Toon posts:

pc start automatisch op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een beetje een raar probleem , toen ik gisteren mijn pc had afgesloten begon hij na zo een 15 tot 20 seconden opeens uit zichzelf op te starten ??

Ik heb het volgende geprobeerd ,

een bios update , proberen in de bios dingen te vinden die eventueel de oorzaak zouden kunnen zijn , alle connectors nagekeken of er niet iets los zat of dergelijks .

Ik heb een p5ad2 E Premium moederbord.

Ik hoop op snelle reacties en hopelijk een oplossing want ik erger me er kapot aan !!

Alvast bedankt !

Verwijderd

Muahaha! Dit is het andere extreme! Geen spontane reboot maar een spontane startup :o

Maar nu ontopic dan: heb je toevallig Wake On Lan aanstaan in je bios? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb ik uit staan ,

Verwijderd

Topicstarter
lol nou heb ik sinds gisteren mijn pc weer met een kabel aangesloten omdat ik tijdens het gamen wel is last had van connection interrupted ( mobo heeft geintegreerde wireless )
En nu heb ik net de kabel eruit gehaald en blijft hij gewoon uit zoals het hoort .
Maar nu is mijn vraag waar ik dat 'wake up lan ' uit kan zetten ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:32:
lol nou heb ik sinds gisteren mijn pc weer met een kabel aangesloten omdat ik tijdens het gamen wel is last had van connection interrupted ( mobo heeft geintegreerde wireless )
En nu heb ik net de kabel eruit gehaald en blijft hij gewoon uit zoals het hoort .
Maar nu is mijn vraag waar ik dat 'wake up lan ' uit kan zetten ?
in je bios, zoals Digitalis al vermeldde.

Verwijderd

Topicstarter
ja daar heb ik al gezocht maar kan het juist nergens vinden ??
Heb ook in me router gekeken maar daar kan ik het ook niet vinden.....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 00:45 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:36:
ja daar heb ik al gezocht maar kan het juist nergens vinden ??
Heb ook in me router gekeken maar daar kan ik het ook niet vinden.....
Pak je manual er dan eens bij, of blader de tabs in je bios eens door. Waarschijnlijk staat het bij de power options vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan , boekje ligt naast me , is het geen bepaalde instelling in je configuratiescherm misschien ??

Verwijderd

wake on lan zou idd bij je powersaving options moeten staan
zet powersavings eens (of minimaal) uit kijk eens wat hij dan doet?
lijkt me geen configuratiescherm ding

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:54:
ja dat heb ik gedaan , boekje ligt naast me , is het geen bepaalde instelling in je configuratiescherm misschien ??
Nope, het staat in je bios. Als je bak uitstaat dan is er geen OS geladen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even goed gezocht omdat het toch niet in de bios stond ....
voor degene die dit nog leest en hetzelfde probleem heeft ,
via configuratiescherm naar systeem > hardware > apparaatbeheer > netwerkadapters en dan met de rechtermuisknop op de lan verbinding en eigenschappen , dan staat er onder geavanceerd een aantal opties waaronder de ' wake up capabilities ' en als je die op none zet is het probleem verholpen :)

Bedankt voor de moeite van iedereen , en als het aan mij ligt mag het topic gesloten worden ;)

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 14:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Terw_Dan schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:04:
[...]

Nope, het staat in je bios. Als je bak uitstaat dan is er geen OS geladen.
Maar bij sommige PC's kun je in de driver settings wel dat BIOS-vlaggetje aan of uit zetten....

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Hoe kan dat dan, als je pc opstart. Want als hij boot, dan is hij nog echt niet in het os. En heeft dat dus niets te maken met de lan verbinding en wol capabilities van het OS op dat moment. ;)

Het zou zoals Terw_Dan zei, gewoon in de bios moeten staan. Bij Integreted Perheripals ofzo...

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar de bios :P
al is het maar dat systemen met meerdere netwerkadapters tegenwoordig veel voorkomen (W-lan, 2x onboard RJ45 dat soort dingen) en daarnaast nog veel meer dingen een systeem kunnen laten booten. (USB, modems enz).
Als je die in 1 keer in de bios uitzet weet je zeker dat je er geen last meer van hebt.
Betekend ook dat je na een driver update of complete reinstall je niet alles weer moet doorlopen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik KAN het niet uitzetten in de bios !
Heb die hele bios afgezocht en het staat echt gewoon nergens , misschien is dat anders bij dit moederbord en anders zou ik het wel graag een keer willen horen waar het wel staat ;)

Verwijderd

dat probleem heeft een van mij pc's ook kan er niks aan doen

ik doe elke keer de stroom er af met een schakellaar

of doe de stekker er uit

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
offtopic:
als je niet weet waar de wake up lan te vinden, waarom zeg je dan zo resoluut dan ie uitstaat

Toch?

