Toon posts:

Sweex CC300011 Firmware flash probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja naar aanleiding van Geenstijl nieuws over onveilige firmware van een aantal Modi/routers heb ik dus de mijne geflashed.
Geen backup gemaakt want er was niets over te vinden hoe dat moet (ook niet op Google).

Dus gewoon geflashed.

En toen begonnen de problemen: hikken, haperen, niet altijd kunnen downloaden, errors in internet explorer.............ene keer wel snel connecten met mailserver en andere keer fail.
moet minimaal 3x een pagina refreshen voordat ik hem zie en dan nog zijn niet alle plaatjes geladen.
Zie je een kruis.

Ik heb Zonnet Family met vast IP address.

Ik zoek nu dus mijn oude firmware ETHADSL_USB_080902_REL9P.
Sweex reageert niet en deze firmware is ook nergens te vinden. (ik heb mezelf dood gegoogled).

Is er iemand die deze firmware nog heeft? Of via FTP van zijn Sweex kan plukken?
Of een tip hoe ik de instellingen van de modem/router kan optimaliseren zodat die ellende ophoudt?

Ziek wordt je ervan.....................

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm dingen als factory reset geprobeerd, of zelfde firmware er nog is over heen te flashen?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde modem annex A en ook de nieuwe flash gedaan en ik heb geen enkel probleem,en ik heb ook zonnet (versatel)
maar ook geen backup ik vroeg mij af heb je het wel volgends de beschrijving gedaan.
want het was nogal belangerijk dat je het in de goede volgorde deed

doe eerst eens 12 sec de reset indrukken ok
ps Ook wel belangerijk dat je de goede te pakken hebt want het was nogal verwarrend vond ik

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb wel ontdekt dat de naam van de firmware nogal eens veranderd op www.sweex.nl.
Op woensdag avond 23 februari 2005 had ik de firmware uit de ADSL Modem/Router CC300011 gehaald en heette toen : CC_ADSL_Router_4.1.0.29.zip (1964Kb).
Die gedowned en geflashed.
De problemen waren toen begonnen.

Na een hele avond puzzelen keek ik Donderdag (24 Februari) weer op de Sweex site om de oude firmware te zoeken. Die wilde ik terug zetten nl.
Toen heette de nieuwe firmwarefile opeens: CC300011_Firmware.zip (1964Kb).
(de oude is niet te downen).

Heel vreemd was dat maargoed de inhoud leek me hetzelfde.
Toch heb ik de modem/router nog 1x met deze "nieuwe" geflashed zoals het moest (bijgeleverde handleiding (word)).
Maar de ellende bleef.
Nu heb ik al mijn Internet Explorer security settings uitgezet (low) zodat er nog een beetje mee te werken is. Maar echt veilig en slim is dit niet natuurlijk. Ook heb ik getest met Win XP firewall uit zoals Sweex me aanraadde. Geen verbetering.

Ik heb het idee dat hij kapot is gegaan door misschien verkeerde firmware die Sweex in het foldertje had staan. Kan dat?

Nu zie ik nl. dat deze CC_ADSL_Router_4.1.0.29.zip (1964Kb) firmware onder de Wireless ADSL Modem/Router staat. Ik heb geen wireless.

Nieuwe eisen bij Sweex?

Verwijderd

Hier is een linkje, daar op de site onderaan downloaden, onderaan staat ook in die beschrijving dat je 12 sec de reset in moet houden en dan moet configureren

http://www.sweex.nl/support.asp?nieuwsID=16

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd op die link staat ook een sublink naar de nieuwe firmware.
Die heet dus anders dan als je direct naar de ADSL/CC300011/Firmware klikt.
Kijk maar eens hier: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=332&s=3

Ik zal het nog wel eens helemaal van begin af aan doen.

Zou hij stuk kunnen gaan door verkeerde Sweex firmware? ;(

Verwijderd

alleen als je naar de datum kijkt snap je wel dat je die niet moet hebben

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15
Sweex is een relabeler. Probeer dus te achterhalen wie de orginele fabrikant is en gebruik de firmware van hun. Die lopen vast ook wat versies voor ;)

Verwijderd

Kee Sweex heeft E-tech clones.
Echter die firmware krijg je wel van sweex. Bel ze even op hun helpdesk nummer.
Echter Sweex modems ik vind het zelf no-go .. ik heb inmiddels me 4 de versleten .. en nu met de winkelier een ander merk genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een rits oude firmwares gevonden! In mijn post in Google Groups kreeg ik deze link als reactie: ftp://ftp.sweex.com/firmware/

Vanavond maar de oude terug zetten!

Meld me weer met hopelijk positief nieuws!
Pagina: 1