Half-Life 2 game crashes

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• dotnetpower
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-07 13:06
Dag Allemaal,

Na enkele dagen aan het klooien te zijn geweest stel ik nu men vraag maar hier, misschien dat jullie sneller tot een oplossing komen. Ik heb problemen met mijn Half-Life 2 welke ik 2 weken terug heb gekocht. Als ik namelijk van een level naar een andere level ga dan crashd deze (continue op zelfde plekje, maar random level per windows xp installatie). Hij komt met de volgende foutmelding (welke wel steeds hetzelfde is) Afbeeldingslocatie: http://www.michel-hop.nl/Hl2Error.png.

Orginele hardware specificaties:
- Abit AN7
- 1024MB (2x 512) Corsair 3200LL
- Athlon XP 2500+
- 120GB Diamon Plus 9 Maxtor HD (Getest met PowerMax)
- XFX GF6800GT 256MB (Af en toe ontbreken er textures, krijg je paarse dingen ofzo :P).
- 16X DVD
- Antec smartpower voeding (350Watt)

Wat geprobeerd op gebied van hardware verandering
- 1024MB corsair geheugen door memtest86 heengehaald (geen fouten).
- Beide modules apart getest.
- Videokaart vervangen voor Radeon 9200SE (blijft zelfde fout verkrijgen).
- Andere HD (Western Digital Caviar 80GB)

Gedaan op firmware / bios gebied
- AN7 geflashd naar laatste versie.
- Latency's hoger gezet (kwam ik ook ergens tegen op google).

Gedaan op driver gebied
- Nieuwste NVIDIA graphic kaart geinstalleerd (66.93).
- Nieuwste NFORCE drivers geinstalleerd (4.57).
- GURU 7.140 BETA drivers getest.
- Nieuwe SATA controller drivers geinstalleerd.

OS
- Tig keer geherinstalleerd. (Windows XP PRO SP2)

OS Events
Toepassingspop-up: HALF-LIFE 2: hl2.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x241f94b7 verwijst naar geheugen op 0x01080cc8. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Er staan verder geen rare dingen in.

Wat ik nog moet doen:
- Andere CPU erin gooien (huidige flink onderclocken).
- PC testen op verbruik voor foutmelding (even meetapparatuur halen dus).
- Nog een andere HD testen.

Even voor de duidelijkheid ik heb niks overgeclocked. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, maar aangezien ik de error ook krijg met andere tragere minder verbruikende Radeon 9200SE krijg, lijkt me dat eerlijk gezegd niet (zal wel de ontbrekende textures bij de GF6800GT verklaren). Misschien hebben jullie nog suggesties?.

Alvast bedankt.

M.v.g.
Stefan

Update
- Onderclocken van 1833 naar 1633Mhz hielp ook niet, morgen maar even de CPU helemaal vervangen, misschien helpt ut.

[ Voor 5% gewijzigd door dotnetpower op 20-02-2005 23:03 ]

Verwijderd

- Heb je HL2 van DVD geïnstalleerd of via Steam gedownload?
- Heb je dit vanaf het begin of pas recent? Als je het recent pas hebt, heb je pas een (nieuwe) driver of iets dergelijks geïnstalleerd?
- Heb je je HL2 subdir in je Steam dir al eens gedelete (Steam herstelt dan vanuit de gedownloade gcf''s).
- Heb je CS:S of HL2DM wel eens gerund en dan zonder problemen? (Hiermee kun je bepalen of Source base files nog goed zijn).
- Nog grover, als dat niet werkt, ook je gcf's weggooien en opnieuw laten downloaden.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Kijk eens of alle "Shadowing" opties uit staan in je bios; FastWrites kan je ook aan en uit zetten (Je hebt dan wel geen ATI kaart, maar het zou mogelijk kunnen zijn dat dat werkt). Voor de rest.. Zet je aperture size eens anders?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• dotnetpower
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 07:31:
- Heb je HL2 van DVD geïnstalleerd of via Steam gedownload?
Vanaf DVD geinstalleerd.
- Heb je dit vanaf het begin of pas recent? Als je het recent pas hebt, heb je pas een (nieuwe) driver of iets dergelijks geïnstalleerd?
Ik heb het spel sinds 2 weken en de eerste week kon ik HL2 helemaal niet spelen (kreeg errors bij begin van 1e level laden :P) en CS Source wel.
- Heb je je HL2 subdir in je Steam dir al eens gedelete (Steam herstelt dan vanuit de gedownloade gcf''s).
Ik heb de pc al tig keeer geherinstalleerd / geformateerd, dus ja.
- Heb je CS:S of HL2DM wel eens gerund en dan zonder problemen? (Hiermee kun je bepalen of Source base files nog goed zijn).
CS:S draaide zonder problemen.

