Toon posts:

[MCE 2005] Is mijn asus 9600XT goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is de volgende:

Nadat verleden week mijn voeding mijn halve pc de prullenbak mee innam wil ik een mce systeem samen gaan stellen.

Nu heb ik als enig werkend onderdeel de asus 9600xt/tdv/128 over en vraag me af of ik deze moet gebruiken of weg moet doen.

Ik had zelf het volgende in gedachten:

Moederbord ????? Sli of AGP????
Nexus Technology NX-4090 400 Watt
Amd 64 3500+
2x 512 intern
Haupage 500 mce
Maxtor diamondmax 10 of Seagate Barracuda 7200.7 Plus 200 GB
mce 2005 + remote

De vraag is dus is die 9600 voldoende qua tv-out of kan ik nu beter een moederbord kiezen met pci en een nieuwe grafische kaart kopen? En zo ja welke?

WIe oo WIE??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men zegt dat een ATi betere kwaliteit heeft qua tv out. Verder is een 9600XT genoeg voor MCE. Als je dat vergelijkt met de vga van een HP/PB/Q-motion pc heb je ruim voldoende :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb hem, alhoewel ik de pc weergave niet goed kreeg op mijn breedbeeld tv, vond ik de tv weergave an sich wel ok. Als je nog even wat moet bezuinigen, zou ik er even mee doorgaan.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je er geen breedbeeld-TV op aan gaat sluiten, dan is dat een prima kaartje. Ikzelf draai MCE2005 op een bak met Radeon 9100 IGP, en de harddisk is duidelijk de bottleneck (als ik een film gekeken heb, wil windows de hele film in de filecache krijgen, maar dat past niet --> alles wordt traag, vandaar |:().

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:04:
Ik heb hem, alhoewel ik de pc weergave niet goed kreeg op mijn breedbeeld tv, vond ik de tv weergave an sich wel ok. Als je nog even wat moet bezuinigen, zou ik er even mee doorgaan.
Bedoel je de verhoudingen??
Ik heb ook een breedbeeld die voorlopig de deur nog niet uitgaat namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

Nee, ik kreeg totaal geen scherp dan wel leesbaar beeld als ik even mail wilde ophalen of zo. Niet te doen. Maar de tv weergave is prima.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
c70070540 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:13:
Nee, ik kreeg totaal geen scherp dan wel leesbaar beeld als ik even mail wilde ophalen of zo. Niet te doen. Maar de tv weergave is prima.
Ja dat ken ik inderdaad ook. Als ik mijn desktop naar de tv breng is het niet te lezen maar zodra ik de film start is het prima.
Ik vraag me nu dus af hoe MCE eruit ziet als ik dit doe!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb breedbeeld via de TV-out dus nog nooit in correcte verhoudingen gekregen, en als ik em op een echte breedbeeld resolutie zet, moet je het beeld met de muis gaan scrollen. Ik ga er dan vanuit dat dit in de driver zit, en niet specifiek is aan alle kaarten die ik toevallig geprobeerd heb.

Pak je geen breedbeeld-resolutie, zal de kaart het beeld doodleuk uitrekken (ipv zwarte balken links en rechts) en dat krijg je met MCE echt niet goed. Die verwijst je nml naar de controls van je TV (geometrie, alsof een TV dat heeft |:(). Daarom heb ik dus maar een LCD-TV gekocht en die via DVI aangesloten en ingesteld op de native resolutie van 1280x768. Schitterend :)

日本!🎌

Pagina: 1