Sneller dan het licht

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zat met een aantal maten zaterdag avond relaxed voor de tv filmpie te kijken en een biertje te drinken. en vaak komen we dan weer op een onderwerp waarvan je na afloop denkt hoe je er ooit op kwam.

" kan de mens door middel van een voertuig of ander soort van voortbeweging ooit de snelheid van het licht evenaren of zelfs voorbij?"

wij zijn niet tot een echt tegen argument gekomen of iets dergelijks, alleen dat de G krachten of andere krachten te hoog zouden zijn.

mischien dat iemand hier meer over weet, of er een keer iets over gelezen heeft...

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:54

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

De G krachten kan je wel overwinnen volgens mij als je de snelheid opbouwd. Je moet alleen geen bochtje nemen.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
LoeiOrdinair schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:56:
De G krachten kan je wel overwinnen volgens mij als je de snelheid opbouwd. Je moet alleen geen bochtje nemen.
En je moet niet te hard remmen. Was er niet iets bij starwars of zoiets, waarbij ze een soort remmen gebruikte, waarmee ze op een bepaalde manier konden remmen zonder een maand te wachten totdat ze stilstonden?

_@/'

Verwijderd

BMRS schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:57:
[...]

En je moet niet te hard remmen. Was er niet iets bij starwars of zoiets, waarbij ze een soort remmen gebruikte, waarmee ze op een bepaalde manier konden remmen zonder een maand te wachten totdat ze stilstonden?
Ja of aan de handrem trekken zoals lord helmet in Spaceballs :o

• wilmocs
ik bedoel dit serieus, en volgens mij is alles wat uit bijv. star wars komt niet realistisch maar fictie...

over de G-krachten, ik vroeg me dus af of je deze kan wegnemen door je snelheid langzaam op te bouwen, maar alsnog als dit mogelijk zou zijn, hoe haal je een snelheid die inmens is?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik denk dat het alleemaal wel te doen is in een soort van magnetisch velt in het luchtledige. Op die manier heb je geen weerstand zodat je een hoge snelheid zou kunnen halen. Er zijn wel eens testen mee gedaan. Over het remmen hadden ze toen nog niet echt nagedacht. De rem was een dikke muur van beton.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Volgens mij was er iemand die Einstein hete, die beweerde dat we niet sneller konden dat het licht.
En als we werkelijk naar planeten willen (want waarom wil je anders sneller dan het licht reizen) zullen we dat toch echt anders op moeten lossen.

Volgens mij zijn hier wel een paar topics over geweest. Mischien kun je daar meer te weten komen wat hiervoor al is besproken. :)

Verwijderd

wilmocs schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:59:
ik bedoel dit serieus, en volgens mij is alles wat uit bijv. star wars komt niet realistisch maar fictie...

over de G-krachten, ik vroeg me dus af of je deze kan wegnemen door je snelheid langzaam op te bouwen, maar alsnog als dit mogelijk zou zijn, hoe haal je een snelheid die inmens is?
Daar zijn een heleboel theorien over, maar denk je niet, dat als we het antwoord wisten we hier nog zouden zitten :)

• wilmocs
nee maar ik zat te denken, weet niet of dit helemaal correct is maar in vacuum is er geen weerstand, de opgebouwde snelheid behou je dan toch constant?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Nee, niks kan sneller dan het licht. Heb geen zin om het allemaal uit te leggen; lees deze minicursus op Wetenschapsforum.nl maar eens door... :p

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

wilmocs schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:02:
nee maar ik zat te denken, weet niet of dit helemaal correct is maar in vacuum is er geen weerstand, de opgebouwde snelheid behou je dan toch constant?
Als je geen contact met een oppervlak heb dmv van wielen ed klopt dat. Dus zou je het via een magnetisch veld moeten doen. Zodat je kan blijven versnellen. Maar je heb dan wel een rechte baan nodig die echt ontzettend lang is.
HyperioN. schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:03:
Nee, niks kan sneller dan het licht. Heb geen zin om het allemaal uit te leggen; lees deze minicursus op Wetenschapsforum.nl maar eens door... :p
En het gaat hier niet om het sneller dan het licht reizen, maar meer of het mogelijk is om als mens de snelheid te evenaren. En volgens mij kan dat wel als je je snelheid gelijkmatig omhoog brengt en geen bochten gaat nemen en weer rustig afremt. Maar dit moet dus in het luchteldig dmv van een magnetisch veld.

[ Voor 40% gewijzigd door LoeiOrdinair op 21-02-2005 12:07 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

LoeiOrdinair schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:05:
Als je geen contact met een oppervlak heb dmv van wielen ed klopt dat. Dus zou je het via een magnetisch veld moeten doen.
Space shuttles en raketten bewegen zich niet voort met behulp van een magnetisch veld. Stoot iets uit de ene kant op, dan ga je zelf de andere kant op, ook in het luchtledige.
En het gaat hier niet om het sneller dan het licht reizen, maar meer of het mogelijk is om als mens de snelheid te evenaren.
Nee, dat kan niet. Zie de link van HyperioN. Verder verzoek ik iedereen eerst de entries in de W&L FAQ over de relativiteitstheorie eens te lezen, de search een beetje te gebruiken en te Googlen, want deze startpost toont een gebrek aan eigen inzet en een aantal reacties zijn ook bar slecht.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.