@Scyth
Kijk eens of alle "Shadowing" opties uit staan in je bios; FastWrites kan je ook aan en uit zetten (Je hebt dan wel geen ATI kaart, maar het zou mogelijk kunnen zijn dat dat werkt). Voor de rest.. Zet je aperture size eens anders?
Ik zal is proberen, maar ik heb ook al een andere videokaart getest (Radeon 9200SE)

Update: Inmiddels getest, geen resultaat jammergenoeg :( (Ik kon overigens niks over shadowing vinden).

[ Voor 22% gewijzigd door dotnetpower op 21-02-2005 18:52 ]

Verwijderd

Was dit geen error die te maken had met de sound?

Probeer je geluidskaart er eens uit te halen en dan te spelen?

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:13
Deze error had ik ook. Dit probleem had ik ook. Via Steam kon ik een update (patch?) downloaden waarna het probleem was opgelost. Half Lfe 2 draait sindsdien vlekkeloos.
Ik raad je aan om es via Steam te browsen voor een oplossing.

• dotnetpower
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:25:
Was dit geen error die te maken had met de sound?

Probeer je geluidskaart er eens uit te halen en dan te spelen?
Ik heb de (onboard) geluidskaart uigeschakeld, en toen getest, echter dit gaf geen resultaat.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:10:
Deze error had ik ook. Dit probleem had ik ook. Via Steam kon ik een update (patch?) downloaden waarna het probleem was opgelost. Half Lfe 2 draait sindsdien vlekkeloos.
Ik raad je aan om es via Steam te browsen voor een oplossing.
Exact dezelfde fouten? Ik kan geen nieuwe patch vinden via Steam, hij controleert ook elke keer op nieuwe versie dus ik zal de laatste versie wel hebben.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Deze fouten had ik door het geheugen, zie dat je het wel getest hebt, maar kan je niet wat lager geheugen gebruiken?
Dus 1 reepje van 256 niet van die merk bijvoorbeeld?

Op me andere pc had ik ook 1Gb geheugen, maar die gaf deze meldingen ook steeds, nu zit er 768 in en werkt alles wel gewoon, maakte trouwens niet uit welke sim ik erin deed

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zal je nu alvast waarschuwen. Ik geef je een oplossing die van te voren klinkt als totale onzin.

Echter ik had hetzelfde probleem.

Pas dit toe op je eigen directory (mijne is c:\program files\valve)

Ga naar c:\program files\valve\steam\steamapps\<steamaccountnaam>\half-life2\bin

selecteer daar alles en doe een ctrl+c of selecteer copy van het menu.

Ga daarna 1 directorie omhoog (dus c:\program files\valve\steam\steamapps\<steamaccountnaam>\half-life2\ ) en doe een ctrl + v ofwel een paste.

Start daarna HL2 op. (Als je CS of DM wil spelen moet je hetzelfde herhalen voor die directories)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• dotnetpower
Vorkie schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:58:
Deze fouten had ik door het geheugen, zie dat je het wel getest hebt, maar kan je niet wat lager geheugen gebruiken?
Dus 1 reepje van 256 niet van die merk bijvoorbeeld?

Op me andere pc had ik ook 1Gb geheugen, maar die gaf deze meldingen ook steeds, nu zit er 768 in en werkt alles wel gewoon, maakte trouwens niet uit welke sim ik erin deed
Ik heb inmiddels een 256MB corsair dimmetje getest en deze geeft dezelfde fout, ook heb ik nog 2x 256MB DDR2100 getest (apart). Ik denk dat ik hieruit kan concluderen dat het niet aan het geheugen zelf ligt :P. Weet iemand toevallig een goed tooltje om het cache van de processor te testen en de processor zelf?

@Shuriken
Ik heb het geprobeerd, maar het heeft niet geholpen :'( .

Algemeen:
Ik heb inmiddels ook het veranderen van de Hardware Accelaratie zonder succes getest.

