Toon posts:

[XP] Weergeven van Windows CD Code*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp op mijn pc staan, maar ben van plan om hem ff opnieuw te installeren ( wordt beetje gek van alle fouten )

maar nou heb ik dus nog wel mijn cd, alleen heb ik de code niet meer. ( vergeten op de cd te schrijven) |:(

nou weet ik dat ik ergens had gelezen dat ik de huidige xp cd code die ik dus heb ingevoerd bij instalatie weer ergens kon weergeven. alleen nou kan ik dus na een uur zoeken niet vinden waar of waarmee ik dat kon. 8)7

heb alles op de forum al gezocht :
weergeven xp code
xp activatie code

maar ik kom steeds uit op waar ik hem weer opnieuw kan invullen maar niet waar die weer te geven is

weet iemand nog waar of op welke manier ik dit kan doen?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
daar zijn programma's voor, alleen is de legaliteit betwijfelbaar (zeker de sites waar je ze op vindt).

Ik denk dat als je op bijv google op 'windows xp key extractor' zoekt je zeker wel wat moet vinden :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze licentie code staat toch gewoon op de kast van je PC of achterop je CD hoesje? :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
elevator schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:12:
Deze licentie code staat toch gewoon op de kast van je PC of achterop je CD hoesje? :)
offtopic:
bij een non-OEM licentie, wat is dan het 'bewijs' dat je een legale windows hebt? Is dat de factuur dat je 'm gekocht hebt, of moet je een specifiek papiertje oid bewaren? Weet jij dat misschien? :)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

elevator schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:12:
Anders kan je toch ook contact opnemen met Microsoft, aan de hand van je gegevens moeten zij wel kunnen bekijken om je een andere CD code door te geven.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik bedoelde dus te zeggen dat ik het niet op de cd had gezegd, maar het hoesje dus ook kwijt ben. ik zal eens kijken. wat de zoekfuctie doet.

microsoft bellen??? erg lastig als student met geen geld. waarom denk je dat ik me pc ga opschonen?? omdat ik niks anders te doen heb. haha. nee maar dat is mijn laatste optie, probeer eerst wel even het andere. ik laat zo weten of het gelukt is

Thx voor de snelle reactie

Verwijderd

Bij een non-OEM versie krijg je een grote map waar hij inzit, die is gelijk de licentie. Bij een OEM licentie zit een sticker op de kast.

SLIM-licenties zijn de hoesjes :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 20:22 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 13:21
Wat wil je doen :? -> je XP code zien. Vertaal dat in het Engels -> XP product key viewer.
Als je daarmee niets weet te vinden dan zoek je echt niet goed.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

In Tweak XP pro 4 zit er een functie die dit mogelijk maakt. Er is volgens mij een trial versie beschikbaar.

Succes ermee!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik heb een pc met een OEM-licentie voor XP Home, ik wou Windows herinstalleren zonder te moeten gebruikmaken van de Packard Hell-xp installatie met al die "reclame" in verwerkt. Ik heb toen zo'n key extractor gebruikt omdat ie m'n OEM-s/n niet wou slikken.

De installatie met die key ging prima, maar toen ik me wou aanmelden kwam ik niet verder dan de activatie-procedure. Met veel tijd en geduld ben ik erachter gekomen dat je dan moet bellen om te activeren, maar dat je eerst je installatiesleutel nog moet wijzigen naar je OEM-s/n. (je kan dit doen via een knop onderaan dat venster...). Daarna zal de activatie lukken :)

Verwijderd

dan moet je even het programma Aida32 installeren, die geeft gewoon je installatie key weer.
ook office keys etc kan je daarmee achterhalen

Verwijderd

Topicstarter
bedankt

het is gelukt

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:32
Vergeten op CD te schrijfen O-)

Op een orginele met hologram ga jij egt geen serienummer erop kalken :P

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
http://www.michaelstevenstech.com/ViewKeyXP.htm

hiermee kan het ook :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 20-02-2005 21:32 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ik dus wel, ben veel te vaak hoesjes kwijt etc. heb hier van alles orginele cd liggen, maar boekjes hoesjes, doosjes, handleiding allemaal weg of ergens verstopt ;)

maar het is in ieder geval gelukt.
Pagina: 1