2 3dfx kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
stel je hebt nu nog een :
diamond stealt 3d
diamond monster 3d 12mb
maar je koopt een voodoo 3 16 mb (voor een prikje )
als je nou het zo houd :
voodoo 3 16mb
diamond monster 3d 12mb

nu de vraag werkt het en heeft het nut of kan ik die monster maar gewoon weg doen (geven)

alvast bedankt

raar is zo gek nog niet !

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 14:03
:) voodoo3 2000 is net iets sneller dan voodoo2 SLI. als je je voodoo3 2000 overclockt helemaal.
EEN voodoo2 will never beat a v3 ;)

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
heel fijn hoor en bedank maar heeft het nou nut om de twee kaarten te houden of niet
en hoe kan ik die overclocken ?
ik ben daar nioet zo in thuis in overclocken dus

raar is zo gek nog niet !

Verwijderd

Een Voodoo3 is altijd sneller dan een Voodoo2. Tevens is de Voodoo3 chip er eentje die zowel 2D (het DOS en Windows werk) als 3D (voor games dus) combineert. Dit in tegenstelling tot een Voodoo2, die uiteraard een add-on chip is.

Mijn advies: ga voor die Voodoo3, dan kun je meteen die Diamond en die Voodoo2 eruit gooien.

Een van de bekendste overklok-utils is Powerstrip. Dit progje is te downloaden van www.entechtaiwan.com . Na installatie ga je naar Geavanceerde Opties en dan naar Prestaties Stemmen. Hierin tref je een schuifbalkje (slider) aan. Door met de muis dat ding te bewegen en op Apply te klikken, verander je a-la-minute de kloksnelheid van je videochip. Volgens mij is de geheugen-snelheid bij een Voodoo3 gelijk aan de chip-snelheid, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken.

Overklok tips:

- Kleine stappen. Niet van 143 meteen naar 180 ofzo, maar eerst 145, dan 147 enz. Mijn Voodoo3 2000 ging niet hoger dan 167.

- Zorg dat je videokaart een beetje lucht heeft: zet modem en geluidskaart zover mogelijk weg.

- Als je nog een 486-koelertje hebt liggen: probeer hem erop te plakken/schroeven!

Succes,

mARCO

Verwijderd

Nee heeft helemaal geen nut . Als je pech hebt gaan ze ook nog ruzie zitten maken ook .

Verwijderd

Banshax; een voodoo3 2000 is weldegelijk langzamer dan een v2 SLI, de v2 SLI zit qua snelheid iets onder een v3 3k, dus sneller dan een v3 2k.

thedjin; het heeft geen zin om 1 v2 door te lussen, 1 v2 is langzamer dan 1 v3, dus die v2 kun je net zo goed verkopen (als je hem doorlust gaat de beeldkwaliteit er alleen maar op achteruit, dus heeft niet echt zin).
Pagina: 1