Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik woon in België, zit eigenlijk kort op de grens (geen bereik van NL providers) en ik wil graag voor minder dan 25cent per bericht SMS'en naar een Nederlands nummer. Zijn er kaarten voor internationaal gebruik die enkel dienen om te SMS'en ? Bellen ga ik normaal toch niet doen. Kan wel handig zijn :)

Er werden op dit forum alternatieven genoemd zoals een java programma om mee te SMS'en die via een internationale provider gingen. Maar daar vond ik dus niets over. Liefst geen oplossing waardoor ik elke keer mijn kaart moet uitnemen/vervangen, dat is alles behalve handig :)

Hopelijk kan iemand me helpen !

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Internationale SMS kaarten bestaan toch, heb ze vroeger gezien maar vind ze niet. Niemand die me kan helpen ?

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11 09:28
Gewoon een kaartje in belgie kopen geen optie?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op internet via een nederlandse SMS provider, daar maak je dan een leuke interface bij voor op je telefoon.

Kost je een paar cent per SMS en je GPRS kosten :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Fernoráto schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:59:
Gewoon een kaartje in belgie kopen geen optie?
Aangezien ik in België woon heb ik dat al :) Het is juist dat mijn vriendin in Nederland woont en het goedkoopste dat ik kon vinden om mobiel te SMS'en is 37cent bij Mobistar waar ik nu dus zit.

Gaat dat GPRS dinges werken als ik geen bereik heb van Nederlandse providers ? Das het probleem namelijk :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28

samo

yo/wassup

Ik kom regelmatig in Nederland, maar gebruik niet altijd mn telefoon. Daarvoor heb ik een SIM-kaart van Orange, waarmee het beltegoed niet verloopt.... Toch wel handig....
Waar jij op moet letten is of je dan wel nederlands signaal hebt, vanwaar jij smst...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Erik1
  • Niet online
Phuncz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:25:
Gaat dat GPRS dinges werken als ik geen bereik heb van Nederlandse providers ? Das het probleem namelijk :)
Gewoon via je belgische abonnement, moet je wel GPRS beschikbaar hebben en een telefoon die ermee overweg kan en een browser heeft. Wat je dan in feite doet is sms'jes via internet versturen via een nederlandse SMS Gateway. Het kost alleen wat moeite (voornamelijk scriptwerk) om het te realiseren. Wat je dan doet is "credits" kopen en daarvan kun je dan weer sms'en. Das een stuk goedkoper dan 37 cent maar je GPRS kosten komen er dus nog wel bij.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja mijn GPRS kosten bij mijn huidige provider zijn ik geloof 50 cent per sessie, dan moet ik al zien voor een GPRS abbo...

Van scripten ken ik helaas niets, zeker niet Java.

• Erik1
  • Niet online
Hoeft ook niet met een Java progje op je telefoon, wat je eigenlijk doet is gewoon een internetpagina openen op je telefoon waarvandaan je weer kunt SMS'en. Die pagina moet je dus in principe zelf opzetten, kan wel een voorbeeldje maken misschien.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Aha zo... Hmm dat lijkt me inderdaad wel geen slechte oplossing. Is er een provider die aan te raden is ? Ze heeft Hi PrePay. Bedankt voor de moeite iig. !

Verwijderd

Even iets anders.

Als ze jou terug sms't, doet ze dat dan naar een Belgisch nummer?

Want sms'en met Hi Prepay naar het buitenland is zo ongeveer het duurste van allemaal, namelijk € 0,29 terwijl ze bij Telfort en Orange al voor € 0,08 naar België kan sms'en.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ja ze zei me al dat ze 30 cent betaalde. Nu ja, ik heb de goedkoopste oplossing en dan ben ik nog 8cent duurder dan haar :D Echt erg in dat pattatenland hier :)

Nu ja ik zal eens vragen of ze het niet wil overwegen te veranderen, want 30 cent is nog veel.

Verwijderd

Of zij moet ook een Belgische simkaart met een goedkoop toestel gebruiken om alleen sms te ontvangen van jou. Dan betaal jij gewoon het Belgische tarief en stuurt zij met haar Nederlandse telefoon sms terug.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja daar kan je normaal ook Belgisch providers nog opvangen. In ieder geval Mobistar toch :)
Is ook wel een oplossing, alleen moet ze dan 2 GSM's rondsleuren. Met Mobistar kan je ook al voor 10 cent SMS'en met SMS herlaadkaarten enz. Moet je er wel 120 opmaken in 1 maand.

• Hercul3s
  • Laatst online: 28-11 13:00
Misschien iets voor jou:

http://www.hi.nl/fun/sms.asp

Via hi kun je als niet hi gebruiker 2 smsjes per week gratis sturen, altijd makkelijk. Dit is alleen niet genoeg voor jou omdat ik denk dat je je vriendin wel vaker sms't ;). Wat je wel kunt doen is een hi prepay kaartje kopen voor een tientje, je registreren op de hi site en 15 smsjes per week gratis versturen :D.

