan niet voorkomen dat het wel eens misgaat :)
Pagina: 1