Toon posts:

[XP] Omzetten van Fat32 naar NTFS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen week heb ik een laptop aangeschaft, hierop staan 2 partities en een recover partitie
allemaal in fat32.
Nu is mijn vraag kan ik de 2 partities wijzigen in NFTS zonder mijn gegevens op de C: schijf
kwijt te raken. ( Is dit mogelijk met PM )
Of is het verstandig om een hele schone XP te installeren ipv recover.

Groet

Verwijderd

convert C: /fs:ntfs :)

Dit process kan je later niet terugdraaien, maar ntfs heeft wat meer voordelen dan fat32.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 22:20 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Underhalls,

We verwachten van iedereen dat ze zelf inzet tonen als ze een topic openen - concreeet bedoelen we hiermee dat je bijvoorbeeld aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen, en waar je al eens op gezocht hebt :)

Daarnaast is het in Windows Operating Systems verplicht om het OS in je topic titel te zetten - dat laatste ga ik even doen, vul jij je topic nog even aan met het eerste? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry van het OS, had ik niet begrepen. 8)7

Wat betreft de oplossing, die kon ik niet vinden in meerdere topics.
Wordt wel veel geantwoordt maar niet wat ik bedoel.

Het gaat mij hierom, blijft het OS intact als ik overga op NFTS, en is hierna nog eventueel
mocht het nodig zijn de Recover cd te gebuiken.

Groet

Verwijderd

ik gebruik daar paragon voor...
Hard Disk Manager 6.0

Kost misschien wel wat centen, maar dan heb je ook wat.. en dan is het later ook nog terug te draaien.. het programma kan overigens veel meer, erg fijn programma!

http://www.paragon-gmbh.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:39:
Het gaat mij hierom, blijft het OS intact als ik overga op NFTS, en is hierna nog eventueel
mocht het nodig zijn de Recover cd te gebuiken.
1) ja, convert laat je OS intact.
2) die doen aan disk imaging, en dat houdt in dat je dan weer een fat32 image over je huidige install heenflikkert.
(met alle dataloss included).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kijk dat is een mooi antwoord, kunnen we nu overgaan op NFTS.

_/-\o_

Groet
Pagina: 1