Toon posts:

MSN Messenger mbv notebook en desktop - webcam werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.384 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik thuis een netwerk met een notebook en een desktop. Met de desktop kan ik prima MSN-en. Ook met de webcam heb ik geen probleem.
Met het notebook echter kan ik niet de webcam gebruiken en dus niet uitzenden. Ik heb getracht dit zowel draadloos als met netwerkkabel. Beiden geven geen beeld.
Alle oplossingen die MSN zelf aandraagt (zoals firewall aan/uitzetten, QoS uitzetten etc) heb ik geprobeerd. Maar zonder succes.

Sinds kort ben ik ook overgestapt van Planet naar Tiscali. Ik heb Tiscali al gebeld of het een instelling bij hen was. Zij ontkenden echter dat zij iets in de poorten (oid) hebben uitgezet.

Heeft iemand toevallig nog een idee/oplossing waar het aan kan liggen?

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:50

UTM

Maak je gebruik van een router? Zo ja; even de MSN poort openzetten. Ok, je kan met je desktop wel @ msn, maar je weet het nooit :)

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 00:28
Lijkt me eerder een instelling in de software van de Laptop, gezien de PC het wel wil doen?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over MSN Messenger vinden ze in Software Algemeen veel leuker - ik ga je topic dan ook verplaatsen :)

Verder pas ik je topic titel even aan 'MSN Messenger mbv notebook en desktop' vertelt niet zo zeer dat jouw probleem zich voornamelijk concentreert om je webcam :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:17:
Sinds kort heb ik thuis een netwerk met een notebook en een desktop. Met de desktop kan ik prima MSN-en. Ook met de webcam heb ik geen probleem.
Met het notebook echter kan ik niet de webcam gebruiken en dus niet uitzenden. Ik heb getracht dit zowel draadloos als met netwerkkabel. Beiden geven geen beeld.
Alle oplossingen die MSN zelf aandraagt (zoals firewall aan/uitzetten, QoS uitzetten etc) heb ik geprobeerd. Maar zonder succes.

Sinds kort ben ik ook overgestapt van Planet naar Tiscali. Ik heb Tiscali al gebeld of het een instelling bij hen was. Zij ontkenden echter dat zij iets in de poorten (oid) hebben uitgezet.

Heeft iemand toevallig nog een idee/oplossing waar het aan kan liggen?
Dit lijkt me zoals zo veel van dit soort vragen een kwestie van je router instellen. Heeft je router UPnP mogelijkheid? Anders staat je een uitdaging te wachten om de juiste poorten handmatig in te stellen.

Trouwens nog even een stapje terug:
- Kun je wel van beide machines tegelijk MSN-en (dus zonder webcam).
- Kun je wel jezelf zien met je webcam?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel op beide pc's MSN-en. Niet tegelijkertijd, maar dat lijkt me logisch. De webcam gaat niet. Alleen op de desktop zie ik wel met de webcam. Maar heb ik ook geen geluid. Op de notebook doet de webcam en microfoon niets. Met Windows Messenger kan ik wel de webcam en de microfoon gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 21:41 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
niet tegelijk??? dat is zoiezo niet normaal hoor!

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:35:
Ik kan wel op beide pc's MSN-en. Niet tegelijkertijd, maar dat lijkt me logisch. De webcam gaat niet. Alleen op de desktop zie ik wel met de webcam. Maar heb ik ook geen geluid. Op de notebook doet de webcam en microfoon niets. Met Windows Messenger kan ik wel de webcam en de microfoon gebruiken.
Zoals laurens hierboven al zegt, 2 pcs achter een router moet gewoon werken (bij mij thuis werkt het namelijk gewoon wel). En ook nog eens raar dat je nu aangeeft dat op je desktop het geluid niet werkt via MSN (ik neem dus aan dat je wel met bijvoorbeeld soundrecorder je eigen stem correct kunt opnemen, kun je dit bevestigen). En wat bedoel je met MSN niets, Windows Messenger wel? Geldt dit voor je laptop? Of heb je het dan over je desktop of beide?

Dus nog even driehonderd stappen terug:
- Welke router heb je? En ondersteunt deze UPnP?
- Heb je beide machines apart aan de router hangen? Of via Internet connection sharing de één met de ander?
- Heb je WinXP SP2 laatste updates erop (beide machines)?
- Gebruik je WinXP firewall of een andere softwarematige firewall?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bFunk,

Ik hoop dat ik op al je vragen antwoord kan geven:
- ik kan wel op 2 pc's tegelijk MSN-en, maar niet onder dezelfde loginnaam.
- Als ik mijn webcam instellingen en geluid test in Messenger, dan doet alles het gewoon op de desktop en notebook.
- Met Windows Messenger kan ik zowel op de desktop en de notebook geluid en beeld afspelen (dus de webcam en geluid doen het bij Windows Messenger)
- Ik heb een Etech ADSL Modem/Router Annex A.
- Ik ben sinds kort overgestapt van Planet naar Tiscali. Met Planet heb ik nooit problemen gehad.
- Gelijktijdig met het overgaan naar Tiscali heb ik in mijn router ook de firewall aangezet, maar als ik deze nu uitzet, dan heb ik nog steeds geen geluid op de desktop en geen beeld en geluid op notebook.
- Of de router uPnP ondersteunt, weet ik niet. Maar met Planet had ik geen enkel probleem.
- Mijn notebook is aangesloten op een draadloos access point van Linksys
- De desktop hangt rechtstreeks aan de router. Notebook gaat via AP.
- Ik heb WinXP SP2 geupdate
- als software firewall gebruik ik Norton op de desktop en Sygate op de laptop. Wanneer ik alles openzet, blijf ik dezelfde problemen houden.

