na installatie van de nvidia driver (die van www.nvidia.com) op mijn debian systeem werkt mijn xfree86 server perfect, dus:
--> driver goed geïnstalleerd, lekker makkelijk trouwens
--> xf86config-4 ook goed ingesteld
--> ik kan lekker van mijn geforce4 440 mx genieten inclusief twinview op de tv, beetje tuxracer spelen enz. enz.
maar na een reboot lijkt de computer (of xfree) alles weer vergeten te zijn!!
he? GEK! de x-server zegt dat mijn screen niet bruikbaar is... mijn configuratie bestand is nog steeds dezelfde (!)
pas na het nogmaals uitvoeren van de "debiancompu:~# sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run" werkt ie weer! (de nvidia-software-installer zeikt wel over de rivafb module (framebuffer denk ik?) die geladen wordt tijdens het opstarten, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad in mijn debian-nvidia verleden
dit probleem kwam op na het installeren van gnome
(ja echt) en ik gebruik eigenlijk gewoon kde3 (en fluxbox werkt ook gewoon)
maar ik heb inmiddels ook kernel 2.6.10-1-k7 draaien, misschien dat dat een probleem is?
iig alvast bedankt voor wat tips!
--> driver goed geïnstalleerd, lekker makkelijk trouwens
--> xf86config-4 ook goed ingesteld
--> ik kan lekker van mijn geforce4 440 mx genieten inclusief twinview op de tv, beetje tuxracer spelen enz. enz.
maar na een reboot lijkt de computer (of xfree) alles weer vergeten te zijn!!
pas na het nogmaals uitvoeren van de "debiancompu:~# sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6629-pkg1.run" werkt ie weer! (de nvidia-software-installer zeikt wel over de rivafb module (framebuffer denk ik?) die geladen wordt tijdens het opstarten, maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad in mijn debian-nvidia verleden
dit probleem kwam op na het installeren van gnome
maar ik heb inmiddels ook kernel 2.6.10-1-k7 draaien, misschien dat dat een probleem is?
iig alvast bedankt voor wat tips!