[RSS] Tree-ed forum

Pagina: 1
Acties:

• Jurgle
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03 00:07

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Beste iedereen,

Het doel van mij zoektoch naar een manier waarop je een RSS feed kan maken van een tree-ed forum is nog niet bereikt en ik wil graag hier een poging doen.

Hoe kun je items in items nesten in een RSS feed? Zou ik zo'n RSS feed van P&W maken, zou ik dit willen: Alle topics staan in de XML file als sub-'<item>' van '<channel>'. In een RSS reader als SharpReader kunnen er plusjes komen voor die items (zoals in windows explorer als er subdirectories zijn van een directory) en als je die aanklikt klapt er een topic open. Hoe kan ik hier nu de discussies van dat topic listen? Moet ik dan een '<item>' in een '<item>' nesten? Of moet ik een URL in een '<item>' opnemen naar een nieuwe RSS feed voor dat item?

Nog eens in het kort: Hoe kan ik bijvoorbeeld van P&W de laatste X topics inclusief alle reacties en reacties op reacties in 1 RSS feed krijgen?

Ik kan het niet vinden en hoop hier antwoord te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jurgle op 21-02-2005 11:35 ]

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 12:42

Yo-han

nope.

.... slecht gelezen ....

[ Voor 95% gewijzigd door Yo-han op 21-02-2005 11:58 ]

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Ik gebruik P&W alleen als voorbeeld, ik wil mn eigen content in een RSS jasje gieten. Hoe ik een XML file aan moet maken en moet bewerken weet ik, ik kan alleen nergens vinden hoe ik reacties op een <item> in RSS kan meegeven, zonder dat de RSS invalid wordt. Het gaat in dit topic dus eigenlijk puur om de RSS specs.

My opinions may have changed but not the fact that I am right ― Ashleigh Brilliant

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan kan het dus niet. Voor dit soort dingen is RSS niet gemaakt, RSS staat niet voor niets voor Really Simple Syndication.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
'kan het dus niet'??? Denk je dat of weet je dat?

Waarom biedt Sharpreader bijvoorbeeld de mogelijk op 'uitklappen' van items wel?

[ Voor 52% gewijzigd door Jurgle op 21-02-2005 12:10 ]

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
het zou wel kunnen, maar dan gebruik je niet meer de rss standaard zoals deze is gespecificeerd
je zou dan gewoon xml moeten gebruiken maar dan zullen de readers vast gaan klagen dat de standard geen rss is :)

wel kan je eventueel spelen met de description en link. maar dan krijg je nogal wat zooi.
of je kan meerdere channels gebruiken, maar dat is ook niet netjes

je kan een item wel uitklappen, omdat deze nog veel meer informatie kan bevatten zoals deze in 2.0 is gespecificeerd. maar een item in een item is niet beschreven

antwoord:
nee het is niet mogelijk met rss

[ Voor 19% gewijzigd door Madcat op 21-02-2005 12:17 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik kan het nergens vinden in de specificaties van RSS 2.0 op de link die je hebt gepost. Misschien heb je hier iets aan van de Sharpreader site:
Advanced threading support allowing you to view connected items together in a threaded fashion. SharpReader detects and shows connections between items if they have same link, if one item links to another, if two items both link to the same external webpage, or if an item has comments (for feeds supporting the <wfw:commentrss> standard).

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
als je de link hetzelfde doet dan werkt het alleen in sharpreader, en niet in andere readers.
het is dus niet echt legaal rss formaat, dan krijg je hetzelfde als van die IE only websites.
en dat moet je niet doen als je weet wat de gevolgen zijn.

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
Bedankt, ik neem even een duik in de wereld van de WFW namespace

• Jurgle

Jurgle

100% Compatible

Topicstarter
De oplossing (die ik kies) ligt inderdaad in de WFW namespace, bedankt daarvoor.

Een voorbeeld daarvan is te vinden op de feed: http://kniebes.net/RSS/

en binnenkort op www.orcaroeien.nl

Pagina: 1