Zelf heb ik goede ervaringen met die manier van smsen, bijna geen reclame. Onderaan een smsje staat alleen altijd: (www.hi.nl). Maar dat is naar mijn mening niet echt storend. Als je het wel via je mobieltje wil doen zit je inderdaad met een klein probleempje omdat het dan via GPRS moet. Dan moet je eigenlijk iemand vinden die verstand heeft van het inlog systeem (voor hi.nl) en kleine websites voor gsm's bouwen.

Veel succes!

offtopic:
Markvd, thnx, editted

[ Voor 5% gewijzigd door Hercul3s op 22-02-2005 19:42 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26

markvt

Peppi Cola

registreren op de hi site en 15 smsjes per maand gratis versturen .
per week toch ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Per week verstuur ik meestal toch richting de 30 SMSjes, dus dat is niet zo'n ideale oplossing. Tenzij 2 kaarten kopen maar dan ben ik gewoon 20€ kwijt voor 30SMSjes per maand/week en dat is nog veel :)

Verwijderd

En via www.smscity.nl dan? volgens mij is er ook een smscity.be wellicht dat het daar kan

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kun je niet iets met een dual-simkaart ofzo :? Dan gebruik je een belgische SIM voor het bellen in belgie, en een NL sim voor het SMS'en. Dan heb je "the best of both worlds" :)
Of maak ik nu een denkfout :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Probleem is dan om een dual sim kaart GSM te vinden, waar er naar mijn weten maar 1 van is enzo.
SMScity heb ik al eens bekeken en er is idd een .be. Maar ik weet niet, vertrouw het niet zo. Liefst had ik een oplossing gezien bij een telecom provider, maar dat zal van mijn kant uit toch moeilijker zijn.

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat gaat alleen niet (goedkoop) werken als je geen bereik hebt van een Nederlandse provider (zoals in de startpost wordt gezegd).
Hoe weet je eigenlijk zo zeker dat je geen bereik hebt van een Nederlandse provider?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Omdat ik ze niet te zien krijg in de lijst van providers die ik kan kiezen en bij haar krijg ik 4-5 NL'se providers en ik geloof alle 3 BE'se. Zo irritant he, dat 5km overbruggen ons zoveel moet kosten :(

Dat dual sim gebeuren, hoe werkt dat eigenlijk ? Er is zover ik weet een foon uit die het heeft, hoe bepaalt hij welke simkaart en dus netwerk, hij moet gebruiken ?

• Hercul3s
Ik heb er geen ervaring mee maar ik vond deze site:

http://www.fonefunshop.co.uk/dualsim/dualsimcovers.htm

Dit is alleen maar een voorbeeld, maar je kan dus wel 2 simkaarten in een telefoon hebben. Wel heb je dan als nadeel dat je om de andere simkaart te gebruiken je de telefoon opnieuw op moet starten en je dus nooit 2 sim kaarten tegelijk kan gebruiken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Erik1 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:58:
Hoeft ook niet met een Java progje op je telefoon, wat je eigenlijk doet is gewoon een internetpagina openen op je telefoon waarvandaan je weer kunt SMS'en. Die pagina moet je dus in principe zelf opzetten, kan wel een voorbeeldje maken misschien.
Mja dit idee kan ik misschien verder uitwerken. Mijn vriendin laat me haar 15 smsjes per week gebruiken, als dat niet voldoende is kan ik nog steeds prepay kaart kopen. Maar hoe zou ik dan die pagina moeten opstellen ? Aangezien je ook moet inloggen enzo.

http://www.hi.nl/fun/sms_detail.asp

• Erik1
  • Niet online
Die hi site is een beetje groot om op je telefoon te openen, dat kost je veel dataverkeer en het is de vraag of je telefoon zulke grote pagina's kan renderen. Je kunt dan beter iets kleiners proberen.

Voorbeeldje: http://sms.erik1.nl/

Kost 1 euro 30 voor 17 smsjes dus ongeveer 7,5 cent per sms. (En als je zelf zo'n service aanbied verdien je 5 hele centen per 17 smsjes :P)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hmm dit lijkt me interessant. Zou je me wat meer uitleg kunnen geven hoe je die pagina gemaakt hebt ? Mag ook privé natuurlijk als je dat liever niet publiekelijk maakt :P

Bedankt al voor de moeite !!

Verwijderd

Maar waarom e-mail je haar niet? Dat is toch veel goedkoper dan SMS?

Of wacht, dat is zeker niet romantisch? *zucht* :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Omdat dat niet mobiel kan, we zitten niet beide constant achter een PC he :P

• Hercul3s
Met i-mode wel :P.

Verwijderd

In de nederlandse phonehouse kan je internationale prepaid simkaarten kopen. Wellicht is dat iets?!

Tip:
Wellicht is een multi mobile (www.multi-mobile.nl of www.dualsim.be) oplossing iets voor je als je meerdere simkaarten gebruikt. Hiermee kun je meerdere sims gebruiken in 1 telefoon. Je zal dan wel eerst je goedkope sms simmetje moeten vinden natuurlijk...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:28
Oud topic. Ajb stoppen met spammen voor die websites.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.