[W2K] Registerwaarde dubbelklikken folder gezocht

Pagina: 1
Acties:

• C7Diemaco
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 14:15

C7Diemaco

Je naait het steeds of America

Topicstarter
Uiteraard heb ik ook het excuus dat ik al tijden heb lopen zoeken naar de juiste oplossing via microsoft.com, google en GOT search. Feit is en blijft dat ik straks 50 systemen moet leveren in een Kiosk stijl en blijf hangen op 1 simpel foutje. Ik heb het systeem uitgebreid getest en hij is zover windows 2000 dat toe laat behoorlijk dichtgesleuteld.

Enige fout aanwezig: in de windows verkenner gebeurt er bij dubbelklikken op een willekeurige folder, in een willekeurig profiel (admin, gebruiker etc) niets. Alleen als ik aan de linkerkant de treeview uitvouw en dan de folder selecteer krijg ik rechts de inhoud. Nu zoek ik mij dus al een aantal dagen suf naar deze registerwaarde.

Ik heb meerdere muizen aan hangen, verschillende merken en geen drivers geinstalleerd. GOT search levert veel topics op over dubbelklikken, maar het meeste in de trend van hij opent search etc. Bij explorer opties staan alle zaken als dubbelklikken netjes aangevinkt.

There is no knowlegde that is not power

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om elk probleem met een muis uit te sluiten - wat gebeurt er als je op 'enter' drukt in je rechter venster? :)

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
elevator schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:43:
Om elk probleem met een muis uit te sluiten - wat gebeurt er als je op 'enter' drukt in je rechter venster? :)
Ook geen resultaat :'(

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan zal je het denk ik door middel van uitsluiting moeten gaan zoeken - begin eens met een hele lege PC en kijk eens of je het probleem dan ook hebt.

Voeg vervolgens stuk voor stuk de componenten (software, policies, netwerk membership, e.d.) toe totdat je probleem hebt :)

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
Dat heb ik dus al gedaan, en ik weet welk tweakprogramma deze narigheid met zich mee brengt, weet alleen niet bij welke tweak. Dit is ook de reden waarom ik naar de specifieke registerwaarde voor dubbelklikken / folders zoek.

• elevator
  • Niet online

elevator

En welk tweak programma is dat, en waarom voer je 'tweaks' uit waarvan je niet precies weet wat ze doen? :)

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

vergelijk de waardes die in het register onder HKEY_CLASSES_ROOT\Folder staan met die van een standaard installatie, wellicht dat hierin de verschillen zijn terug te vinden?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kom eerst maar eens met dat programma, wellicht kunnen we dan ergens een eerdere melding van het probleem vinden?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
elevator schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:25:
En welk tweak programma is dat, en waarom voer je 'tweaks' uit waarvan je niet precies weet wat ze doen? :)
Welk tweakprogramma is niet relevant. Alle tweaks staan zeer duidelijk beschreven, dat er echter nog andere acties aankleven staat niet vermeld. Systeem wat ik nu heb is echt helemaal perfect, dialers worden geweerd, scripts pakt ie niet noem maar op.

• C7Diemaco

C7Diemaco

Topicstarter
limoentje schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:29:
Kom eerst maar eens met dat programma, wellicht kunnen we dan ergens een eerdere melding van het probleem vinden?
Dit is een handige, zal ik straks gaan doen, tot die tijd zijn alle tips welkom!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Euhm, eerst is het niet relevant en nu wel? ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53
C7Diemaco schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:30:
[...]

Welk tweakprogramma is niet relevant. Alle tweaks staan zeer duidelijk beschreven, dat er echter nog andere acties aankleven staat niet vermeld. Systeem wat ik nu heb is echt helemaal perfect, dialers worden geweerd, scripts pakt ie niet noem maar op.
Als ik het verhaal zo lees is de naam van het programma wel relevant, je weet dat de fout van het tweak programma komt maar wilt niet de naam vermelden? Moeten wij nu in onze glazen bol gaan kijken waar de fout zit?

Verder zou je kunnen kijken met een regmon van sysinternals welke keys veranderen als je dat ...... "tweak" programma gebruikt.
Pagina: 1