[unzip]cannot find zip period.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zoals wel bekend is moet ik met ndiswrapper een windows driver laden, deze dient voor mijn netwerkkaart uit een .exe bestand gehaald te worden.
Ik netjes de manual van ndiswrapper gevolgd en die geeft aan dat het uitpakken van .exe files onder *nix varianten met "unzip" kan.
Vervolgens krijg ik:
debian:/home/geemoney/Program Files/Wireless# unzip wireless\ 8.1.1.0\ -\ generic\ tic\ 88663.exe
Archive: wireless 8.1.1.0 - generic tic 88663.exe
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
unzip: cannot find zipfile directory in one of wireless 8.1.1.0 - generic tic 88663.exe or
wireless 8.1.1.0 - generic tic 88663.exe.zip, and cannot find wireless 8.1.1.0 - generic tic 88663.exe.ZIP, period.

Het lijkt mij dat hij de .exe file niet goed kan uitlezen echter heb ik nu al 4 verschillende driver versies gedownload maar ze geven allemaal dezelfde fout?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Tux

Volgens mij kan unzip alleen omgaan met standaard zip files, en niet met self-extracting zip files.

De eenvoudigste oplossing is dus om op een andere pc waar Windows op staat (als je die hebt) hem uit te pakken en hem vervolgens opnieuw in te pakken als .zip of gelijk als .tar.gz :)

[ Voor 49% gewijzigd door Tux op 21-02-2005 01:59 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:28

IEF

Why so serious?

of gebruik een rar for linux binary
voor zover ik weet konden die toch wel met self-extracters omgaan :)

tgz is cool, maar soms heb je toch rar nodig :) en met rar heb je dan ook meteen zip support!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
IEFtm schreef op maandag 21 februari 2005 @ 02:01:
of gebruik een rar for linux binary
voor zover ik weet konden die toch wel met self-extracters omgaan :)

tgz is cool, maar soms heb je toch rar nodig :) en met rar heb je dan ook meteen zip support!
rar maakt er helemaal een zootje van, die geeft aan dat alles gelukt is en geeft me een Dir met een naam die lijkt op hebreeuws lol en met een inhoud van 4kb :?
Werkt dus ook niet echt lekker, ik ga hem dan toch maar even op een windows bak extracten.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik ga hem dan toch maar even op een windows bak extracten.
Het zal wel mosterd na de maaltijd zijn, maar niet iedere .exe is een selfextracting zipfile. Vooral installatieprogramma's willen nog wel eens een 'gewoon' programma zijn omdat ze niet alleen bestanden moeten neerzetten, maar ook dingen in het registry aanpassen en al die andere zaken die ze moeten doen om het te laten werken onder Windows.

In die gevallen kan je er met een unzip programmaatje niet bij (ook niet met de diverse zip/rar varianten die je onder Windows kan draaien).

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Sja, het is inderdaad overduidelijk stomweg geen zipfile, dus nogal logisch dat je 'm dan niet kunt uitpakken met unzip.

Je kunt proberen de exe met wine te draaien als je geen zin hebt om Windows te booten, meestal werkt dat wel prima met dit soort kleine progjes.

Maar inderdaad annoying dat fabrikanten dit soort dingen doen :/
Pagina: 1