Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 13:22
Na een tijd gegoogled te hebben heb ik nog steeds niet gevonden hoe ik mijn MX510 aan de praat kan krijgen onder Fedora. De muis doet nu helemaal niets. Ik kan dat ding bewegen wat ik wil, maar geen resultaat. Een standaard 2-knops muis doet het wel. Kan iemand mij op weg helpen om de MX510 aan de gang te krijgen?

configuratie:
Fedora Core 3
KDE op xorg v11.0

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 15:37

zwik

randomized

code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"
    Option "Protocol"    "IMPS/2"
    Option "Device"      "/dev/input/mice"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Dit in je xorg.conf / XF86config zetten werkt waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-10 20:45
Om gebruik te maken van de 800 cpi resolutie i.p.v. de 400 cpi resolutie, kan je LMctl gebruiken. Met deze tool kan je de resolutie van de muis aanpassen: http://www.bedroomlan.org/%7Ealexios/coding_lmctl.html

Op http://www.ubuntuforums.o...d.php?t=4357&page=1&pp=10 staat hoe LMctl werkt en hoe je de resolutie kan aanpassen voor Ubuntu, maar het werkt vast ook wel met andere distros. Ik merkte de muis preciezer worden nadat ik het had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
De config instellingen van zwik werken helaas niet. Nog steeds geen beweging in de muis te krijgen. Iemand nog andere ideeen/tips?

thx voor de tip kacee. Zodra ik de muisaanwijzer zie bewegen zal ik het eens proberen. :)

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 06:44
Zijn de usb-modules wel geladen?
Lees dit even door en probeer de volgende commando's even:

modprobe usb-hid
modprobe mousedev
modprobe hid

:)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
Om eventuele probelemen met USB libraries etc te vermijden heb ik de muis alleen op PS2 aangesloten gehad. USB problemen lijken me nu daarom nog uitgesloten.
Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om onder een verse fedora install een optische muis aan de praat te krijgen?

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Wat als je i.p.v. /dev/input/mice /dev/psaux in de InputDevice section aanpast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwik schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:23:
Wat als je i.p.v. /dev/input/mice /dev/psaux in de InputDevice section aanpast ?
Of /dev/mouse

Of is dat alleen bij Gentoo zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteelPan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 08:15
Ik heb ook een Logitech MX510 aan de USB poort en Fedora core3 en ondervind geen enkel probleem.
Wordt standaard herkend en werkt naar behoren,dus probeer het op een USB poort zou ik zeggen.

Maar het is een Optische muis die zijn stroom van een USB-poort krijgt en volgens mij gaat dat niet goed op een PS2 aansluiting.
Of ik moet heel erg mis zitten natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door SteelPan op 21-02-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik

zwik

randomized

Ik heb zelf ook dezelfde muis :+ . Wel op USB met bovenstaande instellingen. Werkt ook perfect. Over dat ie over de PS2 aansluiting te weinig spanning krijgt lijkt me kwats. Anders stoppen ze er geen PS2 convertertje bij toch ? :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
Thx Steelpan!

Soms ligt een (halve) oplossing erg voor de hand.
Wie verwacht dan ook dat een besturingssysteem eerder problemen ondervindt met PS2 dan met USB! 8)7
De preciese configuratie voor alle knoppen op de muis komt later wel. Dat het nu werkt is al een hele vooruitgang :)

Mijn probleem is nu eerst opgelost, maar ik kan me voorstellen dat meerdere personen geinteresseerd zijn in een PS2 oplossing. De documentatie hierover is namelijk erg karig en tot nog toe onvoldoende gebleken. Wat mij betreft hoeft dit topic dus ook nog niet dicht.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:33
Mijn MX500 (verschilt toch niet zoveel van de MX510?) werkt op PS/2 met de volgende configuratie in de xorg.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver      "mouse"

Option "Protocol"    "ImPS/2"
    Option "Buttons"    "5"
    Option "ZAxisMapping"       "4 5"

Option "Device"      "/dev/mouse"
EndSection

Misschien dat je daar nog wat aan hebt? Is btw op Slackware 10.1.
Pagina: 1