Toon posts:

[VB6]Kan je variabelen bundelen in 1 groep?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt,

Ik heb nogal een aantal textboxen te vullen met allemaal verschillende variabelen. De variabelen zijn allemaal van het type integer. Kan ik nu een groep aanmaken waar deze variabelen inzitten om zo de complete groep om te zetten zodat ik kan schrijven in een textbox.

Voorbeeld:

'Variabelen:
Dim intAantalSoep As Integer
Dim intAantalDrank As Integer

'Omzetting om variabelen naar textboxen te schrijven:
intAantalSoep = CInt(txtAantalSoep.Text)
intAantalDrank = CInt(txtAantalDrank.Text)

Als je nu dus 20 variabelen hebt en die moeten alle 20 naar een textbox kunnen worden geschreven, dan moet je dus 20 keer dezelfde bewerking uitvoeren (heel omslachtig). Kan ik dus een groep aanmaken en daar deze variabelen inzetten, en dan de groep omzetten?

De programmeertaal is VB6.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Zoek eens op controlarray en array (of eventueel collection).

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een array gebruiken en met een loop de array afwerken. Dat lijkt me nu niet echt moeilijk. Dat lijkt me helemaal geen probleem zelfs ;) Of denk ik nu veel te simpel?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Je kan een eigen Type aanmaken. Het is te lang geleden voor mij helaas. Dacht dat het zoiets was:
Visual Basic 6:
1
2
3
4
5
6
7
8
type testvar
dim sAantal as string
dim i as integer
end type

'aanroepen met:
dim x as testvar
x.sAantal = "blaat"
In Quickbasic was dit heel handig om bij functies een hele zooi vars mee te geven. In VB6 heb je dit eigenlijk vrijwel niet nodig imo

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 21-02-2005 13:03 . Reden: geen enum maar type dus: http://www.int.gu.edu.au/courses/3008int/m03/FYI/Command_Syntax.htm#Heading204 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren allemaal.

Volgens mij snap ik jullie niet, of jullie mij niet :P.

Het probleem is nu dat je bij iedere variabelen die in verschillende texboxen staan, stuk voor stuk een conversie moet uitvoeren om ze te kunnen gebruiken. Het zou toch makkelijker zijn om deze variabelen in een groep te zetten (array zoals je het wilt noemen) en op deze groep een conversie uitvoert:

intGroep = Cint(txtGroep.Text)<<in de groep staan dan alle variabelen waarop deze conversie van toepassing moet zijn.

Dit zou toch moeten kunnen gezien het feit dat alle variabelen van het type integer zijn?

De waarde die in de variabelen staan, worden gehaald uit de textboxen.

Ik hoop hier duidelijker mee te zijn.

PS: Kan zijn dat ik jullie niet snap, in dat geval excuses. :O

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:16:
PS: Kan zijn dat ik jullie niet snap, in dat geval excuses. :O
Dat kan niet zijn, dat is zo. :P

Zoek eens naar een tutorial over arrays en er gaat een wereld voor je open. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie -NMe- dus. I.p.v. ze in een losse variabele te zetten kan je ze in een array zetten en daarna met een loop door de array heen lopen en de bewerking uitvoeren. Dit is eigenlijk een erg basic onderwerp en iets wat eigenlijk niet in P&W thuishoort.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.