HTPC perikelen, Mobile processor op standaard moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 11:08
Goeienavond allemaal,

Ik ben al een aantal weken bezig om een HTPC configuratie bij elkaar te zoeken, maar twijfel over de moederbord/CPU combi. Om lekker energiezuinig en dus stil te draaien, dacht ik aan een mobiele processor (Sempron mobile of Athlon mobile). Kan zoiets zomaar op een "standaard"moederbord draaien? Ik bedoel, je ziet wel eens Sempron M processoren die dan op s754 zouden draaien. Ik kan me niet voorstellen dat dat ding werkt op bijvoorbeeld een Asus K8V moederbordje.

Ben trouwens ook nog op zoek naar een stille voeding van om en nabij 250 watt en een kast die net zo mooi is als een DIGN, maar dan goedkoper......Tips? Iemand?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Mvg,
Hans

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
'k Weet eigenlijk niet of dit het goede forum is...

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 15:00

Dr C

met C en CK

Je vraagt iets over een processor en plaatst het in het forum over complete systemen -> ik denk niet dat het het goede forum is. Verder: volgens mij zijn die Mobile processoren idd gewoon socket A dus moet het er gewoon op passen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kan een AMD mobile nemen, die zijn in mobile versie te koop.

Er zijn wel verschillende verzies van.
Deze zullen gewoon werken op een desktop moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-10 13:58
er zijn mobile processoren die gewoon werken op een desktop moederbord, ik gebruik nu ook een mobile cpu.
maar...er zijn ook mobile cpu's die om speciale sockets vragen, die cpu's kom je niet veel tegen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
Ja sorry allemaal. Kreeg net een vermaning van de moderator dat cross-posten niet is toegestaan. Terechte opmerking, ware het niet dat het juist mijn bedoeling was om de thread te verhuizen naar het modederbord- en processor forum.

Dit is dus niet echt een geslaagde eerste poging tot posten op het GoT forum. Excuses.

Ik ga dus nu zoeken naar een Mobiele AMD voor een K8 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-10 14:19
De Silverstone kasten zijn echt mooi, check: http://www.silverstonetek.com

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kijk op internet welk socket de mobile versie van de K8 gebruikt. Als dat dezelfde is al de desktop is dan heb je 99,99% kans dat het gewoon zal werken.
Pagina: 1