Ik heb even een wat algemenere en misschien wat n00b-erige vraag. Ik heb al sinds een jaar of wat (minstens 4) een Toshiba Satellite Pro4600 laptop met een Trident Cyberblade Video Chip en een Composite video out. De laptop draait nu windows XP. Laats moest ik ergens de laptop voor aan de TV hangen, maar de tekst was zeer slecht te lezen. Ik heb alle mogelijke optimalisaties voor TV die de driver van de video chip biedt geprobeerd (Underscan aan/uit, Text optimisation, etc) maar niets hielp afdoende. Ik weet dat een bekend probleem met een TV-Out 'm zit in de conversie van de resolutie om die geschikt te maken voor weergave op TV. De Videokaart wil echter niet lager dan 640x480 (en die wil-ie zelfs al niet zomaar) en de winst op de kwaliteit is nog niet je van het. Nou vroeg ik me af of er hier iemand weet of er tooltjes bestaan om de weergave op de TV-Out inggang - voorzover softwarematig mogelijk - te verbeteren. Ik heb al veel gezocht, maar kwam steeds op TV Out Cards terecht of op aanprijzingen van producten van Trident. Niet echt wat ik nu zoek.
Iedereen met een tip: alvast bedankt.
Iedereen met een tip: alvast bedankt.