Toon posts:

Satelliet TV met Dreambox 500

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een kleine maand satelliet tv. Zijn er nog meer mensen die satelliet tv hebben thuis? Zoja, wat voor installatie heb en wat doe je erzoal mee?? kheb een dreambox 500 en deze is vrij geavanceerd en ik zoek eigenlijk iemand die mij meer kan vertellen over het beheren van het apparaat.

Verwijderd

Ga is naar www.sat4all.com daar heb je een forum over de verschillende Dreamboxen. :)

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12 23:26
Ik heb een satelliet schotel alleen de man die em heeft geinstalleerd heeft er een wachtwoord op gezet en er is geen emusoft voor mijne.
Die satellietreceivers kunnen trouwens echt handige dingen je kunt bijvoorbeeld 12 kanalen tegelijk kijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door kurt15 op 20-02-2005 23:30 ]

• Native
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12 10:57
Je hebt een satelliet ? Was zeker erg duur ???
Ik denk dat je bedoelt: je hebt een satelliet ontvanger !
Maareh 12 kanalen tegelijk kijken ? Heb je dan 12 tv's in je woonkamer staan ? Met een satelliet ontvanger kan je maar 1 kanaal tegelijk kijken ! Dus 1 satelliet ontvanger, 1 kanaal, EN op maar 1 tv !!!!
Ik heb trouwens een Humax 5400 met de bekende toh emulator erin voor de betere kanalen !

• kurt15
Hij laat allemaal kleine beelden zien van elk kanaal naast elkaar.

[ Voor 31% gewijzigd door kurt15 op 20-02-2005 23:31 ]

Verwijderd

Native schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:11:
Maareh 12 kanalen tegelijk kijken ? Heb je dan 12 tv's in je woonkamer staan ? Met een satelliet ontvanger kan je maar 1 kanaal tegelijk kijken ! Dus 1 satelliet ontvanger, 1 kanaal, EN op maar 1 tv !!!!
Ik heb trouwens een Humax 5400 met de bekende toh emulator erin voor de betere kanalen !

[offtopic]
ff een klein vraagje: De bekende gecodeerde kanalen (waar je normaal voor zou moeten betalen... )Kunnen die al bekeken worden dmv een funcard oid?
[/offtopic]

Verwijderd

kurt15 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:31:
Hij laat allemaal kleine beelden zien van elk kanaal naast elkaar.
Is dat niet gewoon het mozaik kanaal?

• kurt15
Nope

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:56:
[...]

Is dat niet gewoon het mozaik kanaal?
nee, want dat mozaik zijn toch elke keer screenshots?

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Native schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:11:
Er zijn tegenwoordig ook al receivers met 3 tuners erin... Ik heb gehoord dat het met een dreambox ook mogelijk is om via het netwerk tv te streamen en dat je dan via software op je pc tv kan kijken via het netwerk!

Heb zelf:
60cm Triax schotel met ALBS twin lnb op Astra gericht
Woonkamer: Echostar DSB-2000 (basis abbo canaal digitaal)
Mijn kamer: Mvision FCIS7000e+ (standaard canal digitaal abbo)

De mvision kan via de ingebouwde kaart emulator voorzien van wat meer kanaaltjes >:)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

Verwijderd

kurt15 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:04:
Ik heb een satelliet schotel alleen de man die em heeft geinstalleerd heeft er een wachtwoord op gezet en er is geen emusoft voor mijne.
Die satellietreceivers kunnen trouwens echt handige dingen je kunt bijvoorbeeld 12 kanalen tegelijk kijken :)
Dan moet je me toch eens vertellen welk merk/model je hebt :P Want mijn met mijn humaxje kan ik er maar 1 per keer zien!... Ik heb een oude humax 5400... al flink wat jaartjes oud maar ben er heel tevreden mee!

Verwijderd

Topicstarter
wrom zou je 12 kanalen tegelijk willen zien?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb een Dreambox 7000. :)

Wat doe ik ermee? Nou, voornamelijk TV kijken. :P

Maar natuurlijk ook altijd expirimenteren met nieuwe images enzo, Lekker op HD, Multiboot erop (FlashWizard Pro) en kan ik lekker spelen met images en als er TV gekeken moet worden, rebooten, laatst werkende image selecteren en hoppetee. :) Ideaal hoor.

Ik heb hem natuurlijk ook aan mijn netwerk hangen, zodat ik als ik acher mijn PC zit zonder afstandsbediening via de webinterface toch lekker kan zappen enzo, of radiostationnetjes wisselen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

is alleen wel jammer dat je met de 7000 maar een zender tegelijk kunt kijken of licht dat nou aan mij!! 8)7

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Er zit maar 1 tuner in de Dreambox 7000, en ook maar mpeg2 decoder dus je kunt 1 zender tegelijk zien.
Pagina: 1