Op het gebied van auto's ben ik echt een flying noob, dus even een vraag.
Eergisteren kwam ik tot de conclusie dat mijn linkervoorspeaker het niet meer deed. Als mijn muziek maar wat hard ging, dan kraakte die als een gek.
Vandaag ga ik dus twee nieuwe voorspeakers halen. Alleen leek het mij ook handig om gelijk een subwoofertje erbij aan te schaffen. Ik heb naar de specs van mijn radio gekeken en die heeft al een subwoofer aansluiting. Zo een geintegreerde versterker ding.
Belangrijkste specificaties
• Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
• Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
• 1-bits DAC (24-bits resolutie)
• Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
• Geschikt voor MP3
• cEQ
• Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
• Subwoofer aansluiting met instelbaar niveau
• Multi-Colour display
• DAB Basic Control II
• Kantelfront
• Rotary Encoder Multi-Control
• Ovale, draadloze afstandsbediening
Versterker
• Hoog/laag instelling
• Balance/Fader regeling
• Verlaging van het volume
• Loudness regelaar
Ik snap alleen iets niet. Gisteren keek ik naar de achterkant van mijn autoradio en dan zitten er twee van die zwarte blokjes in mijn radio. Één onderte blokje dat voor mijn stroomvoorziening etc is en het bovenste blokje waar al mijn speakerdraadjes inzitten. En dan nog helemaal rechts een draad voor mijn radio ontvangst.
Tot mijn verbazing valt dan op, dat er nog vier van die dingen achtererop zitten die ongebruikt zijn. 2 rode en 2 witte aansluitingen (je kent het wel). Waar is dit voor?
En dan nog één gaatje waar ook iets in kan. WTF is dit voor?
Waar moet ik die subwoofer opaansluiten, als ik die aanschaf? En is het aan te bevelen om de versterker van mijn radio te gebruiken of kan ik beter een losse versterker aanschaffen?
Ik wil alleen hard mijn muziek zonder gekraak kunnen draaien.
Eergisteren kwam ik tot de conclusie dat mijn linkervoorspeaker het niet meer deed. Als mijn muziek maar wat hard ging, dan kraakte die als een gek.
Vandaag ga ik dus twee nieuwe voorspeakers halen. Alleen leek het mij ook handig om gelijk een subwoofertje erbij aan te schaffen. Ik heb naar de specs van mijn radio gekeken en die heeft al een subwoofer aansluiting. Zo een geintegreerde versterker ding.
Belangrijkste specificaties
• Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
• Uitgangsvermogen: 4 x 50 W
• 1-bits DAC (24-bits resolutie)
• Geschikt voor CD/CD-R/CD-RW
• Geschikt voor MP3
• cEQ
• Vergulde lijnuitgangen (2 paar)
• Subwoofer aansluiting met instelbaar niveau
• Multi-Colour display
• DAB Basic Control II
• Kantelfront
• Rotary Encoder Multi-Control
• Ovale, draadloze afstandsbediening
Versterker
• Hoog/laag instelling
• Balance/Fader regeling
• Verlaging van het volume
• Loudness regelaar
Ik snap alleen iets niet. Gisteren keek ik naar de achterkant van mijn autoradio en dan zitten er twee van die zwarte blokjes in mijn radio. Één onderte blokje dat voor mijn stroomvoorziening etc is en het bovenste blokje waar al mijn speakerdraadjes inzitten. En dan nog helemaal rechts een draad voor mijn radio ontvangst.
Tot mijn verbazing valt dan op, dat er nog vier van die dingen achtererop zitten die ongebruikt zijn. 2 rode en 2 witte aansluitingen (je kent het wel). Waar is dit voor?
En dan nog één gaatje waar ook iets in kan. WTF is dit voor?
Waar moet ik die subwoofer opaansluiten, als ik die aanschaf? En is het aan te bevelen om de versterker van mijn radio te gebruiken of kan ik beter een losse versterker aanschaffen?
Ik wil alleen hard mijn muziek zonder gekraak kunnen draaien.