Toon posts:

[MCE 2005] EPG zonder TV-kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of ik in XP Media Centre 2005 ook gebruik kan maken van de EPG (TV-Gids) zonder dat ik een TV kaart heb. Ik vind dat overzicht van de TV zenders wel erg handig maar TV kijken doe ik gewoon op de TV en de videorecorder die ik heb doet het nog prima. Ik wil dus geen dure hardware moeten kopen gewoon wat oude spullen hergebruikenen.

Ik heb MCE geinstalleerd maar als ik op 'My TV' klik dan krijg ik 'no hardware found' en ploep terug in het hoofdmenu.

Hartelijk bedankt,

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 09:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Lijkt me logisch. Hij haalt de informatie via de kaart binnen. Dus als je die kaart niet heb zal het ook niet werken. Maar als je het alleen voor de tvgids doet zijn er zat alternatieven.

Verwijderd

Topicstarter
Huh? Hoe dan? van de teletext? Die analoge zenders sturen echt geen programma info door lijkt me zo. Ik dacht dat die dat van internet haalde...

Eerst tv gids en daarna ook MP3's en misschien wel meer. Dat MCE ziet er wel tof uit dus ik wil het eerst maar eens beperken tot MCE.

Bedankt,

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 09:47

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit kan je ook ervoor gebruiken:
http://www.tweakers.net/meuktracker/product/88642

Maar er wordt informatie over programma's over de lijn verzonden. Niet alleen via teletekst. De HDD recorder van Philips maakt er ook gebruik van.

tv-gids:
meuktracker: TV Dinges 0.9
meuktracker: TV Gids 4.2 beta

[ Voor 19% gewijzigd door LoeiOrdinair op 21-02-2005 11:32 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
LoeiOrdinair schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:25:
Lijkt me logisch. Hij haalt de informatie via de kaart binnen. Dus als je die kaart niet heb zal het ook niet werken. Maar als je het alleen voor de tvgids doet zijn er zat alternatieven.
Hij haalt die gegevens van Internet, maar alleen voor de geconfigureerde kanalen.

Volgens mij staan die in één of ander XML bestand, dus misschien kun je dat bestand van een setup met tv kaart halen ?

Overigens zou ik voor alleen de gids MCE Guider pakken, want de gids van MCE is juist één van de zwakkere punten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Kan MCE op de ene of de andere manier voor de gek gehouden worden zodat ik hem vertel welke kanalen ik 'heb'?

Ik wil alles wel binnen MCE houden, dus niet apparte losse progrtamma's moeten opstarten vanuit MCE. Een simepel interface dus.

bedankt,

Verwijderd

hij haalt de info inderdaad van internet en niet via de kabel. Misschien kun je ergens een pvr-150mce vandaan halen en de EPG werkend krijgen. Ik weet echter niet of de gids het nog doet als je de kaart daarna weer weghaalt (maar voor de 60 Euro die hij kost zou ik de kaart trouwens gewoon houden)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

De kast waarin ik het mobo wil proppen heeft helaas ook geen ruimte voor een tv-kaart. Ik zie ook het nut niet van tv kijken op je tv via een tv kaart.... CPU is ook niet krachtig genoeg voor opname en de HD niet groot genoeg. Lijkt me dat er wel meer mensen zijn die: hun foto collectie, hun MP3 collectie en een TV Gids willen hebben in MCE. Dus ik stel een vreemde vraag?

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
in feite wel natuurlijk, daar is het programma niet voor gemaakt. Er zal ook niemand zijn die windows mce zou kopen alleen voor die tv gids, de functionaliteit zit m nou juist in het kijken van tv met timeshift, opname en de gids gecombineerd met het kijken.

Verder kun je misschien in het register een optie aanzetten die my tv wel laat zien? Zit nu niet op een mce computer dus kan t niet nachecken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, MP3, foto's, Messenger, E-mail, TV-Gids, etc. is toch ook al een 'hele media ervaring', die video functies zijn zeker leuk maar geen must have hoor. Iedereen heeft toch al een losse DVD speler en de videorecorder werkt ook prima. Oude hardware heeft ook iedereen, dus tja, waarom niew spul kopen zonder dat het veel toevoegd. Het zal wel weer aan mij liggen.

My TV is wel zichtbaar, maar ik krijg de foutmelding 'no hardware found' als ik er op klik.

Het moet toch mogelijk zijn om de EPG te configureren voor gebruik zonder tv-gids? Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen..... HELP!

bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Hpe gaat dat eigenlijk als je in MCE het signaal van je sateliet ontvanger wil gebruiken en geen TV signaal hebt? Dus zeg maar de output van je satalietkastje op de video-in van je MCE-PC. Dan heb je dus ook geen PC-TV kaart......Maar je wilt wel de EPG natuurlijk! Dus mijn vraag is zo vreemd nog niet denk ik.

• StanTheMan
jawel, want die video-in, die zou op een tv kaart zitten.. (aangezien een tv kaart in principe een vereiste is voor een microsoft windows xp media center pc)

[ Voor 57% gewijzigd door StanTheMan op 21-02-2005 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Video-in zit niet altijd op een TV kaart! En tv-kaart is vanaf de 2005 versie geen vereiste meer. Loopt ook prima zonder hoor!

• StanTheMan
je hebt gelijk, ik dacht dat microsoft wel een tv tuner als vereiste voor een media center pc had.
En zijn er wel door mce ondersteunde videokaarten met een tv ingang?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is pas sinds de 2005 versie dus. Die versie kun je ook gewoon los kopen (met alleen een remote control). Daarvoor kon je ze alleen met een hele PC kopen. Ik heb zelf zo'n VIA boardje met een club 3D geval. Er schijnt ook video in op te zitten maar dit werkt allemaal nog niet goed. MCE klaagt met opstarten over verkeerde video hardware en video-in heb ik nog niet gezien (wil ik ook niet gebruiken, trekt hij toch niet).

Maar het gaat natuurlijk om het principe. In feite kun je via de video-in TV kijken middels een settop box. Daar wil je dan ook een EPG bij maar je moet dan natuurlijk handmatig allerlei instellingen doen. Dus een EPG zonder gebruik van de TV functie lijkt me! Dat wil ik dus ook! Maar ja, als ik op
'my tv' klik piept hy gelijk over de hardewaren.

• StanTheMan
wellicht dat werkende/aanwezige video-in drivers ervoor zorgen dat je bij tv-instellen andere mogelijkheden krijgt?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:35:
Ja, maar dat is pas sinds de 2005 versie dus. Die versie kun je ook gewoon los kopen (met alleen een remote control). Daarvoor kon je ze alleen met een hele PC kopen. Ik heb zelf zo'n VIA boardje met een club 3D geval. Er schijnt ook video in op te zitten maar dit werkt allemaal nog niet goed. MCE klaagt met opstarten over verkeerde video hardware en video-in heb ik nog niet gezien (wil ik ook niet gebruiken, trekt hij toch niet).

Maar het gaat natuurlijk om het principe. In feite kun je via de video-in TV kijken middels een settop box. Daar wil je dan ook een EPG bij maar je moet dan natuurlijk handmatig allerlei instellingen doen. Dus een EPG zonder gebruik van de TV functie lijkt me! Dat wil ik dus ook! Maar ja, als ik op
'my tv' klik piept hy gelijk over de hardewaren.
Ook voor tv-in heeft 'ie echt een kaart met MPEG encoder nodig. Zolang je die niet hebt, zal 'ie blijven miepen over het ontbreken van een TV kaart.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet met een of andere registry hack of zo dat ding neppen zodat ie wel de EPG laat zien?
Pagina: 1