Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.
simpel, je kunt het zaakje slopen of de levensduur aanzienlijk verkorten
het nut:
het systeem werkt wat sneller
het geeft een kick als het werkt en stabiel draait.
hoe het moet:
tja, ligt eraan wat je wil overclocken, maar daarin is de FAQ heel duidelijk.
Zolang je beschaaft overklokt, dus niet blindlings settings van andersmans overklokt klakkeloos overneemd, dan kan je weinig slopen. Je merkt op tijd dat je systeem onstabiel wordt, warmte is de grote vijand van overklokkers, dus ervoor zorgen dat het genoeg gekoeld is.
[ Voor 43% gewijzigd door rapture op 20-02-2005 21:09 ]
Verwijderd
Mijn 3500+ (standaard 2,2GHz) draait nu op 2500MHz. De HTT die normaal op 5x200 draait heb ik op 4x250 gezet, en de CPU multiplier die standaard op *11 staat, heb ik op *10 gezet, zodat ik 10*250 heb als CPU speed. M'n mem kon echter geen 250MHz aan, dat heb ik dus op 5:4 verhouding gezet, dat zal zo'n 210MHz zijn, standaard 200MHz. M'n PCI en AGP bus draaien op 33/66. nForce3 lock
M'n ATI X800 pro draait op 500core/mem, en het hele systeem is stabiel zonder vCore verhogingen. Wel heb ik CnQ uitgezet, en gebruik ik alleen SATA poort 3&4, 1 en 2 zijn niet goed gelocked.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 21:09 ]
Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.
Een onderdeel overklokken is sneller laten draaien dan normaal ipv meer betalen voor een sneller onderdeel. Grafische kaarten overklokken geeft meer fps in games op voorwaarde dat de processor snel genoeg is om een serieuze trap onder de kont van een grafische kaart te geven.Marco Mahieu schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:08:
Ow op die manier. nou heb ik een behoorlijk goede computer, draait ook stabiel dus ik denk niet handig hieraan te gaan lopen kutten dan, maar ik heb wel een nogal goedkope videokaart erin omdat me geld op was. is het dan bijv. handig om dit als enige minpuntje van de comp te overclocken, en wat is het nut om dit onderdeel te overclocken?
En jezelf als een n00b aftekenen is hier zowat het laagste wat je kunt doen. Wanneer je inzet toont, over inzicht en researchvermogen beschikt en gebruik maakt van de informatie dat GoT en het Internet rijk is, dan kom je al een heel eind. Mocht je nog vastlopen, dan kun je altijd een topic openen. Maar niet zonder dat je duidelijk uiteenzet wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgevonden met betrekking tot de vraag cq het probleem.
Herlees ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte. Ik heb namelijk het idee dat je deze ook niet serieus had genomen te snel had weggeklikt. Daarin staat duidelijk uitgelegd wat we hier op GoT van de gebruikers verwachten. Neem deze dan ook in de acht, dan zullen we allemaal meer plezier aan elkaar hebben
[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 20-02-2005 21:14 ]
Dit topic is gesloten.
![]()