[PHP] Netwerk map openen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
voor een php bestand heb ik een netwerkshare nodig maar iedere keer als ik dat probeer krijg ik een invailed dir.

nou heb ik het volgende php bestand gemaakt om te testen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(opendir('F:\\'))
{
     echo 'Gelukt';
}
else
{
    echo 'Mislukt.';
}
?>

F=Gemapte driver
ook heb ik de gewone netwernaam ge probeerd \\\\compnaam\\F

De service van apache openent op de administrator account
deze heeft een password.
als ik het password weghaal werkt het ook niet.
de gebruikersnamen op de computers zijn hetzelfde.
op allebei de computers administrator rechten
en ik heb ook alle rechten op de netwerkschare.

nog steeds krijg ik de volgende melding:

Warning: opendir(F:\) [function.opendir]: failed to open dir: Invalid argument in D:\Web-Server\www-data\open.php on line 2
Mislukt

Alle mogelijk heden die ik met de zoekfunctie heb gezocht heb ik nu dus uitgeprobeerd.

misschien dat jullie zien wat ik over het hoofd zie . want als ik zo lees zou het wel moeten werekn.

ik maak gebruik van Apache 2.053
en PHP 5.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je geen gebruik maken van ftp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik gebruik liever deze optie maar als het anders echt niet anders kan dan wel via ftp. al weet ik nog niet hoe dat moet. maar dat zoek ik dan wel op.

maar deze optie zoals ik hem nou wil gebruiken zou moeten werken eigenlijk

offtopic:
dit is het account van mijn broertje :X

[ Voor 13% gewijzigd door Avvd op 20-02-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWebber
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Netwerk connecties worden niet aangemaakt als een account inlogt als service, voor zover ik weet.

Wat je evt. kunt doen, als je toch met die share wilt werken, is vanuit je php script controleren of de schijf bestaat en zo niet, via net use de netwerk connectie maken. Zou kunnen zijn dat je usernaam en wachtwoord mee moet geven, zou je even moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hij hoeft geen password mee te geven. dat is al zo ingesteld omdat ik daar een hekel aan had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Je zou eens via PHP een net use commando kunnen versturen en kijken wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik heb hier zojuist ook even mee zitten spelen, omdat ik deze functionaliteit binnenkort op een project nodig heb. Ook bij mij lukt het niet om direct een sharenaam te openen met opendir(), a la \\computer\dir.

Maar als ik een share naar een driveletter map, werkt het zonder problemen. Verder moet je er natuurlijk wel voor zorgdragen dat de gebruikersaccount waaronder je webserver draait ook bekend is en de juiste rechten heeft op het doelsysteem.

Update: het wordt al beter. Je kunt nl. WEL een directory op een share benaderen, dus \\computer\share\dir

Het lijkt er dus op dat het probleem nu beperkt is tot het benaderen van de root van een share.

[ Voor 19% gewijzigd door mjax op 23-02-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 23:27
dit heeft met netwerkrechten te maken, een service draait als LocalSystem, dat acuont heeft NERGENS op het netwerk toegang.. net use zal ook niet werken tenzij je een username/wachtwoord meegeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

consolefreak schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:23:
dit heeft met netwerkrechten te maken, een service draait als LocalSystem, dat acuont heeft NERGENS op het netwerk toegang.. net use zal ook niet werken tenzij je een username/wachtwoord meegeeft...
Dat is bijna waar (tenminste met Windows). Je kan een user opgeven aan een applicatie die je service start. Hiermee krijg je ook die rechten.
Standaard is het inderdaad "LocalSystem"

• Avvd
  • Niet online
ik heb die service al administrator rechten meegegeven.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
spacejam schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:08:
ik heb die service al administrator rechten meegegeven.
Op het netwerk of op de lokale computer? Als je bijvoorbeeld een domein hebt moet je wel een domein-login gebruiken.

• Avvd
  • Niet online
ik maak gebruik van een werkgroep. ik heb nou ook op iedere computer dezelfde gebruiksnaam gezet met zelfde password. ook heb ik het zonder password geprobeerd. maar nog steeds niks

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-02-2022

tombo_inc

uhuh

je zou eens met de is_dir() functie kunnen kijken of php het wel een dir vind. want ik heb ook wel eens problemen gehad met driveletters omdat deze niet herkend werden als een map.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Pagina: 1