Toon posts:

Pinnetje gebroken op Athlon XP 2200+

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een AMD Athlon XP 2200+ liggen waarvan een pinnetje vanaf is gebroken.

Pinnetje is weg :(

Het is dus de bedoeling dat ik dit pinnetje wil gaan maken met een naald in de socket te stoppen.

Weet iemand toevallig de pinout van een Athlon XP 2200+. Op de website van AMD kan ik echter niks vinden :(

Kan iemand mij de pinout geven van mijn 2200+?

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb je 'm al eens geprobeerd? Op de proc zitten namelijk een aantal pinnetjes die niet gebruikt worden, misschien geluk gehad.

Ik snap eigenlijk niet wat je met de pinout wil gaan doen.
als je weet welk pinnetje is afgebroken waar heb je dan een pinout voor nodig :?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Een Pin-out heb je helemaal niet nodig. Er zitten een aantal ongebruikte plekken op de CPU. Echter kun je zien waar de pin afgebroken is want de ongebruikte plekken zijn helemaal leeg.
Vage beschrijving, k'hoop dat je snapt wat ik bedoel ;)

Afbeeldingslocatie: http://img72.exs.cx/img72/1975/25342b080pv.jpg
Op het rechtse plaatje kun je een aantal lege plekken zien. Daar hoeft dus geen extra pin ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 20-02-2005 21:09 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
er is er eentje echt afgebroken in de hoek.

Ik wil een pin-out hebben om te zien waar dat pinnetje voor dient. Ik ben gewoon nieuwsgierig >:)

Ik weet dat er open plekken zitten, maar eentje is door mijn eigen fout afgebroken :(

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Datasheets, Design Guides & Technical Manuals
AMD Athlon XP Processor Model 8 Data Sheet

Dat heb ik op deze plek gevonden bij AMD ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Thandor op 20-02-2005 21:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de cpu al getest zonder dat pinnetje?
het kan gewoon een ground pinnetje zijn en zonder zo'n ding kan hij nog best draaien, als er maar niet teveel missen.
Dan zou ik niet moelijk gaan doen om dat pinnetje te gaan fixen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Heb een jaar geleden ook een pinnetje kapot gehad van een P4 2.6. Maar wat mij toen aangeraden werd door wat vrienden is dat ik deze beter niet in het moederbord kan proberen in verband met kortsluiting ofzo? Als het pinnetje bijvoorbeeld diende als aarde? Heb hem maar verder gesloopt, weg gegooid en een nieuwe gekocht :P (Leuk grapje van 200 Euro. Maar durfde het gewoon niet te riskeren op m'n nieuwe moederbordje. En ik heb nou een HT ;))

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 20-02-2005 21:44 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Jammer van die CPU.
Echter had ik het gewoon geprobeerd, maar dan met een "eigen-getweakte" pin eraan ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of had een bordje gekocht a 10 euro en getest of het nog werkte :P. Het is gewoon zonde om hardware weg te gooien :P

• TommyGun
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Mja ik ben gewoon lomp :D

Zie mislukkingen topic, daar neem ik één pagina in beslag :P

Maar goed, ontopic maar weer :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
ff snel snel een pin eraan maken zal niet zo eenvoudig zijn. de ZIF-socket waarin je je cpu zet, klemt de processor namelijk betrekkelijk stevig vast aan z'n pinnetjes, een soldeerverbinding zal al heel netjes moeten zijn om a) de cpu te laten passen b) niet af te breken.

Ik zou het alleszins eerst proberen zonder pin. Imho is de kans redlijk klein dat je wel degelijk iets opblaast...

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Misschien kun je ook een pin in de socket doen en dan als de cpu er is zit contact laten maken. lijkt me makkelijker dan solderen oid

[www.ganzz.nl]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Aangezien je dat pinnetje kwijtbent, gebruik een koper nietje, of een stukje gouddraad. (te verkrijgen bij groothandels voor edelsmeden) (of je gaat langs je juwelier)

Dat nietjes idee komt van een oude collega van mijn vader, die had ooit zijn pentium 2 ermee gefixed. nietje erin, en CPU eropdrukken en dan hopen dat hij goed contact maakt.

Trouwens, een goede vraag is, tot hoever is het pinnetje afgebroken, tot helemaal boven of halverwege?

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Verwijderd

Je hebt ook lijm met stroomgeleidende eigenschappen (van Bison). Pinnetje met een heel klein beetje lijm vastlijmen op het originele contact, en hopen dat het werkt!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Doe eens een pic van je proc?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:35:
Je hebt ook lijm met stroomgeleidende eigenschappen (van Bison). Pinnetje met een heel klein beetje lijm vastlijmen op het originele contact, en hopen dat het werkt!
Pinnetje is pleite zegt ie :P

Wel kun je idd een ander iets fabriceren. Betwijfel of het gaat werken ivm geleidingsweerstand. :/

Verwijderd

Topicstarter
Er is gelukkig maar een pinnetje afgebroken, en dus niet de hele boel.

