Toon posts:

WAP11 en WET11 connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
De verbinding tussen mijn WAP11 en WET11 valt steeds even weg. De afstand tussen deze 2 is hemelsbreed 6 meter en staan op ongeveer gelijke hoogte. Er zit 1 muur tussen. Als ik de PC achter de WET11 ga pingen dan zijn er een heleboel < 10ms en dan weer een flink aantal timeouts, etc.etc. Als ik terminal services wil doen na die PC gaat het helemaal mis, dan alleen nog maar ping timeouts.

Weet iemand hoe dit kan en wat ik er tegen kan doen?

Tevens vroeg ik me af hoe de stand v.d. antennes moet zijn t.o.v. elkaar.

hartelijk dank

Verwijderd

Topicstarter
Ow jah, die WAP11 is een V2.6 (geen idee of dat uit maakt). En het vereik daarvan is ook niet heel goed met een notebook. Ik kom er eigenlijk niet mee door het betonnen plafond. Dat notebook heeft overigens geen probleem op die 6 meter afstand.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Helaas (nog) geen oplossing gevonden, maar ik heb soortgelijke probs met de WAP11 (ook de 2.6) in zowel accesspoint- als repeatermodus: verbinding valt steeds weg, of hij 'vergeet' de WEP-settings.
Nwste. firmware heeft niks geholpen, sterker nog, lijkt wel erger geworden.

Dingen liggen nu stof te happen in de berging, heb het helemaal gehad met Linksys.

[ Voor 7% gewijzigd door 3dfx op 21-02-2005 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
fijn... dat geeft hoop.... lijkt me dat dat niet zou mogen kunnen toch? Er zal vast een oplossing voor zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op internet een heleboel gewscheld en gevloek tegen linksys tegen. Linksys is toch gewoon eenb goed merk? Maar ja, ook spullen van niet goede merken moet toch gewoon goed werkend te krijgen kunnen zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik WEP uitzet is het probleem weg!!! maar ja, kan de buurman bij mij internetten, ook niet echt fijn....

Verwijderd

Gewoon mac filtering gebruiken ipv wep, wep is toch al snel te kraken.
linksys was vroeger een goed merk, nu is het voor een groot deel troep geworden, lekker goedkoop dus iedereen koopt het, maar de hardware die erin zit is van het merk goedkopie :)

Verwijderd

Topicstarter
WEP128 is niet echt snel te kraken en is vaak voldoende, zeker voor thuis netwerken. MAC filtering daarintegen is eenvoudiger te hacken middels MAC address cloning. Bovendien moet je voor het toevoegen van een device dus steeds instellingen in je AP aanpassen. Ook niet fijn dus. Overigens weet ik niet of ik met MAC filtering het probleem weer terug heb.

Lijkt me dat dit ook moet werken met WEP aan, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Linksys zelf geeft aan:
Dan heeft u helaas niet de juiste WEP-key gebruikt.
Probeert u eens met WEP 64-bit
Dan geen passphrase gebruiken maar allen KEY1 zelf invullen met:
bv. A1B2C3D4E5
Dus de key in beide WETs opslaan en dan kijken of het werkt

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dat met die passphrases had gefixed moeten zijn met de laatste firmware voor de WAP11 v2.6 (fm 1.07 dacht ik), maar het probleem dat 'ie spontaan WEP uitzette/vernaggelde, bleef bij mij, ook al gebruikte ik een zelf gekozen 128bit key ipv. een passphrase.

Als ik tijd&zin&goed humeur heb, zal ik eens kijken of 'ie met 64-bit minder/geen probs heeft (zonder WEP lijkt me absoluut geen goed plan: filteren op MAC zal wel helpen tegen ongewenste bezoekers, maar gezien de problemen met het korte termijngeheugen van die krengen, vertrouw ik er liever niet op).

Zo niet, dan zal ik die dingen even kennis laten maken met m'n draadloze 500grams hamer :P
Pagina: 1