Dag Allemaal,
Na enkele dagen aan het klooien te zijn geweest stel ik nu men vraag maar hier, misschien dat jullie sneller tot een oplossing komen. Ik heb problemen met mijn Half-Life 2 welke ik 2 weken terug heb gekocht. Als ik namelijk van een level naar een andere level ga dan crashd deze (continue op zelfde plekje, maar random level per windows xp installatie). Hij komt met de volgende foutmelding (welke wel steeds hetzelfde is)
.
Orginele hardware specificaties:
- Abit AN7
- 1024MB (2x 512) Corsair 3200LL
- Athlon XP 2500+
- 120GB Diamon Plus 9 Maxtor HD (Getest met PowerMax)
- XFX GF6800GT 256MB (Af en toe ontbreken er textures, krijg je paarse dingen ofzo
).
- 16X DVD
- Antec smartpower voeding (350Watt)
Wat geprobeerd op gebied van hardware verandering
- 1024MB corsair geheugen door memtest86 heengehaald (geen fouten).
- Beide modules apart getest.
- Videokaart vervangen voor Radeon 9200SE (blijft zelfde fout verkrijgen).
- Andere HD (Western Digital Caviar 80GB)
Gedaan op firmware / bios gebied
- AN7 geflashd naar laatste versie.
- Latency's hoger gezet (kwam ik ook ergens tegen op google).
Gedaan op driver gebied
- Nieuwste NVIDIA graphic kaart geinstalleerd (66.93).
- Nieuwste NFORCE drivers geinstalleerd (4.57).
- GURU 7.140 BETA drivers getest.
- Nieuwe SATA controller drivers geinstalleerd.
OS
- Tig keer geherinstalleerd. (Windows XP PRO SP2)
OS Events
Toepassingspop-up: HALF-LIFE 2: hl2.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x241f94b7 verwijst naar geheugen op 0x01080cc8. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Er staan verder geen rare dingen in.
Wat ik nog moet doen:
- Andere CPU erin gooien (huidige flink onderclocken).
- PC testen op verbruik voor foutmelding (even meetapparatuur halen dus).
- Nog een andere HD testen.
Even voor de duidelijkheid ik heb niks overgeclocked. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, maar aangezien ik de error ook krijg met andere tragere minder verbruikende Radeon 9200SE krijg, lijkt me dat eerlijk gezegd niet (zal wel de ontbrekende textures bij de GF6800GT verklaren). Misschien hebben jullie nog suggesties?.
Alvast bedankt.
M.v.g.
Stefan
Update
- Onderclocken van 1833 naar 1633Mhz hielp ook niet, morgen maar even de CPU helemaal vervangen, misschien helpt ut.
Na enkele dagen aan het klooien te zijn geweest stel ik nu men vraag maar hier, misschien dat jullie sneller tot een oplossing komen. Ik heb problemen met mijn Half-Life 2 welke ik 2 weken terug heb gekocht. Als ik namelijk van een level naar een andere level ga dan crashd deze (continue op zelfde plekje, maar random level per windows xp installatie). Hij komt met de volgende foutmelding (welke wel steeds hetzelfde is)
. Orginele hardware specificaties:
- Abit AN7
- 1024MB (2x 512) Corsair 3200LL
- Athlon XP 2500+
- 120GB Diamon Plus 9 Maxtor HD (Getest met PowerMax)
- XFX GF6800GT 256MB (Af en toe ontbreken er textures, krijg je paarse dingen ofzo
- 16X DVD
- Antec smartpower voeding (350Watt)
Wat geprobeerd op gebied van hardware verandering
- 1024MB corsair geheugen door memtest86 heengehaald (geen fouten).
- Beide modules apart getest.
- Videokaart vervangen voor Radeon 9200SE (blijft zelfde fout verkrijgen).
- Andere HD (Western Digital Caviar 80GB)
Gedaan op firmware / bios gebied
- AN7 geflashd naar laatste versie.
- Latency's hoger gezet (kwam ik ook ergens tegen op google).
Gedaan op driver gebied
- Nieuwste NVIDIA graphic kaart geinstalleerd (66.93).
- Nieuwste NFORCE drivers geinstalleerd (4.57).
- GURU 7.140 BETA drivers getest.
- Nieuwe SATA controller drivers geinstalleerd.
OS
- Tig keer geherinstalleerd. (Windows XP PRO SP2)
OS Events
Toepassingspop-up: HALF-LIFE 2: hl2.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x241f94b7 verwijst naar geheugen op 0x01080cc8. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Er staan verder geen rare dingen in.
Wat ik nog moet doen:
- Andere CPU erin gooien (huidige flink onderclocken).
- PC testen op verbruik voor foutmelding (even meetapparatuur halen dus).
- Nog een andere HD testen.
Even voor de duidelijkheid ik heb niks overgeclocked. Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, maar aangezien ik de error ook krijg met andere tragere minder verbruikende Radeon 9200SE krijg, lijkt me dat eerlijk gezegd niet (zal wel de ontbrekende textures bij de GF6800GT verklaren). Misschien hebben jullie nog suggesties?.
Alvast bedankt.
M.v.g.
Stefan
Update
- Onderclocken van 1833 naar 1633Mhz hielp ook niet, morgen maar even de CPU helemaal vervangen, misschien helpt ut.
[ Voor 5% gewijzigd door dotnetpower op 20-02-2005 23:03 ]