[ Voor 7% gewijzigd door dotnetpower op 21-02-2005 19:47 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 01:27

Brazza

Byte me!

Heb je weleens een andere video driver geïnstalleerd? Wellicht dat dit misschien uitmaakt.

En de settings van HL2 heb je die weleens verandert misschien dat je toch iets teveel vraagt. (kan ik me moeilijk voorstellen)

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Valideren van Steam-files al geprobeerd?
[url]steam://validate/220[/url]

Ook denk ik dat op Steampowered Forums wat meer te vinden is

• dotnetpower
Brazza schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:51:
Heb je weleens een andere video driver geïnstalleerd? Wellicht dat dit misschien uitmaakt.

En de settings van HL2 heb je die weleens verandert misschien dat je toch iets teveel vraagt. (kan ik me moeilijk voorstellen)
Ik heb de nieuwste NVIDIA drivers getest en de beta van guru. Ik heb alle settings op laag staan met enkel reolutie op 800x600 (anders zie je niks :P).

@Dutchmega
Ik heb ze indd gevalideerd, maar waren goed ik heb bovendien half steam al doorgelezen, maargoed :P.

[ Voor 5% gewijzigd door dotnetpower op 21-02-2005 20:14 ]

• dotnetpower
Whoohooo!!! Gelukt jongens, aan allen bedankt voor het meedenken, dit is mijn oplossing, bij game launch heb ik ik het volgende toegvoegd:

+mat_forcehardwaresync 0 +snd_async_prefetch_priority 1 -mem_force_flush 1

Ik weet nog niet welke setting de goeie was, maar ik ga nu men pc weer verbouwen met de nieuwe onderdelen (zit nu toch trage zooi in :P). En dan nogmaals testen :P.

• dotnetpower
Ik heb trouwens nog wel last van random crashes met BSOD's als gevolg, maargoed kom in ieder geval verder, das al heel wat :P.

Verwijderd

dotnetpower schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:36:
Ik heb trouwens nog wel last van random crashes met BSOD's als gevolg, maargoed kom in ieder geval verder, das al heel wat :P.
BSOD's onder WinXP komen volgens mij voornamelijk door drivers. Ik heb eigenlijk nooit een BSOD behalve nu ik Unreal 2 aan het spelen ben waarbij ik iedere keer als ik exit een BSOD aan mijn broek heb. Blijkt volgens een beetje ge-google een NX-bit (Athlon64) iets te zijn van Unreal 2 met nVidia. Dit heb ik bij geen ander spel, dus zoek het in je drivers.

• dotnetpower
Ik heb inmiddels een update voor men sata controller gevonden. En nu kreeg ik een keer de error:
Afbeeldingslocatie: http://www.michel-hop.nl/hl2error2.png
En:
Afbeeldingslocatie: http://www.michel-hop.nl/hl2error3.png
Bovenstaande 2 is echter geen info over te vinden :(.

Maargoed nu krijg ik weer dezelfde error als in het begin. Ik heb inmiddels men verbruik gemeten en dat is 150W (ik moet het ding nog even afstellen denk ik, is wel erg weinig :P.)

• MacDokie
  • Laatst online: 20-11 14:37
Ach ik word er ook helemaal strontziek van. Ik heb er al wel een paar hele dagen prutsen in zitten en verspreid over meerdere weken maar ik heb hetzelfde probleem en ik kom er niet vanaf. Ik heb totaal andere specs en zoals ik gelezen heb op talloze fora zijn er duizenden andere mensen die dit probleem ook hebben. Het ligt niet aan je hadware trust me.Ik heb al wel 8 of 9 Halleluja oplossingen van mensen geprobeerd maar niets werkt.

Ik reageer dan ook op deze draad omdat ik er net weer uitklapte met cs en weer eens wou kijken of er inmiddels al wat voor is. Niet dus. Heb het spel al vanaf dat het uit is en het heeft nog nooit normaal gedraaid.

Mijn specs

Asus P4P800
P4 2.6HT
4x 256Mb Corsair (ook 2x 512mb twinmos geprobeerd evenals 512mb enkel)
Geforce FX5900
SB Live (ja ook onboard sound geprobeerd)

En ja nieuwe videodrivers, aperture size, fastwrites, geheugentiming, cpu terugklokken,hd defraggen, shit copy pasten, etc etc etc allemaal al geprobeerd.

