[Win XP Pro + SP2] ipconfig/renew probleem

Pagina: 1
Acties:

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
hoi hoi...
wie kan me uit de brand helpen, ik heb vanmorgen de PC van mijn nichtje opnieuw geinstalled, maar kom nu het internet niet meer op... ben de heledag al bezig geweest... :'(

het probleem is dat ik geen nieuw IP adres toegewezen krijgt na ipconfig/release, ipconfig/renew
de onboard NIC van Realtek blijft hangen op IP adres: 169.254.254.64 en Subnet mask: 255.255.0.0

ff wat meer info:

het gaat om de volgende PC
een HP Pavilion (kut ding) / P4-2.4/ 512 Mb/ 80 Gb/ onboard Realtek NIC

ik heb thuis een ADSL verbinding van TweakDSL met een Draytek 2600G met DHCP

dit zijn de waardes die ik hoor te krijgen als ik de netwerk kabel in een willekeurig PC of laptop plug
IP adres: 192.168.1.125
Subnet mask: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.1.110

als ik een netwerkkabel in de PC van mijn nichtje stopt en ik voer de commando's ipconfig/release, ipconfig/renew uit dan krijg ik de volgende foutmelding: an error had occurred while renewing Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.

wat heb ik allemaal geprobeerd:

- vrijwel alles... :P
- Windows opnieuw geinstalled + SP2 en recente updates
- nieuwste Bios
- nieuwste drivers geprobeerd
- Windows firewall aan/uit geprobeerd
- 2 andere (Sitecom en 3Com) PCI NIC geprobeerd met de nieuwste drivers en de onboard Realtek NIC uit geschakeld in de bios
- verschillende PCI sloten geprobeerd
- andere netwerkkabels geprobeerd
- goolge geprobeerd
- Microsoft knowledge base geprobeerd
- en natuurlijk hier op GOT gezocht, wel soort gelijke problemen gevonden, maar geen oplossing...

alles zonder succes, telkens de zelfde fout melding... :'(
als iemand me uit de brand kan helpen graag! :D

Man - a being in search of meaning

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

winsockIPfix proberen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BaBy-G
nee werkt ook niet... :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Duplex-modus van die netwerkkaart al eens aangepast aan wat er aan de andere kant zit? Wil soms verrassend goed werken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je al een vast ip adres geprobeerd?

• BaBy-G
sanfranjake schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:18:
Duplex-modus van die netwerkkaart al eens aangepast aan wat er aan de andere kant zit? Wil soms verrassend goed werken :)
ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar helaas ook zonder resultaat... :(

• BaBy-G
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:24:
Heb je al een vast ip adres geprobeerd?
yeppp, maar helpt bar weinig... :(

Verwijderd

BaBy-G schreef op maandag 21 februari 2005 @ 01:21:
[...]

ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar helaas ook zonder resultaat... :(
Probeer eens de kaart op 10mbps/half duplex te zetten. Of de kabel op een andere poort van de router inprikken.

[edit:]
Ik zie dat die Draytek Vigor 2600G wireless is, misschien MAC filtering aan staan? Of werkt dat niet op vast netwerk?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 01:50 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Reboot je router eens, geeft die wel een nieuw ip adres uit? Ik heb regelmatig als ik te snel tussen 2 pc's op 1 lanpoort schakel, dat ik de router ff moet restarten omdat ie geen nieuwe ips meer uitgeeft, uit beveiligingsoverwgingen heb ik er maar 6 uitgegeven staan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem..
Alles wat hier staat heb ik reeds geprobeerd.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
is je DHCP lease wel groot genoeg :? kan ie wel zoveel IP adressen uitgeven of heb je dat ergens misschien gelimiteerd. Zoals mensen hierboven al zeiden, dat er misschien MAC filtering aanstaat oid :? Doet je LAN verbinding het uberhaupt wel, dus gaat ie niet zeuren dat je netwerkkabel niet verbonden is ofzo :? Dan kan het ook nog je netwerkkabel zijn..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:17
Je zegt dat je ook andere kabels hebt geprobeerd.
  • Zijn het straigth kabels? (dus geen cross-over)
  • Heb je de kabels getest met een kabel testen, indien je die niet hebt: probeer twijfelachtige kabel eens met een andere pc.
  • kun je pingen naar een andere pc/ router als je het ip adres handmatig insteld?
  • Firmware van router up-to-date?
Windows is het probleem niet als het er schoon op staat en al helemaal niet met verschillende NIC. (winsockipFix is alleen nodig als de winsocket beschadigd is geraakt door spyware (bij schone installatie niet van toepassing))
Probeer er anders eens een switch om te testen er tussen te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door The-Source op 22-02-2005 12:47 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Echt alles lijkt in orde!
Als ik in de logs van de router kijk staat er zelfs dat de router de pc een ip adres toegewezen heeft met het juist MAC adres ernaast.
Als ik via een andere pc op het netwerk kijk in dezelfde werkgroep staat de probleem pc er echter niet bij (welke toch zeker dezelfde werkgroep-naam heeft).
Het enige probleem is dat de PC gewoon NIET op het netwerk komt, de router pingen lukt zelfs niet!

Verwijderd

- Pingen met een vast ip adres lukt niet
- De kabels zijn meerdere malen getest en zijn 100% in orde
- Ik heb zojuist de firmware geupgrade maar het haalt niets uit...

Het vreemde is dat ik dus hetzelfde probleem als de TS heb ook nadat ik een wxp met sp2 geslipstreamd install gedaan heb...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan ook kijken of het in aan windows ligt door op te starten met een bootdisk, met netwerk ondersteuning b.v. van http://www.bootdisk.com/ of met een linux (knopix) opstart cd.
Deze verkrijgen via dhcp ook hun ip-adres ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Gedaan,
het ligt aan windows...

• R4NCOR
  • Laatst online: 07-05 15:07

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Als je je TCP/IP protocollen eens opnieuw installeert?
Pagina: 1