Toon posts:

[XP] Windows fragmenteert HDD na langere tijd idle*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen had ik net mijn schijf gedefragmenteerd met Norton Speeddisk 2005. Toen dat klaar was ben ik even wat anders gaan doen (niet op mijn pc). Kom ik later terug, hoor ik dat mijn harde schijf heel erg ijverig bezig is. Dus ik dacht "het zou toch niet waar zijn hè". Speeddisk weer opgestart en ja hoor, in de optimization map zag ik dat weer alles door elkaar stond. Een mega gatenkaas. Norton loopt nu dus weer vrolijk te defragmenteren.

Waarom doet windows dit zomaar? Ik heb geen programma's lopen op de achtergrond. Het is mij trouwens al vaker opgevallen dat windows na een bepaalde idle tijd zelf grondig aan de slag gaat op mijn hdd.

:?

Oeps tag vergeten! [XP SP2]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 10:52 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Staat standaard in de windows taakplanner ingesteld. Geintje van MS waar vrijwel niemand bij gebaat is. Kwestie van ff in je configscherm kijken, taakplanner openen en de taak wegmikken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:44

lier

MikroTik nerd

Is Windows niet "gewoon" bezig met indexatie van de HD ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

André

Analytics dude

The_Eagle schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:53:
Staat standaard in de windows taakplanner ingesteld. Geintje van MS waar vrijwel niemand bij gebaat is. Kwestie van ff in je configscherm kijken, taakplanner openen en de taak wegmikken :)
Daar staat echt niet ingesteld dat windows je schijf moet fragmenteren ;) hooguit defragmenteren :P

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 11:40
Staat de Indexering misschien aan?
Deze staat er om bekend om op de meest ongelukkige momenten te gaan indexeren. Ik weet niet of dit zo'n grote invloed heeft op fragmentatie, maar het zou mij niet verbazen.

Computer says, noo

Verwijderd

Topicstarter
Indexering heb ik inmiddels uitgezet. Ben benieuwd of het daaraan ligt :)

Weet iemand misschien al waarom windows zo ijverig is?

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds :(
Pagina: 1