- Mijn conclusie is dat het of in mijn router ligt of aan Tiscali.
- Tiscali ontkent trouwens dat zij poorten hebben afgesloten (hetgeen misschien logisch is, want ik kan wel alles met Windows Messenger).

Hoop dat je me verder kan helpen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
doe eens:

router firewall uit
windows xp sp2 firewall uit
norton/sygate firewall uit

met zoveel firewalls kan het vaak misgaan.

Openzet helpt niet altijd, probeer gewoon even alles af te zetten en test dan

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ook wanneer ik dus alle firewalls openzet. Zou een update van de firmware van het modem nog helpen? Ik begrijp gewoon niet dat ik wel kan webcammen met Windows Messenger (en geluid) en dat Skype het ook doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:47:
Ik heb alles geprobeerd, maar het is niet gelukt. Ook wanneer ik dus alle firewalls openzet. Zou een update van de firmware van het modem nog helpen? Ik begrijp gewoon niet dat ik wel kan webcammen met Windows Messenger (en geluid) en dat Skype het ook doet.
Nu ben ik lost. Je bedoelt dat het van je laptop wel mogelijk is om WM en Skype te gebruiken?

Verwijderd

Kheb alles even gelezen, en idd is dit een onduidelijk topic. De TS geeft niet duidelijk aan wat niet lukt waarom niet en zo is het lastig op te maken of het probleem bij MSN ligt of ergens anders... Ikzelf denk gewoon dat het een firewall probleem moet zijn eerlijk gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als het onduidelijk is.
Ik kan nu tegenwoordig MSNen en Skypen op de desktop. Ik gebruik dezelfde firewall op de desktop en het notebook. Als het op de desktop het doet, waarom zou het dan niet op het notebook doen?

Wanneer ik alle mogelijkheden afga, kom ik op drie mogelijke oorzaken:
1) heeft het te maken met de centrino processor?
2) staat er een instelling fout in mijn notebook (maar waar?)
3) vanaf mijn notebook kan ik de modem/router niet benaderen. Wel vanaf mijn desktop. Zou het daaraan kunnen liggen en hoe kan ik dat goed instellen?

Op twee pc's tegelijkertijd onder dezelfde naam chatten, lukt ook niet. Met Skype kan dat wel.

Verwijderd

Als je de modem/router niet kunt bereiken is dat waarschijnlijk het probleem. Probeer het eens met alle firewalls uit. Anders even je netwerk opnieuw instellen met de wizard. Misschien ligt het zelfs aan je router dat je niet wordt doorgelaten, maar dat zou je zelf moeten zoeken in de instellingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:01:
Sorry als het onduidelijk is.
Ik kan nu tegenwoordig MSNen en Skypen op de desktop. Ik gebruik dezelfde firewall op de desktop en het notebook. Als het op de desktop het doet, waarom zou het dan niet op het notebook doen?

Wanneer ik alle mogelijkheden afga, kom ik op drie mogelijke oorzaken:
1) heeft het te maken met de centrino processor?
Nee
2) staat er een instelling fout in mijn notebook (maar waar?)
3) vanaf mijn notebook kan ik de modem/router niet benaderen. Wel vanaf mijn desktop. Zou het daaraan kunnen liggen en hoe kan ik dat goed instellen?
Dat klinkt als een ip probleem. Heb je dynamische ip-adressen? Controleer of je laptop in hetzelfde sub-domein als je desktop zit.
Op twee pc's tegelijkertijd onder dezelfde naam chatten, lukt ook niet. Met Skype kan dat wel.
Dat is een beperking van MSN Messenger (protocol/programma)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bFunk,

Ik heb nu het Tiscali-modem (dat ik bij de aanschaf van Tiscali heb gekregen) aangesloten op mijn AP en heb gewoon dus verbinding met het internet. Ik gebruikte hiervoor een multipc-modem. Dacht om die er maar even tussenuit te halen om te kijken of het daaraan ligt.

Dat Tiscali modem is slechts een modem. Geen router, dus ook geen hardware firewall etc etc.

Zelfs als ik mijn software firewall uitzet' (dus heb ik alles open), blijft MSN de foutmelding geven 'Het gesprek kan niet worden gestart omdat de camera al in gebruik is of niet is aangesloten. Zorg ervoor dat de camera beschikbaar is en probeer het opnieuw.

IP adressen worden dynamisch toegewezen.

Ik weet zo lanzamerhand niet meer waaraan het kan liggen... :(

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost! De Philips Toucam webcam (van 2 jaar oud) bleek te oud om MSN te ondersteunen. Er worden ook geen XP-drivers meer aangeboden. Ik heb nu een Logitech webcam gekocht en deze doet het feilloos.

Bedankt voor alle tips anyway!
Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1