Toon posts:

VMWare corrupt beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VMWare workstation 4.5 en 5 geinstalleerd op Slackware current, kernel 2.6.10, Nvidia drivers 6229 en xorg 6.8.2. Zodra ik een virtuele machine start, wordt mijn hele beeldscherm corrupt: twee verticale paarse balken aan de rechterkant, 't lijkt voor een gedeelte van het scherm of hij terug valt naar 256 kleuren maar andere stukken zijn weer wel goed. Dit is zowel buiten het VMWare-scherm als erbinnen. Ook bijv. op andere virtuele desktops. Op een eerdere installatie met 2.6.9-kernel en Xorg 6.8.1 werkte alles wel goed. Hebben meer mensen dit, want op internet kon ik er niet echt iets over vinden.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kreeg ook schermcorruptie toen in composite-extensies van Xorg aanzette.
Maar alleen in Vmware-zelf, niet daarbuiten. Nagenoeg zelfde setup als you.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die staat uit bij mij (Option Composite Enable is uitgecomment).

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
welke versie van vmware5 gebruik je? (beta build 12544 is actueel)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwste, van 17 februari. Maar met Workstation 4.5 had ik 't ook.

Verwijderd

Topicstarter
Net geprobeerd met xorg 6.8.1 maar 't blijft hetzelfde, of eigenlijk wordt 't dan zelfs nog erger ... iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
't Is echt vaag, maar dus zodra ik een virtuele machine start, wordt 't scherm corrupt. Als ik dan nvidia-settings start, alleen het programma, springt het beeld ineens weer terug naar normaal. Dan heb ik dus niks veranderd in nvidia-settings, alleen 't opstarten is genoeg om 't te verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
* klein schopje *

Ik heb geprobeerd een screenshot te maken zodat duidelijker is wat er precies gebeurt maar op het screenshot (met ImageMagick's import) is niets raars te zien ... betekent dat dan dat 't aan de videokaart ligt?

edit: ik ben ook maar 's op wat andere forums gaan posten en er blijken meer mensen te zijn met dit probleem. Niemand heeft nog een oplossing helaas .. maar wel is 't bij allemaal zo gat 't beeld weer normaal wordt door nvidia-settings te draaien, of een willekeurige opengl-applicatie als glxgears ofzo. Is er niemand die dan een idee krijgt wat er mis kan zijn?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
yeah, opgelost: framebuffer stond op 256 kleuren en dit moet minimaal 16k zijn. Volgens vmware een bug in de framebuffer.
Pagina: 1