Er zit gewoon godgloeiende GVD een fout in dat spel en dat moeten ze fixen. Ben weer eens pissed erover klaar.

edit:

en veel suc6 met zoeken. Als je echt wat hebt wat werkt, dan ben je mijn held

[ Voor 5% gewijzigd door MacDokie op 23-02-2005 22:33 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Ik heb ook steeds random crashes (voornamelijk in HL2 ,minder in CS:S) en heb alle lapmiddeltjes ook al geprobeerd.
Het is me nu wel duidelijk geworden dat er gewoon een foutje in de engine zit die op sommige configuraties voor random crashes zorgt.
Ik dacht dat het bij mijn HL voornamelijk bij auto save-points gebeurt en heb die ook uitgezet maar zonder resultaat. Het is gewoon gokken wanneer ie het doet en of je er met of zonder error uitgegooid wordt. Ik wacht wel op een fix als valve klaar is met z'n suffe DM-maps en crowbars en/of er zelf de vingers achtergekregen heeft.
Zeg nou zelf ,het is toch belachelijk dat je aan je hardware moet prutsen om het werkend te krijgen?
Bespaar jezelf de moeite maar ... ('k weet dat het bijna onmogelijk is) het is pas na de patch gekomen waarbij oa. bots werden toegevoegd dat mensen allerlei problemen kregen.. dus het is echt niet de hardware.

• MacDokie
  • Laatst online: 20-11 14:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:49:
Ik heb ook steeds random crashes (voornamelijk in HL2 ,minder in CS:S) en heb alle lapmiddeltjes ook al geprobeerd.
Het is me nu wel duidelijk geworden dat er gewoon een foutje in de engine zit die op sommige configuraties voor random crashes zorgt.
Ik dacht dat het bij mijn HL voornamelijk bij auto save-points gebeurt en heb die ook uitgezet maar zonder resultaat. Het is gewoon gokken wanneer ie het doet en of je er met of zonder error uitgegooid wordt. Ik wacht wel op een fix als valve klaar is met z'n suffe DM-maps en crowbars en/of er zelf de vingers achtergekregen heeft.
Zeg nou zelf ,het is toch belachelijk dat je aan je hardware moet prutsen om het werkend te krijgen?
Bespaar jezelf de moeite maar ... ('k weet dat het bijna onmogelijk is) het is pas na de patch gekomen waarbij oa. bots werden toegevoegd dat mensen allerlei problemen kregen.. dus het is echt niet de hardware.
Och ook voor de patch was het al klote. Wel gaaf HL2. Het voelt alleen net alsof je een BMW750IL hebt gekocht en af en toe valt de motor uit. Denk dat ze dan niet meer zoveel zouden verkopen bij BMW. Met software kan dit blijkbaar wel. Beetje jammer.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• dotnetpower
Het gekke is dat ik met CS daar nog nooit last van heb gehad, echt HL2, maar ben nu bezig met een unattend cd met alle nieuwste drivers erin misschien dat het helpt :P.

Hebben jullie toevallig ook een SATA schijf, want ik begin te vermoeden dat dat de oorzaak is :S.

[ Voor 24% gewijzigd door dotnetpower op 24-02-2005 09:32 ]

Verwijderd

Jup, ook ik heb dit probleem, ik klap er af en toe gewoon uit bij CS S, soms kan ik gewoon heerlijk blijven spelen (uren achter elkaar) en soms doet ie het na 5 min al... Ik speel nauwelijks HL2 dus ik zou niet weten of ik het probleem daar ook heb.

Mijn specs:
AMD 64 3200+
Corsair budget 512mb ram
DFI Lanparty NF3 250Gb
Radeon 9800pro
36 gieg raptor sata

Ik heb dit alles gephasechanged, dus een enorme overclock, ik dacht dat het daar aan lag, alles op stock gezet, maar nog steeds hetzelfde probleem :( hoop dat ze het snel oplossen!

Verwijderd

Bij mij blijft Half life hangen en stotteren, en gaat soms gaat hij daarna weer verder. Dit kan een paar keer doorgaan.. of niet..

maaaaar soms blijft hij hangen en loopt gewoon grandioos vast :S

Uiteraard andere drivers geprobeerd.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Open dan een nieuw topic in plaats van een topic dat ruim een jaar oud is en niet aansluit op jouw probleem ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.