[Shareaza] Trage download snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-08 14:47

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb een probleem met shareaza, problemen zijn relatief dus hopelijk kan ik er met behulp van jullie uitkomen. Wat is er aan de hand?

Shareaza connecte eindelijk na lange tijd een keer met Gnutella. Ik dacht dat ik nu eindelijk eens met het programma kon werken dus ik typte wat bij de search in. Na lange tijd wat resultaten maar het downloaden gaat slechts continu met 1 kb :( Heel vervelend te noemen.

Natuurlijk ben ik gaan kijken wat ik er aan kon doen en ik heb de bijbehorende poort open gezet. Helaas zonder resultaat. Een verbindingsscanner gaf me deze uitkomst:

TCP: De TCP verbinding werd aanvaard door je computer, en ons verzoek werd beantwoord. Dit betekent dat andere clients op het netwerk probleemloos met je kunnen verbinden
UDP: Geen antwoord werd ontvangen van je client. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals een slecht ingestelde router of firewall, of Shareaza loopt niet op deze poort, of is niet verbonden met de netwerken.

Wat kan ik hier aan doen om shareaza toch te laten werken? Op een andere pc in precies hetzelfde netwerk werkt alles uitstekend.

Even nog wat specs:
- firewall zone alarm free (uitgezet en configureerd)
- sp2 maar firewall uitstaan
- kaspersky antivirus

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Wat voor router/internet verbinding heb je?

Vermoedelijk gooit je router roet in het eten.

You can't have everything. Where would you put it?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
ZoneAlarm Free heeft een probleem bij E Mule waarbij één van de twee poorten die opengezet moet worden niet geopend wordt. Misschien is dat bij Shareaza ook zo.

Gooi Zone eens tijdelijk uit. Kijk bij Taakbeheer dat ook VSmon.exe niet meer aanstaat. Weet je zeker dat je op de router alles goed hebt ingevuld?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Zone alarm heb ik al uitgezet tijdens het programma en ik heb een eenvoudige speedtouch router. Maar daar kan het probleem niet liggen denk ik want een andere pc op dezelfde router werk vlekkeloos.

Internet veberbinding is wanadoo light. Als ik gewoon een pouplaire zoekterm intyp als test zoals coldplay dan krijg ik ook maar 2 zoekresultaten :?

Volgens mij wordt er ook alleen met gnutella geconnect en de andere netwerken doen niets :(

[ Voor 41% gewijzigd door janklp op 21-02-2005 07:15 ]

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 21 februari 2005 @ 06:58:
Zone alarm heb ik al uitgezet tijdens het programma en ik heb een eenvoudige speedtouch router. Maar daar kan het probleem niet liggen denk ik want een andere pc op dezelfde router werk vlekkeloos.

Internet veberbinding is wanadoo light. Als ik gewoon een pouplaire zoekterm intyp als test zoals coldplay dan krijg ik ook maar 2 zoekresultaten :?

Volgens mij wordt er ook alleen met gnutella geconnect en de andere netwerken doen niets :(
Als je beschrijft dat het op een andere pc wel goed werkt, dan kan het zo zijn dat je router de goede porten naar die andere pc doorrout. Heb je dit al nagekeken in je router?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 07:57:
[...]

Als je beschrijft dat het op een andere pc wel goed werkt, dan kan het zo zijn dat je router de goede porten naar die andere pc doorrout. Heb je dit al nagekeken in je router?
Lijkt me ietwat onlogisch aangezien ik die poorten gewoon geopend heb op mijn router.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-08 05:38
Januszjes schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:53:
[...]

Lijkt me ietwat onlogisch aangezien ik die poorten gewoon geopend heb op mijn router.
Heb je in Windows aangegeven dat je met een vast intern IP adres op het netwerk zit?

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik meen dat shareaza moeilijk doet met sp2. Er is wel een versie die het beter moet doen bij sp2, maar volgens mij maakthet niks uit. Dus ik zou sp2 eraf halen.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
justawitte schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:04:
Ik meen dat shareaza moeilijk doet met sp2. Er is wel een versie die het beter moet doen bij sp2, maar volgens mij maakthet niks uit. Dus ik zou sp2 eraf halen.
Hahaha, ja dat lijkt me wel reeel ;). Dat doe ik dus niet. Veel mensen werken met xp en daar werkt het programma ook dus het is best mogelijk. SP2 verwijderen is wel erg makkelijk het probleem uit de weg gaan :(

• Justawitte
  • Niet online
Heb je shareaza 2.1.0.0 al geprobeerd daar staat bij
Supports Windows XP Service Pack 2 (SP2)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
justawitte schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:55:
Heb je shareaza 2.1.0.0 al geprobeerd daar staat bij
[...]
die heb ik dus ;)

• Justawitte
  • Niet online
misschien heb je hier nog wat aan?

connection problems sp2

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ja maar ik heb geen problemen met mijn tcp verbinding maar met de ucp.

Verwijderd

Januszjes schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:53:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar? Je router moet wel weten hoe poorten van buiten naar binnen vertaald moeten worden. Als je twee pc's in je interne netwerk hangen, dan heb je van alle poorten 2 "kopiëen".
Pagina: 1