Toon posts:

Printer in Active Directory en Workgroup

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Standard Server 2003 geinstalleerd met 8 WINXP clients. In de active directory zitten ook nog twee printers. Nu komen er twee XP Home PC's bij het netwerk. Deze pc's hoeven alleen gebruik te maken van het internet (verloopt rechtstreeks via de router) en de printer.

De internetverbinding is geen probleem, maar ik kan, omdat ze home zijn, niet toevoegen aan de Active Directory. Is het mogelijk voor die home-bakken om wel gebruik te maken van de printer. Ofwel dat de printer en in de active directory en op hun workgroup kan worden aangesloten?

Bij voorbaat dank

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je de printer niet toevoegen via add printer, en dan \\servernaam\printernaam intypen ??
Zoeken in AD is slechts een hulpmiddel.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 17:20
De makkelijkste oplossing is denk ik gewoon direct naar de printers printen.

Ik weet niet of het netwerkprinters zij met eigen ipadressen ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Het is zeker niet de bedoeling om nu te gaan posten dat je beter gewoon kunt updaten naar XP PRO? Naast dit printerprobleem oplossen kom je waarschijnlijk nog wel meer dingen tegen. Zo kost het beheer je extra tijd enzovoorts. Is het niet handiger om een beetje eenheid in je netwerk te houden?

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:06
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:34:
Ik heb een Standard Server 2003 geinstalleerd met 8 WINXP clients. In de active directory zitten ook nog twee printers. Nu komen er twee XP Home PC's bij het netwerk. Deze pc's hoeven alleen gebruik te maken van het internet (verloopt rechtstreeks via de router) en de printer.

De internetverbinding is geen probleem, maar ik kan, omdat ze home zijn, niet toevoegen aan de Active Directory. Is het mogelijk voor die home-bakken om wel gebruik te maken van de printer. Ofwel dat de printer en in de active directory en op hun workgroup kan worden aangesloten?

Bij voorbaat dank
Kan wel, dan moet je de pc handmatig toevoegen in active directory ;)
Daarna ook de "inlogaccounts" toevoegen in active directory.
Vervolgens kun je met de home pc wel de server bereiken en gebruik maken van de printer die op de server is ge-shared :)
Wel de home pc's in dezelfde werkgroepnaam geven als je domeinnaam O-)

[ Voor 6% gewijzigd door fonias op 21-02-2005 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt inderdaad. Merci.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:06
You're welcome :*)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En dat had je niet even zelf kunnen bedenken en/of uitzoeken ?
dit heeft weinig met PNS te maken.

Lees anders ook eventjes de FAQ : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.