hoi hoi...
wie kan me uit de brand helpen, ik heb vanmorgen de PC van mijn nichtje opnieuw geinstalled, maar kom nu het internet niet meer op... ben de heledag al bezig geweest...
het probleem is dat ik geen nieuw IP adres toegewezen krijgt na ipconfig/release, ipconfig/renew
de onboard NIC van Realtek blijft hangen op IP adres: 169.254.254.64 en Subnet mask: 255.255.0.0
ff wat meer info:
het gaat om de volgende PC
een HP Pavilion (kut ding) / P4-2.4/ 512 Mb/ 80 Gb/ onboard Realtek NIC
ik heb thuis een ADSL verbinding van TweakDSL met een Draytek 2600G met DHCP
dit zijn de waardes die ik hoor te krijgen als ik de netwerk kabel in een willekeurig PC of laptop plug
IP adres: 192.168.1.125
Subnet mask: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.1.110
als ik een netwerkkabel in de PC van mijn nichtje stopt en ik voer de commando's ipconfig/release, ipconfig/renew uit dan krijg ik de volgende foutmelding: an error had occurred while renewing Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.
wat heb ik allemaal geprobeerd:
- vrijwel alles...
- Windows opnieuw geinstalled + SP2 en recente updates
- nieuwste Bios
- nieuwste drivers geprobeerd
- Windows firewall aan/uit geprobeerd
- 2 andere (Sitecom en 3Com) PCI NIC geprobeerd met de nieuwste drivers en de onboard Realtek NIC uit geschakeld in de bios
- verschillende PCI sloten geprobeerd
- andere netwerkkabels geprobeerd
- goolge geprobeerd
- Microsoft knowledge base geprobeerd
- en natuurlijk hier op GOT gezocht, wel soort gelijke problemen gevonden, maar geen oplossing...
alles zonder succes, telkens de zelfde fout melding...
als iemand me uit de brand kan helpen graag!
wie kan me uit de brand helpen, ik heb vanmorgen de PC van mijn nichtje opnieuw geinstalled, maar kom nu het internet niet meer op... ben de heledag al bezig geweest...
het probleem is dat ik geen nieuw IP adres toegewezen krijgt na ipconfig/release, ipconfig/renew
de onboard NIC van Realtek blijft hangen op IP adres: 169.254.254.64 en Subnet mask: 255.255.0.0
ff wat meer info:
het gaat om de volgende PC
een HP Pavilion (kut ding) / P4-2.4/ 512 Mb/ 80 Gb/ onboard Realtek NIC
ik heb thuis een ADSL verbinding van TweakDSL met een Draytek 2600G met DHCP
dit zijn de waardes die ik hoor te krijgen als ik de netwerk kabel in een willekeurig PC of laptop plug
IP adres: 192.168.1.125
Subnet mask: 255.255.255.0
Standard gateway: 192.168.1.110
als ik een netwerkkabel in de PC van mijn nichtje stopt en ik voer de commando's ipconfig/release, ipconfig/renew uit dan krijg ik de volgende foutmelding: an error had occurred while renewing Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.
wat heb ik allemaal geprobeerd:
- vrijwel alles...
- Windows opnieuw geinstalled + SP2 en recente updates
- nieuwste Bios
- nieuwste drivers geprobeerd
- Windows firewall aan/uit geprobeerd
- 2 andere (Sitecom en 3Com) PCI NIC geprobeerd met de nieuwste drivers en de onboard Realtek NIC uit geschakeld in de bios
- verschillende PCI sloten geprobeerd
- andere netwerkkabels geprobeerd
- goolge geprobeerd
- Microsoft knowledge base geprobeerd
- en natuurlijk hier op GOT gezocht, wel soort gelijke problemen gevonden, maar geen oplossing...
alles zonder succes, telkens de zelfde fout melding...
als iemand me uit de brand kan helpen graag!
Man - a being in search of meaning