Toon posts:

Levensduur OCde Duron 650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Duronnetje 650 heeft 2 -maanden- probleemloos op 9.5x100 gelopen onder zijn Alpha PAL6035 koelblok. Niks no probs, alleen op 1Ghz liep hij niet betrouwbaar. 950 dus, 1.85VCore, bij constante 100% load kwam -ie niet boven de 36 graden (2 10cm casefans, ducted naar cpu). Compleet Crimson Skies uitgespeeld op deze manier.

En ineens, zonder hardware/ bios veranderingen: MSGVR32 error na boot, explorer.exe error, Kernel error. Ik teruggeklokt naar 900 (9x100): alle problemen weg.

Wat heb ik nou aan mijn fiets hangen? Sterven die duronnetjes al na 2 maanden OC'd? Moet ik volgende maand al naar 850 of zo? :(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
overklokken verkort de levensduur, maar dit lijkt mij wat vlot...
paar mogelijkheden:
- misshien werd proc heter dan je dacht
- je pc was niet echt(100%) stabiel, en een kleine wijziging in je config (kan van alles zijn, ook een schrijf-foutje in je registry door windows, waar ie net wel net geen last vqan heeft) zorgde voor extra instabiliteit
- je hebt pech en hebt een kut-proc, die dus idd aan het sterven is...
- ...

de rest mag het aanvullen, volgens mij is het meestal optie 2, kan je testen door windows opnieuw te installen (ernaast, scheelt je veel werk) en kijken of ie het dan wel weer doet op 950, als ie het dan weer doet dan is 950 wel haalbaar maar net niet stabiel, want er is blijkbaat toch iets fout gegaan (staat ECC van je cache aan? dat schijnt stabieler te zijn)