Maar ik ga het eens met nietjes proberen, en dan maar hard duimen :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

kahm-jai schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:26:
Aangezien je dat pinnetje kwijtbent, gebruik een koper nietje, of een stukje gouddraad. (te verkrijgen bij groothandels voor edelsmeden) (of je gaat langs je juwelier)

Dat nietjes idee komt van een oude collega van mijn vader, die had ooit zijn pentium 2 ermee gefixed. nietje erin, en CPU eropdrukken en dan hopen dat hij goed contact maakt.

Trouwens, een goede vraag is, tot hoever is het pinnetje afgebroken, tot helemaal boven of halverwege?
Een Pentium II fixen met een nietje :?
Pentium II's zijn SLOT processoren i.p.v. Socket. Hoe wil je 'm dan fixen met een nietje ?

• Ganzz
Thandor schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:51:
[...]
Een Pentium II fixen met een nietje :?
Pentium II's zijn SLOT processoren i.p.v. Socket. Hoe wil je 'm dan fixen met een nietje ?
Ik dacht anders dat er gewoon 200 mhz PII waren SO 7 niet alle zijn slot procs

[www.ganzz.nl]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Socket 7 Pentium II's bestaan niet
Pentium II is pas vanaf 233MHz. Alle gewone desktop Pentium II's zijn in SLOT variant.
De Klamath is te vinden in 233MHz, 266MHz en 300MHz.
De Deschutes is te vinden in 266MHz, 300MHz, 333MHz, 350MHz, 400MHz en 450MHz

Echter bestaat er ook een Pentium II overdrive. Deze is in Socket 8 variant te vinden. De Pentium Pro gebruikt ook Socket 8. Socket 7 en Socket 8 zijn incompatibel met elkaar.
De Pentium II Overdrive is te vinden met 300MHz en 333MHz.

Mobile Pentium II's zijn wel in Socket variant, maar wederom niet in Socket 7 variant.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ganzz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:01:
[...]

Ik dacht anders dat er gewoon 200 mhz PII waren SO 7 niet alle zijn slot procs
PentiumII Overdrive (Socket8)
PentiumII Celeron (Socket370)
Mobile PentiumII Celeron (Socket615/MMC1/MMC2)
Mobile PentiumII (Socket615/MCC/MMC1/MMC2)

Al de rest gebruikt Slot 1. Socket 7 P2's bestaan niet, enige socket is 8, en dat is vrij zeldzaam. En 370 is al wat er voor P3's ook gebruikt word/werd.

• Ganzz
Hmm ik dacht dat 200 mhz een pII was, oeps 8)7 8)7 8)7
Maare waarom staat op een partij compac deskpro die ik thuis heb liggen Pii met mmx technologie terwijl er overal 200 mhz op staat?

[www.ganzz.nl]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Het ging om het feit dattie een nietje gebruikte. Ik weet echt niet meer zo uit mijn hoofd welke pentium hij had.

en nu weer ontopic: geleidende lijm? dat lijkt me een stuk minder te geleiden dan echt metaal of zie ik dat heel erg verkeerd.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52470/thumb.png
Alsjeblieft :Y)
Welke is het?
offtopic:
Wat is er loos met de Gif Thumbnails? Dit is al de 10e keer dat ik een zwarte thumb krijg...PNG werkt wel :?

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 16:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Thandor

Thandor

SilverStreak

racoontje schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:58:
[...]

PentiumII Overdrive (Socket8)
PentiumII Celeron (Socket370)
Mobile PentiumII Celeron (Socket615/MMC1/MMC2)
Mobile PentiumII (Socket615/MCC/MMC1/MMC2)

Al de rest gebruikt Slot 1. Socket 7 P2's bestaan niet, enige socket is 8, en dat is vrij zeldzaam. En 370 is al wat er voor P3's ook gebruikt word/werd.
Die Celeron op S370 is eigenlijk geen "echte" Pentium II meer.
De CPU zit niet in een SLOT en heeft on-die cache. Een normale desktop Pentium II heeft dat niet ;)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Ga er ff mee langs de elektro-reparatie boer...die solderen in een oogwenk een nieuw pinnetje erop.
Bij een pinmod die ik eens heb gedaan viel een van de bewuste pinnetjes eraf, maar deze was net zo makkelijk weer terug te zetten.
Als donor kan je vast wel een dood procje scoren van een tweaker,of eens in je kast graven voor een oud procje!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

niks mis met die tumbnail hoor:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52470/thumb.png

quote me maar je je zien het

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Als ik jou was had ik die cpu gewoon teruggedaan in het moederbord en dan proberen. Nog geen kwartier geleden brak ik ook een pinnetje van mijn p4 2.4GHz. Een paar anderen had ik verbogen. Ik deed net dus die cpu gewoon weer terug en er was niks aan de hand, alles doet het nog. (anders had ik nu niet dit zitten typen >:) ) Kortsluiting is ook onzin, dat kan alleen als er twee pinnetjes met elkaar in contact komen of als er twee gaatjes direct met elkaar in verbinding staan.

Gewoon proberen dus en veel succes :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Vermeld dan ff welke pin afbrak ;). Anders heeft zo'n kick van meer dan een maand niet veel zin :P

Pagina: 1