TV-kaart werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
offtopic:
Ik hoop dat dit het goede sub-forum is??

Ik heb hier een SmartTV tv-kaart (ong 1 jaar oud?). Ik wou deze gebruiken op deze computer, waar hij eerst ook in heeft gezeten.. Maar nu werkt hij niet meer...

In de handleiding - die ik nog wel heb - stond in dat ik de antennekabel met de TV-connector en de AUDIO OUT -connector met de Line-In moet verbinden, gedaan..

Ik heb de drivers gedownload, geinstalleerd, maar nog wil 't niet werken. (Ik ben de cd-rom kwijt, misschien ligt het daaraan? Ik heb volgens mij toch echt de goede drivers gedownload van www.hercules.com, waar de kaart van is.)

Standaard zat er het programma PowerVCR II bij (ik heb de boekjes nog, dat stond er dus in). Maar als ik nu een trial download van het programma, crasht het als ik het open (zelfs na een verse install van winXP Pro en Home)
Ik heb daarom een ander programma geprobeerd, media portal, gewoon om te kijken of dan de tv kaart wel werkt, maar tevergeefs, het werkt ook niet.

(btw, ik moet toch pal-bg gebruiken of niet?)

Ik hoop iig dat dit nog op te lossen is. En als er nog andere (het liefst freeware) programma's zijn, die hetzelfde doen als PowerVCR II, wil ik dat ook wel weten. :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

Kijk eens in je device manager of de drivers wel goed geinstalld zijn en of windows je kaart wel ziet ?
er zou iets van .......capture en .......tuner moeten staan onder sound/video en game controllers.

Gratis tv programma (en 1 van de beste, ;) ) :Dscaler

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• tjmv
Ik heb er zelfs 4 bijstaan:
- Hercules, SmartTV WDM Audio Caputure,
- Hercules, SmartTV WDM Crossbar,
- Hercules, SmartTV WDM Europe TvTuner,
- Hercules, SmartTV WDM Video Capture

En als ik bij eigenschappen kijk staat er gewoon dat ze werken.. En de drivers.. Tja, die heb ik een paar x geinstalleerd.

* Ik ga nu ff DScaler downloaden + installeren, kijken of die wel werkt :)

*edit*
DScaler herkent m'n kaart helemaal niet... Als ik dan unknown card pak, werkt het niet.. (krijg geruis)

[ Voor 14% gewijzigd door tjmv op 21-02-2005 17:32 ]

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:27

d0s

sssst

Mijn ervaringen met tv kaarten is dat ze vaak ''spontaan'' vastslaan.
Mijn terratec cinergy doet het na het wisselen van pci slot vaak weer perfect (uiteraard wel eerst drivers uninstallen).
Zou dit eerst eens proberen!

..soms is bij mij een format ook de enige oplossing, heel raar

• tjmv
d0s schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:31:
Mijn ervaringen met tv kaarten is dat ze vaak ''spontaan'' vastslaan.
Mijn terratec cinergy doet het na het wisselen van pci slot vaak weer perfect (uiteraard wel eerst drivers uninstallen).
Zou dit eerst eens proberen!

..soms is bij mij een format ook de enige oplossing, heel raar
IK zal dadelijk eens proberen om hem in een ander slot te doen..

En een format werkte bij mij niet, heb ik namelijk al 3x gedaan en nog steeds werkt het niet.

*edit*

Ik ga straks een format doen en dan wissel ik de tv kaart ook meteen van slot.. (heb wat problemen met windows :\, themes werken niet meer :X)

[ Voor 15% gewijzigd door tjmv op 21-02-2005 18:23 ]

• tjmv
offtopic:
Kleine topickick

't Werkt nog steeds niet, tv kaart zit in een ander slot (ik heb maar 2 mogelijkheden of ik moet wat uit de case slopen.. pff.. standaard zooi) en ik heb een format gedaan.. verse installatie.

Ik weet niet of er nog meer mogelijkheden zijn, anders heb ik gewoon pech :(

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

DaDevil39 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:59:
't Werkt nog steeds niet, tv kaart zit in een ander slot (ik heb maar 2 mogelijkheden of ik moet wat uit de case slopen.. pff.. standaard zooi) en ik heb een format gedaan.. verse installatie.

Ik weet niet of er nog meer mogelijkheden zijn, anders heb ik gewoon pech :(
Mja...ik had met mijn kaart (pinnacle) problemen met de chipset op het mobo (via chipset), na die drivers geupdate te hebben, was ik van de meeste problemen af, misschien heb je daar wat aan.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1