Toon posts:

[XP] Af en toe blauw scherm; PC start opnieuw op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb pas geleden mijn pc afgebouwt, hier was ik al een half jaar mee bezig. Alles werkt verder goed; de CPU temperatuur is 30 graden, en de systeem temperatuur is 39 graden, dit wisselt wel enorm. Dit hangt ook voornamelijk af van het type applicaties die ik op dat moment gebruik.
Heb echter wel een klein probleemje; af en toe - niet na een bepaalde tijd - valt het scherm uit, ik krijg 3 seconden later een blauw scherm wat na 2 seconden weer verdwenen is. Kan niet lezen wat er precies staat. De PC start dan opnieuw op, en in windows krijg ik de melding dat het systeem zojuist hersteld is van een ernstige fout. Als ik op details klik, geeft de site van Microsoft aan dat het door een apparaatstuurprogramma komt wat niet volledig compatible is met Windows XP.
Ik heb geen idee welk programma dit kan zijn.
Ik heb de PC nu een week draaiende en dit is nu 5 keer gebeurd. Zoals ik al zei gebeurd het zomaar, niet om een bepaalde tijd, of tijdens een bepaald programma wat ik draai.
Het gebeurd dus af en toe.
Ik vindt dit niet echt een fijn idee, want dit kan natuurlijk ook gebeuren als ik druk met schoolwerk bezig ben... of met iets ander belangrijks. Dan ben ik dat kwijt.

Mijn systeem bestaat uit de volgende onderdelen;

MSI K8N Neo Platinum
AMD Athlon 64 3000+
ATI Radeon 9800se 256MB
Maxtor 250GB S-ATA HDD met 8MB Cache
512 MB DDR Ram (merkloos)
Lite-On CD-ROM 52X
Aopen CD-RW
PCI USB 2.0 Kaart
Chieftec Bigtower 2e generatie met 360 Watt Voeding

Ik heb voor het moederbord en de videokaart de nodige updates al binnen gehaald.
Iemand een idee waaraan dit ligt? Of iemand die ditzelfde probleem heeft gehad?
Alvast Bedankt.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36

Thandor

SilverStreak

De reboot na een BSOD kun je afzetten:
Eigenschappen op Deze Computer --> Geadvanceerd --> Instellingen
Bij Systeemfouten : Het vinkje voor "De computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen.

Je kan dan kijken wat voor BSOD je krijgt en eventueel opzoeken wat het betekent.

Als je Windows XP opnieuw installeert en verder geen drivers o.i.d. installeert, heb je het probleem dan ook :?
Als je dan nog steeds het probleem hebt denk ik dat je niet bij de software moet zoeken maar bij de hardware van de PC.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Controleren we tegenwoordig niet eens meer de FAQs ?

wat is er mis met de

Windows XP en 2000 BSOD guide ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device