Toon posts:

Schijfprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kleine historie ,

gisteravond mijn 200gbWD uit pc gehaald, jumper eruit en in usb2case gestoken en in andere pc ingeplugged. Windows zag ze niet en ik moest ze omzetten in Schijfbeheer van dynamisch ofzoiets naar iets anders, of omgekeerd... Dit gedaan, stationletter gegeven in ik zag ze in windows. Data overgezet, uit usb2case gehaald, jumper op CS gezet en aangekoppeld in andere pc. Pciraid kaart ziet de schijf, maar windows niet. In schijfbeheer krijg ik de melding: Dynamisch en afwijkend, rechtermuisknop heeft mij 2 opties:
Optie 1: Afwijkende schijven importeren, wat ik dan doe en dan krijg de foutmelding: "De bewerking is niet voltooid. Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer info over de fout". Vervolgens klik ik op Ok, en krijg ik de volgende melding :" Er is een onverwachte fout opgetreden. Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer info over de fout. Sluit de Schijfbeheer-console en start Schijfbeheer (of de computer) opnieuw op".

Optie 2 is dan: Schijf converteren naar standaardschijf = alle data kwijt... dat is dus de wanhoopspogingoptie.

Ik heb geen flauw idee hoe of wat, dus doe jullie best ! :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Controleer het systeemgebeurtenislogboek voor meer info over de fout
En :? Wat is die info? Het kan hierbij behoorlijk van nut zijn namelijk.

Wel, raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" van het gedeelte Harddisks - Softwarematig, hoe je de data kunt redden :)

Je zou ook kunnen proberen om de schijf terug te zetten naar de PC waarmee je de schijven had ingedeeld.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:46:
[...]
En :? Wat is die info? Het kan hierbij behoorlijk van nut zijn namelijk.

Wel, raadpleeg de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" van het gedeelte Harddisks - Softwarematig, hoe je de data kunt redden :)

Je zou ook kunnen proberen om de schijf terug te zetten naar de PC waarmee je de schijven had ingedeeld.
Waar kan ik die info terugvinden?

De schijf probeer ik terug te "zien" in de pc waar ik ze heb ingedeeld.