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

daniel_ev schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:48:
offtopic:
als je niet weet waar de wake up lan te vinden, waarom zeg je dan zo resoluut dan ie uitstaat
offtopic:
En hang je pc gewoon aan een stekkerdoos met schakelaar :P Werkt perfect. Gaat niet meer zelf aan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2005 19:21 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:54:
Kijk eens in hoofdstuk 4.5.5. van je mobo, volgens mij staat daarin wat je nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is trouwens al verholpen hoor , maar heb toch even bij 4.5.5 gekeken , maar daar staan alleen andere functies en dat zijn deze ,

power button mode
restore on ac power loss
power on by rtc alarm
power on by external modems
power on by pci devises
power on by ps/2 keyboard
wakeup pasword
en power on by ps/2 mouse

dus volgens mij heb ik gewoon een raar mobo :(

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:48:
power on by external modems
power on by pci devises
die 2 zouden het kunnen zijn :P

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-07 08:41
Wat dacht je van power on by pci devices? :P

Je netwerk kaart wordt 9 van de 10 keer op de PCI bus aangesloten, en hoogstwaarschijnlijk zal je bios hem dan ook als PCI device zien, en bij activity dus ook aanspringen ;)

Wel raar overigens, want mijn eigen Asus heeft wel gewoon de Wake On lan optie :S

edit:
Net iets te laat :P, en bovendien werkt External modems op je Com poort dacht ik?
Dus niet op iets wat intern zit.

[ Voor 20% gewijzigd door F-Tim op 23-02-2005 14:58 ]

Wanna play?

Verwijderd

Topicstarter
nou al die opties die ik hierboven dus heb opgenoemd had ik dus al allemaal uit staan , ik heb geen 1 functie op enabled staan , ik denk het dus gewoon alleen via het apparaatbeheer kan :?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:19

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:05:
nou al die opties die ik hierboven dus heb opgenoemd had ik dus al allemaal uit staan , ik heb geen 1 functie op enabled staan , ik denk het dus gewoon alleen via het apparaatbeheer kan :?
Dat kan niet werd er net nog gezegd, omdat er geen OS geladen is als de PC uit staat....

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zeg toch dat het er niet in staat !!! wat ben jij voor wijsneus ???

I have a solution to ASUS P5AD2-E Pemium based systems that seem to never stay off. The problem is a default setting in the Marvell Yukon Gigabit LAN driver. The driver sets the card to accept standby power and to wake up (reboot) the computer on LAN Activity.

To solve this problem, open the "Hardware Manager" and select the active Marvell Yukon Gigabit Ethernet Controller and click "properties" (repeat for both if both are active). In the properties sheet, select the "Advanced" tab. Select the "Wake Up Capabilities" property and change the setting to "none".

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 17:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:15:
ja ik zeg toch dat het er niet in staat !!! wat ben jij voor wijsneus ???
Hey even dimmen jij, anders ga je maar naar een ander forum voor je vragen. Op GOT verwachten we dat je je netjes gedraagd. Bovendien probeert AW_Bos je gewoon te helpen :?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja en ik zeg al heel de tijd dat het gewoon niet via de bios kan , en ik neem dat als ik dat 1 keer zeg hij dat ook gewoon begrijpt !!

I have a solution to ASUS P5AD2-E Pemium based systems that seem to never stay off. The problem is a default setting in the Marvell Yukon Gigabit LAN driver. The driver sets the card to accept standby power and to wake up (reboot) the computer on LAN Activity.

To solve this problem, open the "Hardware Manager" and select the active Marvell Yukon Gigabit Ethernet Controller and click "properties" (repeat for both if both are active). In the properties sheet, select the "Advanced" tab. Select the "Wake Up Capabilities" property and change the setting to "none".

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 17:23 ]

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
Als je je zgn oplossing zelf al hebt waarom val je GoT er dan nog mee lastig ?

Verwijderd

Topicstarter
wvkreg schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:26:
Als je je zgn oplossing zelf al hebt waarom val je GoT er dan nog mee lastig ?
Ten eerste is het geen 'zogenaamde ' oplossing , het is DE oplossing , en ik ga hierover door omdat ik mensen door blijven gaan met ' je hoort het gewoon in de bios te kunnen doen 'en dat soort taferelen ;)

zou het niet makkelijk zijn dat als je een server heb , en er geen os is geladen ( de computer staat uit ) dat hij automatisch weer aan kan gaan als hij lan activity heeft ?

De chip die op mijn mobo zit heeft een eigen geheugen waarin hij bij lan activiteit zelf de pc inschakelt.

zou wel makkelijk zijn toch ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 17:33 ]

Pagina: 1