Toon posts:

Logon Script blocken / Logon sequence

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als we ons aanmelden op het netwerk dat krijgen we een irritant logon script die een of andere pagina opend in groot formaat. Lijkt vrij onschuldig, maar voor sommige computers betekend dit dat hij daar soms een minuut mee bezig is. Ik heb gezocht voor een manier om de scripts te blocken, maar behalve mijn netwerk kaart uitzetten kon ik niet vinden.

Nu heb ik in .NET een tooltje gemaakt waarmee ik alle command pormpts processen kill en na een minuut zichzelf sluit (makkelijk voor als je het vergeet).
Die heb ik aan de global policies tegekend aan de logon script opties van de users configuration.
Hij werkt in eerste instantie goed, maar nu blijkt toch dat de logon script van het netwerk toch sneller is dan dat mijn tooltje wordt gestart. Hoe zorg ik ervoor dat mijn tooltje eerder opstart voordat de rest start. Of misschien is er wel een heel makkelijke manier om het netwerk logon script te blocken. Het moet nl wel te gebruiken zijn voor mensen die weinig verstand hebben van computers en netwerken. :P

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
iets zegt me dat jij dat login script niet beheerd en dat je illegaal bezig bent.

Hier kun je dan geen hulp verwachten.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Nou nou, dat is wel een beetje overdreven, ik probeer in te breken op het netwerk.

Het is toch niet illegaal om een Internet Explorer sessie te sluiten. En een logon script blocken die een website opend van mijn werk noem ik nou niet echt illegaal. Een beetje firewall kan het ook, maar ik wil niet meteen een hele firewall installeren. Trouwens, ik kan de command prompt ook met de hand sluiten maar hij is zo verd##md snel :) .

En daarnaast zijn er zoveel andere manier, bijv door mijn netwerk kabel eruit te trekken tijdens de logon, of de kaart te disabelen, maar dat is allemaal omslachtig.

Maar goed, ik zoek het wel ergens anders.
In ieder geval bedankt.
gr.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Illegaal is niet het goede woord, nee. Maar het beste is toch je admin heel lief aan te kijken en te vragen 't logon script aan te passen danwel uit te zetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet je autoexec.bat aanpassen en een regel toevoegen zodat hij je script pakt :?
Misschien doormiddel van een batch?
Normaliter moet dat wel kunnen.

edit:
Mjah, illegaal is het wel, maar probeer het dus ook met je systeembeheerder te kletsen. Zie ^^^ dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 21-02-2005 11:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je er mischien bij stil gestaan dat systeembeheerders dit soort akties absoluut niet grappig vinden? Er zal met een bepaalde reden een login script draaien.

Heb je al eens kontakt met je systeembeheerder opgenomen om je probleem uit te leggen? Lijkt me een normale gang van zaken binnen een bedrijf netwerk.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Er is natuurlijk een reden waarom dit op deze manier gebeurt - als je het daar niet mee eens bent is het zaak om dit op te nemen met je manager :)

Dit is namelijk - imho - geen technisch probleem maar een beleidsissue waar jij het niet mee eens bent :)

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Jij kilt je login script en vervolgens maar klagen dat veel dingen het niet doen!! Waarom, omdat die met settings vanuit het loginscript goed worden gezet |:( |:(

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Het loopt al een tijdje.
We hebben al meerdere malen klachten ingedient maar ze zijn erg koppig.
Als er nou nog een functie aan gekoppeld zat, maar het is gewoon een nutteloze actie van het bestuur ener zal weinig veranderen.
We hebben ook aangegeven dat we zelf maatregelen zouden nemen tegen het script, maar daar willen ze dan weer niet op reageren.
Ach, misschien moet ik nog maar een keer een email sturen ofzo ...... :(
ZUCHT.

Anywayz, bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Muppet schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:27:
Jij kilt je login script en vervolgens maar klagen dat veel dingen het niet doen!! Waarom, omdat die met settings vanuit het loginscript goed worden gezet |:( |:(
Hoor je me zeuren dat er iets niet werkt. Waar haal je dat nou weer vandaan. Achterstallige frustraties ??

Alles werkt prima hoor.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Hoor je me zeuren dat er iets niet werkt. Waar haal je dat nou weer vandaan. Achterstallige frustraties ??

Alles werkt prima hoor.
Nu werkt alles prima, echter vaak worden via een inlog script diverse settings gepushed. Bij ons is dat heel simpel als een gebruiker zelf dit soort settings gaat aanpassen.
Mazzel met je support, Kom niet bij ons aanzetten als jij gaat zitten kloten met onze settings. Deze machine valt hierdoor buiten de SLA en gaat daarom rekening worden. Ach u kunt momenteel niet werken. Wel meneer neemt u even contact op met uw manager, en leg hem even uit waarom uw afdeling van ons een rekening krijt en waarom u uw werk niet meer kan doen. B)

Don't make you're problem, you're problem >:)

Verwijderd

Mja, dit is dus niet de bedoeling. Beleidsissue enzo, zoals elevator zegt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.